KLASA SZKOLNA

KLASA SZKOLNA

zestawienie bibliograficzne

I. Książki


  1. Poznawanie klasy szkolnej : poradnik dla nauczycieli / Elżbieta Zwierzyńska. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej , 2008. – 60 s. : il. ; 24 cm
  2. Samorządna organizacja życia klasy w społeczeństwie obywatelskim / pod red. Marzeny Kędry ; Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły „Otwarte okno”, Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta. – Moszczanka : Stowarzyszenie Przyjaciół Szkoły „Otwarte okno” ; Gniezno : Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C. Freineta , 2009. – 80 s. : il. ; 21 cm

II. Artykuły z czasopism


  1. Agresja, konflikt, nierówności i normy w klasie szkolnej / Artur Pokropek. // Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 7, s. 36-39
  2. Atmosfera klasy / Erich Petlak // Wszystko dla Szkoły. – 2006, nr 4/5, s. 10-11
  3. Atmosfera w klasie / Ewa Zagórska. // Życie Szkoły. – 2006, nr 8, s. 18-20
  4. Atmosfera w klasie – czynnik ważny czy też nie? / Ewa Zagórska. // Życie Szkoły. – 2009, nr 5, s. 52-54
  5. Badanie statusu społecznego uczniów w klasie / Teresa Duczak // Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 11, s. 1-5
  6. Diagnoza i korekta stosunków społecznych w klasie szkolnej / Lucyna Lipman // Psychologia Wychowawcza. – 1993, nr 3, s. 225-231
  7. Dręczyciel i ofiara – dwie strony świata przemocy / Monika Chorab. // Opieka, Wychowanie, Terapia. – 2009, nr 1/2, s. 5-7
  8. Dyscyplina w klasie – jak ją utrzymać? / Paulina Szachniuk. // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 10, s. 51-53
  9. Dystans władzy jako kusząca perspektywa oglądu oczekiwań uczniowskich / Ewa Dębska. // Ruch Pedagogiczny. – 2007, nr 1/2, s. 37-53
  10. Dziecko nieakceptowane przez grupę rówieśniczą / Romana Rybarczyk. // Życie Szkoły. – 2007, nr 2, s. 49-52
  11. Integracja klasy / Bożena Gwizdek, Elżbieta Sołtys // Remedium. – 2005, nr 5, s. 10-11
  12. Integrowanie klasy gimnazjalnej / Aneta Katarzyna Ulikowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 7, s. 42-44
  13. Integrowanie zespołu klasowego : (opis działań wychowawczych) / Urszula Zdrojewska-Bielawska. // Nowa Szkoła. – 2005, nr 4, s. 29-32
  14. Jak integrować klasę szkolną : propozycje dla nauczycieli liceum / Anna Chaber-Dądela // Nowa Szkoła. – 2003, nr 7, s. 20-24
  15. Jak integrować zespół klasowy? / Jolanta Piekarczyk // Nowe w Szkole. – 2003, nr 10, s. 17-19
  16. Jak kształtować dobrą atmosferę i komunikację interpersonalną w klasie w celu zapobiegania konfliktom / Anna Stawarz. // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. – 2002, nr 1, s. 88-96
  17. Jak pomogłam Ali / Monika Parkita. // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 31-34 Nowa uczennica w klasie.
  18. Jak rozpoznaję i integruję klasę / Romana Wolska // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 9, s. 11-12
  19. Jak się czujesz w klasie? / Marzena Sendyk // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 8, s. 48-53
  20. Jak zachować dyscyplinę w klasie ? / Magdalena Krawczonek // Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 1, s. 42-43
  21. Kiedy w klasie pojawia się lobbing uczniowski / Monika Chorab // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 11, s. 40-42
  22. Klasa gimnazjalna / Mariusz Bartczak. // Psychologia w Szkole. – 2004, nr 3, s. 59-66
  23. Klasa szkolna jako grupa społeczna : ujęcie dynamiczne /Waldemar Kozłowski // Problemy opiekuńczo-Wychowawcze. – 1995, nr 3, s. 13-16
  24. Klasa szkolna jako grupa społeczna : ujęcie statystyczne /Waldemar Kozłowski // Problemy opiekuńczo-Wychowawcze. – 1995, nr 1, wkładka s. 8-10
  25. Klasa szkolna jako miejsce doświadczeń społecznych uczniów / Marzena Sendyk // Edukacja. – 2001, nr 2, s. 56-67
  26. Klasa szkolna jako środowisko życia dziecka / Elżbieta Misiorna // Życie Szkoły. – 1993, nr 8, s. 451-456
  27. Klasa szkolna – miejsce uczenia się i rozwoju / Milagros Greate, Eva Gomez // Edukacja i Dialog. – 1997, nr 9, s. 41-47
  28. Klasa szkolna – miejsce uczenia się i rozwoju. Cz. 2 / Milagros Greate, Eva Gomez // Edukacja i Dialog. – 1997, nr 10, s. 55-60
  29. Klasa szkolna miejscem interakcji / Marcin Olejniczak. // Poznańskie Zeszyty Humanistyczne. – 2006, T. 6, s. 51-55
  30. Klasa szkolna w świetle zjawisk i procesów grupowych / Katarzyna Palus // Remedium. – 2005, nr 7/8, s. 10-11
  31. Kto rządzi w klasie / Michał Młynarczyk // Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 3, s. 36-39
  32. Lekcja twórczej krytyki i motywowania uczniów / Berta Strycharska-Gać. // Nowa Szkoła. 2005, nr 2, s. 45-49
  33. Metakomunikacja w klasie szkolnej / Dorota Szumna. // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Pedagogika i Psychologia. – 2006,  Z. 3, s. 52-63
  34. Miłosierdzie treścią programu wychowawczego klasy szkolnej / Beata Komorowska. // Edukacja, Teologia i Dialog. – 2006, T. 3, s. 85-96 Materiały z ogólnopolskiej konferencji „Pedagogika miłosierdzia w praktyce edukacyjnej”, Poznań.
  35. Nasza klasa nie jest grupą / Miroslava Lemesova // Nowa Szkoła. – 2009, nr 10, s. 35-42
  36. Nie ma wychowania bez dyscypliny / Ksawera Łaszczewska. // Wychowawca. – 2007, nr 2, s. 5-7
  37. Nowy uczeń w klasie / Jarosław Jagieła. // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 23-30
  38. O tożsamościach w klasie szkolnej / Mariusz Dembiński. // Nowa Szkoła. – 2007, nr 6,  s. 45-51
  39. Obrzędowy charakter lekcji / Mariusz Dembiński. // Nowa Szkoła. – 2006, nr 1, s. 41-43
  40. Opis i wyjaśnienie w klasie szkolnej / Urszula Dernowska // Ruch Pedagogiczny. – 2009, nr 3/ 4, s. 43-54
  41. Postawy wobec osób niepełnosprawnych a zbliżenia i dystanse w klasach integracyjnych / Bronisława Dudziak. // Kwartalnik Edukacyjny. – 2005, nr 1, s. 14-21
  42. Poszukiwanie wartości w klasie szkolnej. Cz. 1 / Bogumiła Hiszpańska // Edukacja i Dialog. – 1993, nr 8, s. 43-46
  43. Poszukiwanie wartości w klasie szkolnej. Cz. 2 / Bogumiła Hiszpańska // Edukacja i Dialog. – 1993, nr 9, s. 42-44
  44. Poziom postaw uczniów gimnazjum wobec zdrowia a ich miejsce w strukturze klasy szkolnej / Marcin Czechowski. // Kultura Fizyczna. – 2009, nr  1 / 2, s. 16-20
  45. Pozycja dziecka z rodziny o wysokim statusie ekonomicznym w klasie szkolnej / Helena Marzec. // Nauczyciel i Szkoła. – 2004, nr 1/2, s. 203-211
  46. Pozycja społeczna ucznia w klasie i jej uwarunkowania / Stanisława Zapała. // Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej. – 2004, Z. 19, s. 145-152
  47. Przemoc sama się nie skończy / Ewa Czemierowska. // Psychologia w Szkole. – 2006, nr 3, s. 152-154
  48. Relacje w klasie / Anna Gajdzica. // Życie Szkoły. – 2005, nr 7, s. 4-10
  49. Rola nagród i kar w powstawaniu zjawiska samospełniającego się proroctwa w klasie szkolnej / Sławomir Trusz // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2009, nr 3, s. 99-121
  50. Rozwiązywanie konfliktów w klasie / Maria Gawryś // Edukacja i Dialog. – 2002, nr 8, s. 35-39
  51. Samospełniające się proroctwo w klasie szkolnej / Sławomir Trusz. // Nowa Szkoła. – 2007, nr 2, s. 21-27
  52. Sposoby na nową klasę / Hubert Czemierowski. // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 21-25
  53. Stosunki społeczne w klasie integracyjnej na podstawie badań przeprowadzonych w klasach gimnazjalnych / Agnieszka Tomaszewska. // Poznańskie Zeszyty Humanistyczne. – 2008, T. 10, s. 25-29
  54. Strefy klasy / Jarosław Michalski // Nowa Szkoła. – 1998, nr 10, s. 19-20
  55. Style kierowania klasą a dyscyplina / Beata Śliwa. // Nowa Szkoła. – 2005, nr 2, s. 39-42 Omówienie pracy Johna Robertsona „The boss, the manager and the leader : approaches to dealing with disruption”.
  56. Szykanowanie elektroniczne i jego wpływ na atmosferę klasy / Jana Hanuliakova, Katarina Holla // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 5, s. 7-8
  57. Tożsamość klasy gimnazjalnej – między poczuciem wspólnoty klasowej a indywidualnym rozwojem uczniów / Apolonia Suchora-Olech // Edukacja. – 2004, nr 1, s. 112-122
  58. Trzy ideologie oświatowe – trzy środowiska klasowe / Katarzyna Kamińska-Dolata. // Kwartalnik Pedagogiczny. 2008, nr 4, s. 135-160 Wpływ nauczyciela na klimat środowiska klasowego.
  59. Tworzenie bezpiecznej atmosfery w klasie / Mariola Chomczyńska-Miliszkiewicz // Nowa Szkoła. – 1`994, nr 10, s. 600-603
  60. Ukryte zalety klasy szkolnej / Iwona Paszenda // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 2, s. 26-29
  61. Wpływ liczebności klas na sytuację szkolną uczniów klas I-III szkoły podstawowej / Zuzanna Zbróg. // Forum Oświatowe. – 2006, t. 1, s. 105-122
  62. Współzawodnictwo czy współpraca w klasie szkolnej? / Ryszard Pachociński // Nowa Szkoła. – 1997, nr 4, s. 32-34
  63. Wychowankowie domu dziecka w klasie szkolnej / Beata Gumienny // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 2, s. 31-33
  64. Wycieczki integracyjne / Janusz Wróbel. // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2004, nr 5, s. 47-48
  65. Z klasy – zespół / Marta Kowalkowska // Nowe w Szkole. – 2003, nr 9, s. 17-19
  66. Zapewnienie ładu i dyscypliny w klasie / Aneta Boguska// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 9, s. 29-31
  67. Zarządzanie klasą szkolną / Mariola Bardziejewska // Edukacja. – 2003, nr 1, s. 75-86
  68. Zdyscyplinowanie grupy klasowej / Iwona Zbierańska. // Katecheza, Rodzina, Parafia i Szkoła. – 2005, T. 3, s. 59-67
  69. Zmotywowana klasa : czyli jak nauczyciel może spełnić swoje marzenia / Urszula Grygier // Nowa Szkoła. – 2008, nr 3, s. 28-34
  70. Zrozumieć opór, czyli jak skutecznie pomóc klasie / Iwona Gryniuk-Toruń // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 136-145
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return