METODY AKTYWIZUJĄCE W NAUCZANIU JĘZYKA POLSKIEGO

Metody aktywizujące w nauczaniu języka polskiego
Zestawienie bibliograficzne za lata 2015-2021

Książki

  1. Powiem ci, jak się uczyć : przewodnik dla ambitnych nauczycieli i rodziców / Joanna Gołębiowska-Szychowska, Łukasz Szychowski. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. Sygn. P 75820
  2. Rozumienie świata : o warsztatach pracy z książką i czytelnikami / Elżbieta Hornowska, Małgorzata Karasińska, Maria Kulik, Anna Lipińska, Anna Sadowska, Grażyna Sobieska-Szostakiewicz, Magdalena Sowik, Beata Świderek, Marta Todys, Grażyna Walczewska-Klimczak ; Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów „Klanza”. – Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2017. Sygn. W 78922, W 78923
  3. Uczyć (się) z pasją : jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą / Pernille Ripp ; przełożyli Elżbieta Manthey i Wojciech Musiał. – [Słupsk] : Wydawnictwo Dobra Literatura cop., 2017. Sygn. W 78051
  4. Zajęcia twórcze w szkole / Grzegorz Noras. – Warszawa : rozpisani.pl, copyright 2020. Sygn. W 82092

Artykuły

  1. Aktywizujące metody pracy / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Polonistyka. – 2021, nr 1, s. 41-45
  2. Aktywizujemy uczniów poprzez metodę storyline / Aleksandra Kubala–Kulpińska. // Polonistyka. – 2017, nr 3, s. 10-14
  3. Co się kryje za niebieskimi drzwiami? : pomysły na ciekawą lekcję z lekturą / Magdalena Ignaciuk.// Polonistyka. – 2021, nr 3, s. 24-27
  4. Edukacja filozoficzna na lekcjach języka polskiego / Jakub Padewski.// Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2019-2020, nr 1, s. 26-30
  5. Filmo(lo)ve lekcje : czyli Zróbmy sobie film / Joanna Krzemińska.// Polonistyka. – 2020, nr 5, s. 54-55
  6. Fortuna na kole fortuny : przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego / Małgorzata Wiśniewska-Olejnik. // Polonistyka. – 2020, nr 5, s. 27-31
  7. Innowacyjnie podczas dyskusji : jak wykorzystać Flipgrid w nauczaniu? / Joanna Kostrzewa.// Polonistyka. – 2021, nr 1, s. 34-35
  8. Jak kochano we wrocławskich legendach? : propozycja projektu wspierającego indywidualny rozwój ucznia /Marzena Tyl. // Polonistyka. – 2019, nr 3, s. 24-25
  9. Jak tworzyć magiczne obrazki na lekcjach języka polskiego za pomocą technologii?/ Joanna Heftowicz. // Polonistyka. – 2019, nr 4, s. 14-16
  10. Język polski w akcji : o nauczaniu na miarę czasów i wyzwań / Agnieszka Tomasik. // Polonistyka. – 2017, nr 3, s. 34-39
    Korespondencja sztuk. Scenariusze lekcji. (Cz. III) / Edyta Wójcicka. // Język Polski w Gimnazjum. – 2016/2017, nr 3, s. 94-109
  11. Kreatywna edukacja / Anna Kožuh. // Wychowawca. – 2015, nr 10, s. 22-25
  12. Literacki pokój zagadek / Joanna Krzemińska.// Polonistyka. – 2020, nr 6, s. 32-34
  13. Metoda projektu i propozycja jej zastosowania w edukacji językowej w szkole podstawowej /Marek Krawiec, Kamila Gendera, Marcelina Frankowska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 11-15
  14. Muzyka na lekcjach języka polskiego : coraz większa nieobecność?/ Anna Podemska-Kałuża.// Polonistyka. – 2019, nr 2, s. 10-15
  15. Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem chmur wyrazów / Ewa Palka. // Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej. – 2017/2018, nr 1, s. 21-38
  16. Nie tylko kreda i tablica : metody aktywizujące w pracy nauczyciela / Małgorzata Łoskot. // Polonistyka. – 2016, nr 1, s. 32-33
  17. Nocne rozmowy z Chochołem na Messengerze i tête-à-tête z Safoną na Voki, czyli o współczesnych lekcjach języka polskiego / Agnieszka Zielińska.// Meritum. – 2018, nr 1, s. 69-74
  18. Nocne rozmowy z Chochołem na Messengerze i tête-à-tête z Safoną na Voki, czyli o współczesnych lekcjach języka polskiego / Agnieszka Zielińska.// Meritum. – 2018, nr 3, s. 193-197 Rozwiązania praktyczne na lekcjach języka polskiego.
  19. Opowiedz to filmem – praktyczne użycie języka filmu w tworzeniu audiowizualnej interpretacji utworu literackiego : scenariusz lekcji języka polskiego w szkole ponadpodstawowej z wykorzystaniem TIK / Agata Augustynowicz.// Polonistyka. – 2019, nr 6, s. 52-53
  20. Poezja i metody aktywizujące. Scenariusze lekcji / Edyta Wójcicka. // Język Polski w Gimnazjum. – 2016/2017, nr 1, s. 90-109
  21. Poezja i metody aktywizujące. Scenariusze lekcji. (cz. 2) / Edyta Wójcicka. // Język Polski w Gimnazjum. – 2016/2017, nr 2, s. 87-107
  22. Projekt edukacyjny : refleksje praktyka / Natalia Kuźmińska. // Polonistyka. – 2015, nr 5, s. 29-33
  23. Ryślenie, barwoślady, lapbooki – czyli jak sprawić, żeby uczenie się było łatwiejsze / Aleksandra Kubala–Kulpińska. // Polonistyka. – 2017, nr 2, s. 36-39
  24. Storybird na lekcji języka polskiego/ Joanna Krzemińska.// TIK w Edukacji. – 2018, nr 1, s. 40-41
  25. W 90 minut dookoła języka polskiego / Izabela Czerniejewska, Julia Karczewska. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 4, s. 73-77
  26. Wspieranie indywidualności ucznia na języku polskim / Joanna Kostrzewa. // Polonistyka. – 2019, nr 3, s. 16-19
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return