DYSKALKULIA

Dyskalkulia
Zestawienie bibliograficzneWykaz zawiera książki, artykuły z czasopism i zbiory audiowizualne dostępne w Bibliotece Pedagogicznej  w Ostrołęce.
Książki:


  1. 5 największych problemów u dzieci : poradnik dla nauczycieli, wychowawców i rodziców / Dorota Nosowska, Renata Kreczman-Madej. – Warszawa : Arystoteles, 2010.Sygn. W 67071
  2. Aby polubić matematykę : zestaw ćwiczeń terapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki / Alicja Małasiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. Sygn. W 76334
  3. Aby polubić matematykę : zestaw ćwiczeń terapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki / Alicja Małasiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2006. Sygn. W 61651
  4. Dar uczenia się : sprawdzona nowa metoda korekcji ADD, problemów z matematyką i pisaniem odręcznym / Ronald D. Davis, Eldon M. Braun ; przeł. Monika Hartman. – Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2006. Sygn. W 57474, W 57475, W 57515
  5. Dyskalkulia / Karin Landerl, Liane Kaufmann ; przekł. Mateusz Jaśkowiak. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015. Sygn. P 72527
  6. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki : przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjnowyrównawcze/ Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2013. Sygn. W 72008
  7. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki : przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjnowyrównawcze / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992  Sygn. W 44271, W 44272, W 44273
  8. Jak przezwyciężać trudności w nauce : praca zbiorowa / pod red. Alicji Giermakowskiej i Anety Jałowieckiej. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2008. Sygn. W 63106, W 63107
  9. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały dla nauczycieli / [aut. Emilia Wojdyła et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010.  Sygn. W 68193, P 68192
  10. Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami wliczeniu i zdobywaniu umiejętnośi matematycznych : edukacja matematyczna / Alicja Tanajewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. Sygn. W 76921
  11. Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci : doniesienia z badań / Urszula Oszwa (red. nauk.). – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. Sygn. W 61213
  12. Psychologiczna analiza procesów operowania liczbami u dzieci z trudnościami w matematyce / Urszula Oszwa. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009. Sygn. W 64389
  13. Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu : wybrane zagadnienia / Urszula Oszwa (red. nauk.). – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008. Sygn. W 61268, W 66146, W 66147
  14. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008. Sygn. W 63440
  15. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Kraków : Impuls, 2005. Sygn. P 55294
  16. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Kraków : Impuls, 2006. Sygn. W 58877, W 58878

Artykuły z czasopism:


  1. Ćwiczenia do pracy z uczniem z dyskalkulią / Natalia Minge, Krzysztof Minge. // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 3 (31), s. 56-58
  2. Ćwiczenie czyni mistrza / Natalia i Krzysztof Minge. // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 6, dod. urodzinowy s. 63-66
  3. Czy dziewięć jest większe od sześciu? / Magdalena Pitala. // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 61-68
  4. Dyskalkulia / Przemysław Bąbel, Ewa Srebro. // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s.13-17
  5. Jak pomóc dziecku z dyskalkulią? : [zestawienie bibliograficzne w wyborze] / Elżbieta Trojan. // Wychowawca. – 2010, nr 6, s. 11
  6. Jak pomóc dziecku z dyskalkulią? / Magdalena Pitala. // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 4, s. 65-74
  7. Koszmarne liczby / Patricia Thivissen. // Charaktery. – 2013, nr 9, s. 78-80
  8. Magia cyfr / Andreas Nieder ; tł. Grzegorz Szczepański. // Charaktery. – 2011, nr 5, s. 46-50
  9. Mózg, który nie liczy / Szczepan Grzybowski. // Charaktery. – 2015, nr 12, s. 64-67
  10. Pokolenie „DYS” / Katarzyna Girczys-Połedniok. // Charaktery. – 2015, nr 5, s. 58-60
  11. Sposoby pracy z uczniami z dysleksją / Aneta Paszkiewicz. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 5, s.50-56
  12. Sprawozdanie z konferencji : „Psychologiczno-pedagogiczna diagnoza dysleksji i dyskalkulii – problemy i nowe rozwiązania”, Warszawa 9 grudnia 2008 / Kamila Kozłowska. // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 228-231
  13. Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji ” Dyskalkulia – diagnoza, terapia i wsparcie edukacyjne. Gdańsk, 28-29 marca 2014 / Izabela Pietrowska. // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 5, s. 375-378
  14. Szkolne potyczki z matematyką : czyli co o dyskalkulii każdy nauczyciel wiedzieć powinien / Aleksandra Kubala- Kulpińska. // Życie Szkoły. – 2015, nr 10, dod. Akademia Nauczyciela, s. 18-22
  15. Trudności u dzieci w uczeniu się matematyki – w świetle prac Urszuli Oszwy / Teresa Wejner. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 1/2, dod. Wkładka Metodyczna nr 1/2, s. XI-XII
  16. Zadania dla ucznia klasy II gimnazjum ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki / Agnieszka Zielińska.// Matematyka. – 2016, nr 1, s. 22-24

Zbiory audiowizualne:


  1. Kinezjologia edukacyjna [DVD] : ćwiczenia, inspiracje, afirmacje / scen. Joanna Zwoleńska. – Warszawa : Kined, [2004]. Sygn. DVD 2294
  2. Trening matematyczny – pokonaj dyskalkulię [Dokument elektroniczny] / red. prowadzący Maciej Krzywda-Pogorzelski ; koncepcja metodyczna i scen. ćwiczeń Grażyna Krzywda-Pogorzelska ; kier. projektu Arkadiusz Rzekanowski ; programowanie Tomasz Misiewicz, Łukasz Koźmiński ; projekt graf. Jacek Szleszyński. – Wrocław : pwn.pl, cop. 2008. Sygn. CD 1512
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót