DZIECKO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce
Książki
- A ja wcale nie oszukuję! : o kłamstwie i prawdzie / Heike Baum; przeł. z jęz. niem. Magdalena Jałowiec. – Kielce : Jedność, 2005. W 55496, W 55497
- Agresja w przedszkolu : poradnik dla rodziców i wychowawców / Gabriele Haug-Schnabel ; [tł. Magdalena Jałowiec]. – Kielce : „Jedność”, 2001. W 49476, W 54687
- Ale ja nie chcę! : o radzeniu sobie z frustracją, zniecierpliwieniem i przekorą / Heike Baum ; przeł. z jęz. niem. Agnieszka Skwara. – Kielce : Jedność, 2005. W 55924
- Czy babcia jest w niebie? : o przeżywaniu rozstań i smutku / Heike Baum ; [przekł. z jęz. niem. Magdalena Rykowska]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2006. W 62352
- Czy wszystko mi wolno? : znaczenie swobodnych zabaw w przedszkolu / Maria Caiati, Svjetlana Delac, Angelika Muller ; [przeł. z niem. Magdalena Jałowiec]. – Kielce : „Jedność”, 2003. W 57852, W 57853
- Do góry nogami : pomysłowy świat dwulatka i trzylatka : podręcznik dla nauczycieli i rodziców / Dorota Dziedziewicz, Edyta Karwowska ; il. Aleksandra Gajda. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. W 67440
- Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu: jak świadomie je wychowywać i uczyć / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2012. W 69942
- Dynamika rozwoju samodzielności dziecka w wieku przedszkolnym / Kinga Kuszak. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2006. W 60393, W 62320
- Dziecięce wyobrażenia świata : zbiór studiów / Barbara Boniecka. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. W 68759
- Dziecko i konteksty jego rozwoju / Małgorzata Karwowska-Struczyk. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2007. W 60397
- Dziecko ryzyka dysleksji w przedszkolu / Barbara Kurowska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2011. W 68631
- I nauka i draka czyli jak zadbać o zdrowie przedszkolaka i uczniaka [Druk towarzyszący] / Paweł Zawitkowski oraz Paulina Stobnicka-Stolarska, Dagmara Mieszkis-Święcikowska. – Warszawa : Wydawnictwo Marceli Szpak ; 2010. DVD 1867
- Jak moje dziecko może nauczyć się koncentracji : zawiera praktyczne testy / Uta Reimann-Höhn ; [przeł. z jęz. niem. Edyta Brudnik]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2009. W 64148, W 64149
- Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? : rozwojowe testy przesiewowe INPP oraz Program Ćwiczeń Integrujących INPP dla szkół / Sally Goddard Blythe ; il. Luca Papp ; tł. Magdalena Macińska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. W 70908
- Jak rozwijać spostrzegawczość i koncentrację? : zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym / Jutta Blasius ; [przekł. Edyta Panek]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2007. W 62350
- Jak wychowywać przedszkolaka : poradnik dla rodziców / Anna Jankowska ; [il. Monika Giełżecka]. – Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, 2009. W 66565
- Kiedy dzieci są agresywne : jak możemy je zrozumieć i pomóc? : poradnik dla rodziców i wychowawców / Arnd Stein ; tł. Magdalena Jałowiec. – Kielce : Jedność, 2002. W 51674
- Kiedy dzieci są agresywne : jak możemy je zrozumieć i pomóc? : poradnik dla rodziców i wychowawców / Arnd Stein ; tł. Magdalena Jałowiec. – Wyd. 4. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2006. W 62368
- Komunikacja, edukacja, społeczeństwo : o dyskursie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Jolanta Rzeźnicka-Krupa ; [Uniwersytet Gdański]. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2007. W 60890
- Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu / Małgorzata Sławińska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2010. W 67560, W 67668
- Kot zdejmuje buty : propozycje zabaw wspierających spokój i koncentrację / Ingrid Biermann ; [przekł. Edyta Panek]. – Kielce : Jedność, 2006. W 60379
- Literackie inspiracje w rozwoju przedszkolaka / Alicja Ungeheuer-Gołąb. – Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2012. W 69598
- Małe dzieci – duży kłopot? : właściwe rozpoznawanie problemów u dzieci w wieku od 3 do 6 lat : poradnik dla rodziców i wychowawców / Sabine Laerum ; tł. Magdalena Jałowiec-Sawicka. – Kielce : Jedność, 2006. W 57571
- O pomyślny start szkolny dziecka / pod red. Sabiny Guz, Iwony Zwierzchowskiej ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie. – Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2010. W 69577
- O wychowaniu przedszkolaka / Beata Nadolna. – Poznań : Drukarnia i Księgarnia Świętego Wojciecha. Wydawnictwo Święty Wojciech, cop. 2009. W 64278
- Prozodia mowy w percepcji dzieci / Marta Wysocka ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Zaklad Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012. W 70026
- Przedszkolaki : co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien / Monika Biała. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2008. W 65042
- Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka / pod red. Teresy Parczewskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. W 68020, W 68791
- Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszkolnym / Katarzyna Litwińska ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Katedra Psychologii Wychowawczej i Rodziny. – Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych, 2008. W 64601
- Rosnę radośnie : zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach oraz oddziałach przedszkolnych / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013. W 71012
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym : wybrane konteksty / Magdalena Grochowalska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. W 66228, W 66322
- Rozwój dziecka w przedszkolu : stymulujące wartości wybranych systemów edukacyjnych / Iwona Sikorska. – Kraków : Wydawnictwo UJ, 2010. W 67601
- Stymulowanie zdolności twórczych dziecka : weryfikacja techniki obrazków dynamicznych / Elżbieta Płóciennik. – Łódź : Wydawnictwo UŁ, 2010. W 69253
- Sytuacyjne wspieranie dzieci w doświadczaniu świata / Danuta Waloszek. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. W 67148
- Świat gestów i symboli w komunikacji dziecięcej / Agnieszka Lasota. – Kraków : Impuls, 2010. W 67715
- Trzylatek w przedszkolu : gotowość dziecka trzyletniego do podjęcia edukacji przedszkolnej / Anna Klim-Klimaszewska. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2010. W 68264
- Wiek przedszkolny : rozwój i zaburzenia / Lidia Marszałek. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2008. W 64609
- Witamy w przedszkolu : wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego / Anna Klim-Klimaszewska. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2010. W 67719
Artykuły z czasopism
- Adaptacja do przedszkola / Marta Litkowicz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 7, s. 48-50
- Adaptacja dwulatków do przedszkola / Anna Mikler-Chwastek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 5, s. 60-65
- Adaptacja dziecka 5-letniego do przedszkola / Aneta Buczkowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 52-54
- Adaptacja dziecka czy rodziców do przedszkola? / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 42-44
- Adaptacja dziecka trzyletniego do środowiska przedszkolnego / Anna Izabela Brzezińska, Magdalena Czub, Natalia Ożadowicz.// Edukacja. – 2012, nr 4, s. 5-21
- Aktywność zabawowa w wieku przedszkolnym / Natalia Ożadowicz, Małgorzata Rękosiewicz.// Remedium. – 2011, nr 6, s. 4-5
- Arkusz diagnostyczny wybranych wskaźników uzdolnień artystycznych – teatralnych, plastycznych i muzycznych.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 29
- Arkusz obserwacji dziecka pod kątem zachowań ze spektrum autyzmu.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 27-28
- Arkusz obserwacji rozwoju dziecka przedszkolnego – propozycja do diagnozowania wybranej umiejętności / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 24-25
- Arkusz obserwacji rozwoju społecznego dziecka (zachowania oczekiwane w wieku 4 lat) / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 28
- Arkusz obserwacji umiejętności dziecka między 2. a 3. rokiem życia / Anna Kordzińska-Grabowska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 26-27
- Autoagresja. Gdy dziecko kieruje gniew na siebie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 48-51
- Bezpieczeństwo psychiczne dzieci jako obowiązek przedszkola / Małgorzata Szmidt.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 12 (37), s. 49-51
- Bicie, przezywanie, plucie. Oswoić agresywne dziecko / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 54-58
- Budowanie relacji sześciolatka z dorosłymi / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska.// Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 3, s. 52-55
- Budowanie strategii pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania – opis metody na konkretnym przykładzie / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 26
- Co trzeba wiedzieć o małym przedszkolaku / Anna Kordzińska-Grabowska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 22-24
- Co umieją sześciolatki / Radosław Kaczan, Piotr Rycielski.// Psychologia w Szkole. – 2013, nr 5, s. 43-48
- Czego boją się przedszkolaki? Wykaz najczęstszych lęków / Magdalena Alenowicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 12 (14), s. 27
- Czy potrzebny jest program adaptacyjny? / Małgorzata Piotrowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 11-13
- Czym rodzice straszą dzieci? / Małgorzata Maria Zieziulewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 3, s. 51-53
- Ćwiczenia uruchamiające i stymulujące myślenie twórcze / Anna Kałuba-Korczak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 30-31
- Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 346-357
- Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym – model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz. 1 / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna 2011, nr 1, s. 15-31
- Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 2, Dzieci trzy- i czteroletnie / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 102-112
- Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 3, Dzieci pięcio- i sześcioletnie / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 197-208
- Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 4, Dzieci trzy- i czteroletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 271-282
- Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 5, Dzieci pięcio- i sześcioletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 5, s. 337-348
- Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 6, Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2012, nr 1, s. 8-22
- Diagnoza przedszkolna – klucz do nauki w klasie pierwszej / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 4-9
- Dlaczego dziecko płacze za mamą? / Dagmara Kaczmarska [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 8, s. 28-31
- Dlaczego przedszkolakom potrzebna jest wiedza o umyśle? / Marta Białecka-Pikul, Arkadiusz Białek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 8, s. 5-9
- Dziecięce lęki – normalna reakcja czy zaburzenie? / Magdalena Alenowicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 12 (14), s. 48-50
- Dziecko u progu edukacji przedszkolnej / Iwona Konopka, Lidia Pielaszek.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, dod. Przed Szkołą, s. 7-12
- Dziewczynka z zapałkami, czyli jak mówić dzieciom o śmierci / Elżbieta Gajewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1996, nr 9, s. 543-546
- Emocje sześciolatka / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 50-53
- Formularz do zapisu obserwacji oraz wyników eksperymentów badających lateralizację – przykładowy arkusz obserwacji / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 31
- Głos psychologa dziecięcego w sprawie edukacji szkolnej 6-latka / Ewa Czownicka.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, s. 44-46
- Grupy zabawowe / Paulina Gołaska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 7, s. 12-18
- Jak określić profil inteligencji przedszkolaka? / Małgorzata Suświłło.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 46-51
- Jak pomóc dziecku o zaburzonym przebiegu rozwoju / Piotr Wiliński.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 46-48
- Jak pomóc dziecku radzić sobie z różnymi stanami emocjonalnymi – wskazówki dla rodziców i nauczycieli / Elżbieta Korczewska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 37-40
- Jak pomóc dziecku w dobrym starcie do szkoły? / Bożena Janiszewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 9, s. 18-25
- Jak pracować z nieśmiałym dzieckiem? / Justyna Mielnik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 5-9
- Jak radzić sobie z agresywnymi zachowaniami przedszkolaka? : studium przypadku 5-letniego Olka / Krystyna Zielińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 9, s. 62-64
- Jak rozpoznać dziecko niedostosowane społecznie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 41-45
- Jak rozpoznawać twórcze dzieci w przedszkolu? / Jolanta Bukowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 5, s. 274-276
- Jak wspierać emocjonalny rozwój dziecka w przedszkolu? Wskazówki dla nauczycieli / Alicja Strzelecka-Lemiech.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 26
- Jak wspierać rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym? Wskazówki dla rodziców / Alicja Strzelecka-Lemiech.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 27
- Jak wspomagać rozwój motoryczny dziecka sześcioletniego? / Katarzyna Nadrowska.// Życie Szkoły. – 2011, nr 8, s. 48-56
- Jak zapewnić trzylatkowi dobry start w przedszkolu? / Aleksandra Batura, Maja Chyża, Katarzyna Pyrgiel.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 51-55
- Kiedy ciało nie słucha malucha / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 4 (18), s. 20-22
- Kiedy do psychologa? / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10 (12), s. 53-56
- Kiedy dziecko kłamie… / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 1 (15), s. 46-48
- Kiedy słowa w poprzek stają / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 42-46
- Kompetencje dzieci w rozmowie z dorosłym i rówieśnikiem / Kinga Kuszak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 5-10
- Kompetencje poznawcze pięciolatków / Jolanta Andrzejewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 9, s. 5-12
- Komunikacja z sześciolatkiem – jak mówić, żeby nas słuchał / Ewa Nowak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10 (12), s. 48-49
- Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych / Beata Dziewięcka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 9, s. 32-36
- Kształcenie wyobraźni / Katarzyna Kret.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 8, s. 471-472
- Kształtowanie gotowości dziecka do szkoły / Klaudia Paszkiewicz [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 50-53
- Kształtowanie kompetencji społecznych u przedszkolaków / Lidia Kołodziejska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 6-9
- Kształtowanie prawidłowych zachowań dzieci / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 4 (18), s. 50-55
- Kształtowanie typów i cech osobowości dzieci w wieku przedszkolnym / Iwona Paruszewska.// Edukacja i Dialog. – 2011, nr 1, s. 48-55
- Kształtowanie wrażliwości estetycznej / Lidia Kołodziejska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 6-11
- Kwestionariusz nieśmiałości u dziecka w starszej grupie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 5 (19), s. 28
- Lewa, a może prawa? Wybór ręki „piszącej” / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 48-53
- Lista kontrolna cech rozwojowych dziecka 5- i 6-letniego / opracowała Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 12 (37), s. 40-41
- Logorytmika w rozwoju przedszkolaka / Katarzyna Sadowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 7, s. 19-23
- Małe dziecko wobec przyspieszenia cywilizacyjnego / Maria Bielecka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 5-10
- Mechanizmy zmian rozwojowych na początku wieku przedszkolnego a proces edukacji dzieci / Sławomir Jabłoński.// Edukacja. – 2007, nr 1, s. 102-119
- Metoda projektów a zachowania dzieci biernych / Krystyna Lubomirska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 10, s. 4-9
- Metoda projektów w pracy z dzieckiem społecznie biernym / Krystyna Lubomirska.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2011, nr 1, s. 155-173
- Możliwości i potrzeby dzieci / Piotr Wiliński.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 56-58
- „Nie bij…” Przemoc fizyczna wobec dziecka w rodzinie / Magdalena Żyła.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 54-56
- Nieproszony gość czyli agresja wśród przedszkolaków / Lucyna Pacan.// Edukacja i Dialog. – 2013, nr 3/4, s. 40-43
- Normy wiekowe rozwoju fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym / opracował P. Wiliński na bazie pracy projektowej K. Mielczarek i E. Matkowskiej.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 26-27
- O budowaniu klimatu współpracy sprzyjającej wszechstronnemu rozwojowi dziecka / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 16-19
- potrzebie bezpieczeństwa psychicznego dziecka i jego znaczeniu w kształtowaniu się charakteru człowieka / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 4-9
- Organizowanie czasu i przestrzeni kilkulatka / Dagmara Kaczmarska, Natalia Zamęcka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 42-47
- Orientacja przestrzenna – propozycje ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Warzkiewicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 1 (25), s. 24
- Percepcja słuchowa u dzieci w wieku przedszkolnym — raport z badań / Irena Polewczyk.// Chowanna. – 2012, T. 2, s. 361-370
- Po co przedszkole? / Agnieszka Wojas [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 1, s. 53-54
- Podsumowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 5 (19), s. 6-11
- Pokonać lęki trzylatków / Beata Szurowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 7, s. 16-21
- Pomagamy przekroczyć próg przedszkola / Pelagia Cyrulik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 6, s. 47-48
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci o zaburzonym przebiegu rozwoju / Piotr Wiliński.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 58-60
- Pomocna dłoń dla dziecka przewlekle chorego / Ewa Góralczyk.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 48-52
- Pomóżmy mu stać się przedszkolakiem! / Beata Musielak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 9 (11), s. 59-61
- Poskromić nieśmiałość! / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 5 (19), s. 42-44
- Postaw na kreatywność! / Natalia Minge, Krzysztof Minge.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 52-54
- Praca kompensacyjno – wyrównawcza / Beata Musielak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 3, s. 46-49
- Praca przedszkolaka, czyli poważnie o zabawie / Karolina Idkowiak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 3, s. 14-19
- Problemy z komunikacją / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 50-54
- Procedura dotycząca zdrowych i bezpiecznych warunków przebywania dzieci w przedszkolu / Aneta Buczkowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 30-32
- Profilaktyka agresji w wieku przedszkolnym / Beata Tomasik.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 2, s. 27-28
- Profilaktyka logopedyczna / Aneta Romanowska, Katarzyna Kruszewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 42-45
- Program profilaktyki w przedszkolu publicznym / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 16-18
- Program wychowawczy przedszkola a program wychowania przedszkolnego / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 16-18
- Programy profilaktyczne w przedszkolu i szkole : założenia a rzeczywistość / Kinga Kuszak.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 10/11, s. 3-10
- Projekt edukacyjny „Zdrowo i bezpiecznie” / opracowała Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 2 (39), s. 32-37
- Przedszkolak na start : jak dobrze zacząć? / Aleksandra Batura, Maja Chyża, Katarzyna Pyrgiel.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 6, s. 46-49
- Przedszkolak z rozszczepem wargi i podniebienia / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 12 (24), s. 50-53
- Przykłady łącznego stosowania praktyki pozytywnej, autokreacji i hiperkorekcji / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 4 (18), s. 24
- Psycholog o „trudnych” dzieciach : jak postawa nauczyciela wpływa na funkcjonowanie grupy i dziecka w grupie / Anna Kałuba-Korczak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 18-22
- Psychologowie o rozwoju dziecka w średnim dzieciństwie / Magdalena Kosno.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 11, s. 56-59
- Realizacja treści dotyczących bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 3 (40), s. 22-24
- Rola przedszkola i szkoły w adaptacji dziecka / Jadwiga Lubowiecka.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 12, dod. Przed Szkołą, s. 6-10
- Rozpoznawanie uzdolnień plastycznych dzieci / Aleksandra Mosionek.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 10, s. 24-28
- Rozwijanie wrażliwości przedszkolaków na humor / Jolanta Olkusz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 5, s. 11-17
- Rozwój emocjonalny dziecka / Alicja Strzelecka-Lemiech.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 42-45
- Rozwój emocjonalny w wieku przedszkolnym / Agata Szczepaniak, Anna Wasik.// Remedium. – 2011, nr 12, s. 6-7
- Rozwój poznawczy dziecka w wieku przedszkolnym / Justyna Kolasińska, Julia Kurkowska.// Remedium. – 2012, nr 1, s. 4-5
- Rozwój społeczny w wieku przedszkolnym / Katarzyna Lewandowska, Dorota Mlejnek, Małgorzata Rękosiewicz.// Remedium. – 2012, nr 4, s. 4-5
- Rytm, ruch, recytacja / Sylwia Kustosz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 3, s. 20-22
- Sposoby wspierania dziecka z zaburzeniami zachowania przez nauczycieli i rodziców / Maria Małek.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2013, nr 4 (41), s. 41-45
- Spójna wizja rzeczywistości – zaburzenia integracji sensorycznej / Dorota Pietrzyk.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10 (12), s. 42-47
- Sprawność manualna / Ewa Brzozowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 11, s. 16-18
- Sześciolatek wchodzi w rolę ucznia / Anna Izabela Brzezińska, Joanna Urbańska, Dominika Szymańska.// Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 6, s. 48-52
- Świat wartości sześciolatka / Monika Małota.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 3, s. 141-143
- To niebezpieczne wspomnienia, czyli trauma oczami dziecka / Kamila Olga Stępień.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 10 (22), s. 52-54
- Trudne zachowania dziecka w grupie. Materiały informacyjne dla nauczycieli / Anna Kałuba-Korczak.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 26
- Trudności w rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym / Daniela Becelewska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 9, s. 46-51
- Twórcze zabawy dla przedszkolaków.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 11 (13), s. 25
- Twórczość przedszkolaka w teorii i praktyce edukacyjnej / Małgorzata Suświłło.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 3, s. 5-10
- Ty zawsze jesteś niegrzeczny! / Agnieszka Wilkanowska-Szczęsna.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 55-57
- Usprawnianie motoryki małej / Dorota Pietrzyk.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 2 (16), s. 30-31
- W kuchni przedszkolaka / Elżbieta Rajczykowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 9, s. 67-68
- Wpływ filmu na rozwój dziecka / Julia Anastazja Sienkiewicz-Wilowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 11, s. 5-8
- Wrażliwość empatyczna dzieci z oddziałów integracyjnych / Ewa Koza.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 9, s. 519-522
- Wskazówki logopedyczne / Magdalena Bocheńska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 48-49
- Wspieranie twórczego rozwoju / Teresa Grąziewicz-Jóźwik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 8, s. 20-23
- Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Anna Smyk.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 40-41
- Wspomaganie wczesnej edukacji w kontekście efektywności instytucji przedszkola, czyli jak mierzyć jakość Skalą Oceny Jakości Środowiska Dziecka w Wieku Przedszkolnym (ECERS-R) / Piotr Gindrich.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 25-28
- Wychowawcze zakazy i nakazy / Małgorzata Warzkiewicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 16-17
- Zabawa w edukacji emocjonalnej przedszkolaków / Ewa Skwarka.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 5, s. 48-53
- Zabawy a role związane z płcią u dzieci przedszkolnych / Małgorzata Streb.// Remedium. – 2011, nr 7/8, s. 16-17
- Zabawy i ćwiczenia z dziećmi o zaburzonej komunikacji / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 31
- Zaburzenia orientacji przestrzennej – zestaw ćwiczeń / Anna Kordzińska-Grabowska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 34-35
- Zajęcia uspołeczniające – przykłady.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 32
- Zanim nasze dzieci pójdą do szkoły… / Lidia Kołodziejska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 1 (25), s. 4-8
- Zestaw ćwiczeń dla dzieci sprzyjający budowaniu pozytywnego stosunku do samego siebie / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 9 (21), s. 33
- Zjawiska konfliktowe wśród dzieci przedszkolnych. Cz. 1 / Małgorzata Cywińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 7, s. 493-498
- Zjawiska konfliktowe wśród dzieci. Cz. 2 / Małgorzata Cywińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 8, s. 569-573
- Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju dzieci w świetle badań / Małgorzata Żytko.// Meritum. – 2009, nr 1, s. 15-19
- Znaczenie wybranych sposobów oddziaływań wychowawczych dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym / Blanka Poćwiardowska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 6, s. 15-20
- Żegnaj smutku u maluszków / Danuta Krawczyk.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 7, s. 432-433