NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ

NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2005-2012

Książki


  1. Akademia on-line / red. nauk. Jerzy Mischke. – Łódź : Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2005. – 349 s. : il., rys. ; 24 cm
  2. Akademia on-line. Vol. 2 / red. nauk. Agnieszka Wierzbicka ; [aut. Marcin Albiniak et al.]. – Łódź : Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2006. – 219 s. : il. ; 21 cm
  3. Cyberświat : możliwości i zagrożenia / red. nauk. Józef Bednarek, Anna Andrzejewska. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, 2009. – 408 s. ; 21 cm
  4. E-edukacja – analiza dokonań i perspektyw rozwoju / pod red. nauk. Marcina Dąbrowskiego i Marii Zając. – Warszawa : Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 2009. – 173 s. : il. ; 24 cm
  5. E-kultura, e-nauka, e-społeczeństwo / pod red. Bożeny Płonki-Syroki i Marty Staszczak. – Wrocław : Oficyna Wydawnicza Arboretum, 2008. – 301, [1] s. : il. ; 23 cm
  6. E-learning : nauka na odległość / Alan Clarke ; tł. Michał Klebanowski. – Warszawa : Wydaw. Komunikacji i Łączności, 2007. – 185, [2] s. : il. ; 24 cm
  7. E-learning dla nauczycieli / Stanisław Szabłowski. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, cop. 2009. – 210 s. : il. ; 25 cm
  8. E-learning nauka na odległość / Alan Clarke ; tł. z jęz. ang. Michał Klebanowski. – Warszawa : Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 2007. – 185, [3] s. : il. ; 24 cm
  9. E-learning : tajniki edukacji na odległość / Marlena Plebańska. – Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2011. – 236 s. : il. ; 24 cm
  10. E-learning w biznesie i edukacji / Jacek Woźniak. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009. – 267, [1] s. : il. ; 24 cm
  11. E-learning w praktyce : materiały dydaktyczne dla trenerek i trenerów prowadzących warsztaty / [materiały oprac. Łukasz Witkowski]. – Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, [2011]. – 53 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm
  12. E-learning wyzwaniem dla bibliotek : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Elbląg, 23-24 września 2009 r. [red. tomu Bożena Boryczka ; aut. ref. Elżbieta Gajek et al.]. – Warszawa : Wydawnictwo SBP, 2009. – 161, [7] s. : il. ; 21 cm
  13. Edukacja informatyczna nauczycieli u progu e-Edukacji / Elżbieta Grzejszczyk ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie. – Warszawa : Wydawnictwo Komandor, 2007. – 151 s. : il. ; 24 cm
  14. Edukacja w dwóch światach offline i online / red. nauk. Barbara Szmigielska. – Kraków : WiR Partner, 2011. – 243 s. : il. ; 23 cm
  15. Formy interaktywności we współczesnej edukacji / Anna Gnitecka ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Studiów Edukacyjnych. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Oddział, 2006. – 320 s. : il. ; 24 cm
  16. Jak będzie zmieniać się edukacja : wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia / Witold Kołodziejczyk, – Marcin Polak. – Warszawa : Instytut Obywatelski, cop. 2011. – 78, [1] s. ; 21 cm
  17. Komputery w edukacji : od przedmiotu do metody kształcenia / Grażyna Penkowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2009. – 217, [3] s. : il. kolor. ; 24 cm
  18. Koncepcje i praktyka e-edukacji / pod red. nauk. Marcina Dąbrowskiego i Marii Zając. – Warszawa : Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 2011. – 164 s. : il. ; 24 cm
  19. Kształcenie na odległość : podstawy dydaktyki / Józef Bednarek, Ewa Lubina. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 244 s. ; 24 cm
  20. Kształcenie na odległość w praktyce edukacyjnej / pod red. Tadeusza Lewowickiego, Bronisława Siemienieckiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2009. – 315 s. : il. ; 23 cm
  21. Meandry e-learningu / Grażyna Penkowska. – Warszawa : Difin, 2010. – 172 s. : il. ; 23 cm
  22. Media w edukacji : poglądy, zastosowania, społeczne spostrzeganie / red. Bronisław Siemieniecki, Tadeusz Lewowicki. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2010. – 189 s. : il. ; 23 cm
  23. Media w służbie polonisty / Anna Ślósarz. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2008. – 283, [1] s. : il. ; 21 cm + dysk optyczny (CD-ROM)
  24. Metodologia i ewaluacja e-learningu / red. nauk. Luiza Ochnio, Arkadiusz Orłowski ; Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Katedra Informatyki. – Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2011. – 164 s. : il. ; 24 cm
  25. Nowe formy komunikacji społecznej w europejskiej przestrzeni edukacyjnej / Monika Krakowska. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2008. – 183 s. : il. ; 24 cm
  26. Nowe technologie w edukacji : praktyczna pomoc w przygotowaniu lekcji, przewodnik po e-nauczaniu, opis najpopularniejszych darmowych aplikacji, metodyka zdalnego nauczania, prawo autorskie e-learningu, gotowe materiały do wykorzystania / Roman Lorens. – Warszawa ; Bielsko-Biała : Wydawnictwo Szkolne PWN, cop. 2011. – 192 s. : il. kolor. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM)
  27. Nowoczesne technologie w dydaktyce / pod red. Grzegorza Słonia. – Kielce : Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, 2011. – 338, [1] s. : il. ; 24 cm
  28. Pedagogika @ środki informatyczne i media / pod red. Macieja Tanasia ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie. – Wyd. 2. – Warszawa : WSP ZNP ; Kraków : Impuls, 2005. – 212, [4] s. : il. ; 24 cm
  29. Platformy edukacyjne : administrowanie i zarządzanie / Barbara Gocłowska, Zdzisław Łojewski. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. – 138 s. : il. ; 24 cm
  30. Praktyczny przewodnik dla uczących się e-learningowo / [aut. Anita Raczyńska, Magdalena Malinowska-Kieszek ; red. nauk. Piotr Wierzbicki]. – Łódź : Wyższa Szkoła Finansów i Informatyki im. prof. Janusza Chechlińskiego, cop. 2011. – 83 s. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm
  31. Przewodnik po e-learningu / Marek Hyla. – Kraków : Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, 2005. – 376 s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM)
  32. Szkoła w dobie Internetu / red. nauk. Andrzej Nowak, Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rycielska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. – 247, [1] s. : il. ; 21 cm + dysk optyczny (CD-ROM)
  33. Technologie edukacyjne – tradycja, współczesność, przewidywana przyszłość. T. 1 / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. – 206 s. : il. ; 23 cm
  34. Technologie edukacyjne w wymiarze praktycyzmu. T. 2 / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. – 300 s. : il. ; 23 cm
  35. Technologie i narzędzia e-learningu / red. nauk. Luiza Ochnio, Arkadiusz Orłowski ; Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Katedra Informatyki. – Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2011. – 171 s. : il. ; 24 cm
  36. Teoretyczno-metodyczne podstawy rozwoju e-learningu w edukacji ustawicznej / pod red. Zbigniewa Kramka. – Radom : Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, 2007. – 322 s. : il. ; 25 cm
  37. Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna / red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Warszawa : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2008. – 565 s. : il. ; 24 cm
  38. Współczesne konteksty edukacyjne technologii informacyjnej / pod red. Doroty Siemienieckiej. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2009. – 240 s. : il. ; 23 cm
  39. Współczesne problemy kształcenia na odległość / pod red. Tadeusza Lewowickiego, Bronisława Siemienieckiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008. – 376 s. : il. ; 23 cm
  40. Wybrane zagadnienia e-edukacji : praca / pod red. Leszka Rudaka ; aut. Krzysztof Andrelczyk [et al.]. – Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2009. – 213, [1] s. : il. ; 24 cm
  41. Wykład w kształceniu na odległość / Wioletta Kwiatkowska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011. – 258 s. : il. kolor. ; 23 cm
  42. Zdalna edukacja : potrzeby, problemy, szanse i zagrożenia / Andrzej Barczak [et al.]. – Warszawa : Instytut Audytu i Ewaluacji : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2009. – 239, [1] s. : il. ; 24 cm

Artykuły z czasopism


  1. 1000 opinii o e-edukacji / Marcin Dąbrowski, Maria Zając. // E-Mentor. – 2006, nr 1, s. 50-52
  2. Aktywność komunikacyjna studentów i nauczyciela w kształceniu e-learning /Tomasz Prauzner. // Technika, Informatyka, Edukacja. -2008, T. 10, s. 160-164
  3. Aktywność komunikacyjna studentów i nauczyciela w kształceniu przez internet /Anna Wach-Kąkolewicz. // E-Mentor. – 2007, nr 5, s. 56-60
  4. Alternatywa dla tradycyjnego nauczania : e-learning / Krzysztof Zajdel.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 3, s. 38-40
  5. Analiza jakościowa systemów e-learningowych na przykładzie platformy Edumatic oraz systemu Moodle / Jacek Marciniak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 95-113
  6. Analiza pomiaru efektywności kosztowej procesów e-learningowych / Marcin Dąbrowski. // E-Mentor. – 2008, nr 5, s. 18-26 37
  7. Analiza wykorzystania systemów e-learningowych w szkoleniach bibliotecznych na przykładzie uczelni i wydziałów ekonomicznych / Kinga Dobrowolska, Ewa Matczuk. // E-Mentor. – 2010, nr 1, s. 51-53
  8. Animacja w podręcznikach elektronicznych i w innych elektronicznych prezentacjach materiałów dydaktycznych / Weronika Stoffova.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 3, s. 52-57
  9. Autonomia ucznia podczas realizacji projektów programu eTwinning / Gracjana Więckowska. // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 104-115
  10. Badanie potrzeb i oczekiwań studentów i pracowników w kontekście rozwoju e-edukacji w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu / Maciej Kierzek, Marcin   Tyburski. // E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 38-42
  11. Bariery wdrażania e-learningu na przykładzie uczelni wyższej. Cz. 1 /Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk. // E-Mentor. – 2009, nr 4, s. 56-60
  12. Bariery wdrażania e-learningu na przykładzie uczelni wyższej. Cz. 2 / Małgorzata Striker, Katarzyna Wojtaszczyk. // E-Mentor. – 2009, nr 5, s. 46-50
  13. „Better Than Being There” – Kiedy e-learning jest najbardziej efektywny / Vlad Wielbut. // E-Mentor. – 2005, nr 4, s. 80-83
  14. Bibweb i Ikonka – dwa projekty – rządowy i bibliotekarski / Anna Wołodko, Bożena Bednarek-Michalska.// Poradnik Bibliotekarza. – 2004, nr 9, s. 7-10
  15. Blaski i cienie uczenia w sieci / Grażyna Wieczorkowska.// Psychologia w Szkole. – 2007, nr 4, s. 105-112
  16. Blended learning alternatywą dla tradycyjnych form kształcenia / Magdalena Biesiadecka. // Linguodidactica. – 2008, T. 12, s. 9-12
  17. „Blended learning” – nowa metoda nauczania / Tomasz Prauzner. // Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Edukacja Techniczna i Informatyczna. – 2010, T. 5, s. 109-114
  18. Blended learning w projekcie LAMS WZiEU : doświadczenia Innowacyjnego Uniwersytetu Macquarie na polskim gruncie / Adam Stecyk. // Firma i Rynek. – 2008, nr 1, s. 21-28
  19. BONy – system wspólnotowego modelowania otwartych zasobów edukacyjnych / Anna  Rokicka-Broniatowska. // E-Mentor. – 2010, nr 1, s. 40-47
  20. Bookworms traces : śladami moli książkowych / Magdalena Kowgier.// Biblioteka w Szkole. – 2009, nr 3, s. 19
  21. Charakterystyka funkcjonowania systemu LAMS (Learning Activity Management      System) / Adam Stecyk. // E-Mentor. – 2006, nr 2, s. 77-79
  22. Charakterystyka systemów e-learningowych klasy LMS, LCMS i LCS / Adam Stecyk. // Ekonomiczne Problemy Łączności. – 2006, Nr 8, s. 177-185
  23. Cyberbiblioterapia – o wadach nowoczesnego kształcenia / Tomasz Kruszewski.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2008, nr 3, s. 6-8
  24. Czas na e-learning / Roman Lorens.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 4, s. 12-13
  25. Czy e-learning zepchnie szkoły w niebyt? / Marcin Polak.// Edukacja i Dialog. – 2011, nr 3/4, s. 68-69
  26. Czy w gimnazjum jest miejsce dla e-learningu? / Beata Chodacka. // E-Mentor. – 2007, nr 3, s. 26-28
  27. Dobre praktyki projektowania kursów e-learningowych / Olga Ordyńska, Marcin Pawełczak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 31-38
  28. Doskonalenie e-learningowe wsparciem dla e-biznesu w sektorze MSP / Jarosław Szandurski. // E-Mentor. – 2009, nr 5, s. 75-80
  29. Dydaktyka w środowisku elektronicznym 3D / Michał Ostrowicki. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 51-55
  30. E-Akademia Przyszłości ku skutecznemu kształceniu kompetencji kluczowych / Aleksandra Dadacz, Izabela Kołodziejczyk.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 3/4, s. 72-74
  31. E-edukacja konsumentów – realizacja w ramach projektu Dolceta / Anna Dąbrowska, Anna Zbierzchowska. // E-Mentor. – 2008, nr 5, s. 65-69
  32. E-edukacja seniorów jako element budowy społeczeństwa informacyjnego / Łukasz Tomczyk. // E-Mentor. – 2009, nr 3, s. 68-72
  33. E-edukacja w strategii rozwoju przedsiębiorstwa / Marcin W. Mastalerz.// Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów. – 2010, Z. 100, s. 94-102
  34. E-ekonomia – system nauczania na odległość i wsparcia kształcenia stacjonarnego w Wyższej Szkole Ekonomii i Prawa w Kielcach w opinii użytkowników / Agnieszka Piotrowska-Piątek, Piotr Hnidan, Marcin Misiak. // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. – 2008, Z. 8, t. 2, s. 9-19
  35. E-kształcenie szansą na uczestnictwo osób niepełnosprawnych w życiu zawodowym i społecznym / Ewa Lubina. // E-Mentor. – 2007, nr 3, s. 20-22
  36. E-learning – badanie potrzeb nauczycieli / Elżbieta Gajek. // E-Mentor. –  2005, nr 4, s. 40-42
  37. E-learning – edukacja na odległość przyszłość współczesnych organizacji / Jolanta Tarapata. // Nowoczesne Systemy Zarządzania. – 2008, – Nr 3, s. 95-110
  38. E-learning – potencjał możliwości / Sergo Kuruliszwili.// Praca Socjalna. – 2008, nr 2, s. 96-100
  39. E-learning – szkolenie w Internecie w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa /Magdalena Kąklewska-Brodawka. // Edukacja dla Bezpieczeństwa. – 2005, nr 2, s. 27-30
  40. E-learning – zerwanie z tradycją humanizmu? / Edwin Bendyk. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 4-6
  41. E-learning : co jeszcze przed nami? / Andrzej Jaszczuk.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 5/6, s. 23-25
  42. E-learning : kształcenie na odległość / Anna Szeląg.// Biblioteka w Szkole. – 2008, nr 11, s. 5-6
  43. E-learning : nowe wyzwania rozwojowe i edukacyjne / Anna Brzezińska, Elżbieta Hornowska, Katarzyna Kaliszewska-Czeremska, Joanna Matejczuk.// Remedium. – 2011, nr 9, s. 1-3
  44. E-learning 2.0 – przegląd technologii i praktycznych wdrożeń : zastosowanie technologii i usług Web 2.0 w edukacji / Marcin Dąbrowski.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 5, s. 38-43
  45. E-learning 2.0 – przegląd technologii i praktycznych wdrożeń / Marcin Dąbrowski.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 4, s. 11-15
  46. E-learning a konkurencyjność przedsiębiorstw / Anna Kępińska-Jakubiec. // Firma i Rynek. – 2005, nr 2[1], s. 20-27
  47. E-learning a kształcenie uniwersyteckie / Piotr Francuz. // Ethos. – 2009, nr 1 / 2s. 184-197
  48. E-learning a wiedza korporacyjna / Iwona Grabara. // Zarządzanie  Zasobami Ludzkimi. – 2006, nr 3/4, s. 119-132
  49. E-learning dla seniorów: doskonalenie umiejętności w zakresie obsługi komputera / Katarzyna Urbanowicz, Monika Moroz.// Poradnik Bibliotekarza. – 2008, nr 9, s. 30-31
  50. E-learning i multimedia we wczesnoszkolnym nauczaniu języka angielskiego? Dlaczego nie? / Anna Wieczorek.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 1, s. 21-24
  51. E-learning jako innowacja pedagogiczna / Agata Waszek.// Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 12, s. 18-23
  52. E-learning jako instrument wspomagający tworzenie wiedzy w organizacji / Jacek Bendkowski. // Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska. – 2006, Z. 36, s. 9-18
  53. E-learning jako komponent elastycznego układu kształcenia ustawicznego / Zdzisław Wołk.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 72-79
  54. E-learning jako narzędzie wspomagające dydaktyki studiów stacjonarnych /Jarosław Karcewicz. // Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska. – 2007, Z. 40, s. 147-151
  55. E-learning jako narzędzie wspomagające proces zarządzania wiedzą w szkole wyższej / Anna Szopa. // Zarządzanie Publiczne. – 2009, nr 3, s. 53-64
  56. E-learning na usługach bibliotek pedagogicznych? / Anna Szeląg.// Bibliotekarz. – 2008, nr 4, s. 19-20
  57. E-learning „szyty na miarę”, czyli o indywidualizacji w nauczaniu online /Maria Zając. // E-Mentor. – 2006, nr 5, s. 13-18
  58. E-learning w bibliotece – praktyczne wskazówki / Małgorzata Czub.// Poradnik Bibliotekarza. – 2010, nr 9, s. 35-37
  59. E-learning w Chorwacji / Daliborka Pašić, Dragana Kupres ; tł. Joanna Tabor.// E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 89-91
  60. E-learning w organizacji zajęć i opinii studentów – studium przypadku / Piotr Betlej. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 56-60
  61. E-learning w pracy z uczniami / Magdalena Brewczyńska, Agata Safian.// Biblioteka. – 2010, nr 6, s. 12-14
  62. E-learning w szkole / Maciej M. Sysło. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 23-31
  63. E-moderowanie kluczem do sukcesu – 5-etapowy model kształcenia Gilly Salmon /Agnieszka Oklińska. // E-Mentor. – 2009, nr 3, s. 48-54
  64. E-learning w szkoleniu kadr – raport z badań / Olga Sobolewska.// Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2006, nr 3/4, s. 100-107
  65. „E-learning” wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego / Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk. // Prometeusz. – 2006, nr 1, s. 3-13
  66. E-matura 2009 : ocenianie zadań otwartych z matematyki / Jacek Stańdo. // Edukacja. – 2010, nr 2, s. 111-115
  67. E-nauczanie – moda czy konieczność? / Katarzyna Bobko.// Geografia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 14-16
  68. E-szkoła uzupełnieniem szkoły tradycyjnej / Emilia Musiał, Irena Pulak. // Technika, Informatyka, Edukacja. – 2008, T. 10, s. 153-159
  69. Edukacja informatyczna i e-learning w zarządzaniu mikroprzedsiębiorstwem / Dorota Koprowska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 3, s. 30-39
  70. Edukacja interaktywna alternatywą dla polskich szkół : interaktywnie znaczy nowocześnie / Witold Kołodziejczyk.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 5, s. 58-61
  71. Edukacja na odległość / Beata Boczukowa.// Edukacja i Dialog. – 2000, nr 6, s. 54-57
  72. Edukacja online w opinii studentów / Marta Czechowska-Bieluga.// Praca Socjalna. – 2009, nr 3, s. 122-132
  73. Edukacja przez Internet – najwyższa konieczność / Mariusz Malinowski.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 8, s. 18-19
  74. Edukacja w chmurach – nowe trendy ICT / Eunika Baron-Polańczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2009, t. 2, s. 75-84
  75. Efektywne wdrażania projektów e-learningowych w szkolnictwie wyższym : dwa studia przypadków / Tilman Küchler. Tł. // E-Mentor. – 2007, nr 4, s. 84-87
  76. Efektywność e-kształcenia i e-dokształcania zawodowego – studia przypadków / Iwona Kacak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 4, s. 64-72
  77. Efektywność procesów dydaktycznych wspieranych metodami e-learningu / Jadwiga Bakonyi. // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Seria Zarządzanie. – 2008, z. 2, s. 157-163
  78. Efektywność systemów e-learningowych a kapitał intelektualny przedsiębiorstwa / Anna Kępińska-Jakubiec, Sebastian Majewski. // E-Mentor. – 2009, nr 2, s. 33-40
  79. Elastyczne, modułowe, multimedialne technologie dokształcenia zawodowego – rozwój metod telepracy i telenauczania / Zbigniew Kramek.// Pedagogika Pracy. – 2008, T. 53, s. 130-139
  80. Elektroniczne platformy edukacyjne: otwarte czy zamknięte? / Jerzy Cieślik, Justyna Hofmokl.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2006, nr 2, s. 53-59
  81. eTwinning – nowoczesny program dla szkół / Agnieszka Prokop.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 4, s. 54-55
  82. eTwinning przykładem e-learningu w oświacie / Elżbieta Gajek. // E-Mentor. – 2007, nr 2, s. 33-39
  83. Europejska Współpraca Szkół w warsztacie nauczyciela bibliotekarza / Gracjana Więckowska.// Biblioteka. – 2009, nr 2, s. 21-25
  84. Europejski program kształcenia online i zatwierdzania kompetencji w  dziedzinie informatyki i multimediów / Małgorzata Sołtysiak, Ludmiła  Łopacińska-Kupidura. // Edukacja Ustawiczna      Dorosłych. – 2006, t. 1, s. 64-68
  85. Ewaluacja i testowanie e – kursów na zgodność ze SCORM / Tymon Jastrzębski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 4, s. 121-127
  86. Ewaluacja i testowanie poprawności technicznej e – kursów / Wojciech Kubera.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 4, s. 114-120
  87. Ewolucja języka edukacji zdalnej / Ewa Lubina. // E-Mentor. – 2005, nr 4, s. 36-39
  88. Funkcjonalność platformy Moodle w świetle opinii studentów Wyższych Szkół Bankowych w Polsce / Joanna Nogieć. // E-Mentor. – 2010, nr 1, s. 34-39
  89. Galanet – internetowa szansa dla miłośników języków romańskich / Anna Grabowska.// Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 4, s. 73-75
  90. Gry w wirtualnym środowisku nauczania / Lucio Margulis ; tł. Joanna Tabor. // E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 83-86
  91. Homo sapiens, homo faber, homo ludens czyli gry i zabawy w elektronicznych kursach / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 97-103
  92. Hipermedia szansą wzbogacenia tradycyjnych form multimedialnego kształcenia otwartego na odległość / Janusz Gajda. // Pedagogika Mediów. –  2006, nr 1/2, s. 6-19
  93. Innowacyjność w procesie dydaktycznym w środowisku e-learning / Anna Kępińska-Jakubiec, Rafał Szymański. // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – 2007, Nr 8, s. 75-84
  94. Implementacja rozwiązań nauczania komplementarnego (blended learning) : projekt LAMS WZiEU / Adam Stecyk. // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. – 2008, Z. 8, t. 2, s. 55-63
  95. Internet a nowoczesna eduk@cja – czy istnieje jakaś alternatywa? / Magdalena Szpunar. // Rola Informatyki w Naukach   Ekonomicznych i Społecznych. – 2006, Z. 2, s. 299-311
  96. Internetowe kursy języków obcych / Anna Drzewińska.// Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 3, s. 65-71
  97. Internetowy Kurs Modlitwy jako przykład e-learningu wprowadzającego w czytanie Biblii / Zbigniew Paweł Maciejewski. // Katecheta. – 2009, nr 2, s. 75-77
  98. Istota oraz korzyści szkoleń na odległość we współczesnym przedsiębiorstwie / Dominika Kwieciszewska. // Zeszyty Naukowe. Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw / Uniwersytet Szczeciński. – 2005, Nr 43, s. 859-868
  99. Jak czytać specyfikacje, czyli SCORM 2004 okiem implementatora / Monika Biskupska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 4, s. 128-136
  100. Kilka uwag na temat bezpieczeństwa (prawnego) w kontekście nauczania online / Aneta Kwiecień, Dariusz Kwiecień.// Meritum. – 2010, nr 2, s. 85-88
  101. Kompetencje informatyczne nauczyciela w zakresie e-learningu / Jacek Kulasa. // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. – 2006, Z. 2, s. 289-298
  102. Koncepcja kształcenia studentów w zakresie systemów e-learningowych / Anna Rybak, Wiesław Półjanowicz. // E-Mentor. – 2009, nr 4, s. 45-50
  103. Konstruktywistyczne i behawioralne aspekty kształcenia zdalnego / Ewa Lubina.// E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 29-32
  104. Kontekst pedagogiczny e-edukacji / Grażyna Penkowska. // Pedagogika Mediów. – 2006, nr 1/2, s. 84-93
  105. Korzyści i uwarunkowania wykorzystania e-learningu w przedsiębiorstwie /Zbigniew E. Zieliński. // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – 2009, Nr 35, cz. 1, s. 727-733
  106. Koszty zdalnej edukacji / Anna Barańska.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 10, s. 68-72
  107. Kształcenie na odległość : możliwości finansowania projektów w ramach funduszy strukturalnych Unii Europejskiej / Katarzyna Grzejszczak, Alina Meissner, Anna Grabowska. // E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 20-25
  108. Kształcenie na odległość a rynek pracy / Alina Maria Basak. // Nauczyciel i Szkoła. – 2009, nr 3/4, s. 133-144
  109. Kształcenie na odległość ważnym wyzwaniem dla edukacji w społeczeństwie informacyjnym / Grażyna Cęcelek. // Nauczyciel i Szkoła. – 2010, nr 3, s. 63-72
  110. Kształcenie na odległość – wybór czy konieczność / Wojciech Montwiłł.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2006, nr 4, s. 93-96
  111. Kształcenie religijne dorosłych w formie korespondencyjnej / Anna Walulik. // Katecheta. – 2009, nr 3, s. 60-66
  112. Kurs online Multimedia – Fuhrerschein dla nauczyciela języka niemieckiego – doświadczenia tutora / Renata Czaplikowska.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 103-107
  113. Laboratorium wirtualne jako nowe narzędzie dydaktyczne / Dorota Pawluś.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 39-44
  114. Learning 2.0 – (r)ewolucja? / R. Robert Gajewski. // E-Mentor. – 2009, nr 5, s. 53-57
  115. Losowanie obiektów – jedna z technik scenariuszowych w TeleEdu / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 56-67
  116. MasterSolution dla e-learningu / Enrico Korb, Frank K. Seibt. Tł. // E-Mentor. – 2006, nr 2, s. 20-23
  117. Metoda projektowa w kształceniu e-learningowym / Magdalena Ratalewska, Wiesĺaw Przybyła.// Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie. – 2009, nr 1, s. 59-69
  118. Młodzieżowa e – Akademia / Lidia Wasyłyszyn.// Wychowawca. – 2009, nr 9, s. 26-27
  119. Model aktywności w kursach online, czyli jak efektywnie angażować studentów / Maria Zając. // E-Mentor. – 2009, nr 4, s. 40-44
  120. Model kształcenia na odległość na przykładzie doświadczeń wybranych polskich i zagranicznych uczelni wyższych / Monika Mechlińska-Pauli.// Studia Gdańskie / Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna. – 2008, s. 123-134
  121. Model organizacyjnego portalu wiedzy / Kamil Sitarski. // Prace Naukowe. Organizacja i Zarządzanie Przemysłem / Politechnika Warszawska. – 2004, Z. 16, s. 23-40
  122. Modelowanie e-learningu : 5 refleksji na kanwie dyskusji 4. seminarium konsultacyjnego „Modele i jakości e-edukacji” / Anna K. Stanisławska. // E-Mentor. – 2006, nr 4, s. 26-27
  123. Możliwości i bariery wykorzystania forum dyskusyjnego w kształceniu osób dorosłych / Ewa Sarzyńska, Danuta Wosik-Kawala. // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. – 2008, Z. 8, t. 2, s. 33-43 Materiały z III Konferencji „Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych”, Kielce.
  124. Możliwości kształcenia na odległość w kontekście potrzeb edukacyjnych osób korzystających z elastycznych form organizacji pracy / Aleksandra Kulpa-Puczyńska. // Kształcenie Zawodowe Pedagogika i Psychologia. – 2008, [T.] 10, s. 205-213
  125. Multimedia i oprogramowanie społecznościowe w kształceniu inżynierów / Ryszard Robert Gajewski.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 57-62
  126. MuStLearnIT : technologia informacyjno-komunikacyjna jako narzędzie w nauczaniu na odległość w Małych szkołach, czyli lekcje języka angielskiego przez Internet / Marlena Falkowska.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 3, s. 102-106
  127. Narzędzia wykorzystywane do tworzenia pomocy dydaktycznych wspomagających e-learning w szkole / Jolanta Krzyżek. // E-Mentor. – 2010, nr 1, s. 30-33
  128. Narzędzie wspomagające personalizację szkoleń e-learningowych / Piotr Betlej, Maciej Piotrowski. // E-Mentor. – 2007, nr 1, s. 23-26
  129. Nauczanie języków obcych metodą e-learningu w trybie on-line w kontekście historycznym oraz społeczno-andragogicznym / Zbigniew Meger, Maja Zawierzeniec. // Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie. – 2006, z. 1, s. 199-203
  130. Nauczanie na odległość / Tadeusz Popkowski. // Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania „Copernicus” we Wrocławiu. – 2008, nr 2, s. 149-166
  131. Nauczanie na odległość nową formą studiowania / Jacek Zapalski. // Prace Naukowe. Pedagogika / Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego. – 2002, nr 1, s. 97-107
  132. Nauczanie na odległość w Polsce / Robert Dygas, Paulina Przywieczerska.// Prometeusz. – 2005, nr 3, s. 49-54
  133. Nauczanie na odległość – wczoraj i dziś / Agnieszka Heba. // Nauczyciel i Szkoła. – 2009, nr 3/4, s. 145-152
  134. Nauczanie on-line jako uzupełnienie tradycyjnych form : problemy i propozycja rozwiązań / Dariusz Kwiecień.// Meritum. – 2006, nr 2, s. 87-89
  135. Nauczanie w gospodarce sieciowej opartej na wiedzy / Witold T. Bielecki.// Problemy Zarządzania. – 2005, nr 1, s. 44-49
  136. Nauczanie zdalne – istota zawartości stron webowych / Beata Kuźmińska-Sołśnia.// Technika, Informatyka, Edukacja. – 2008, T. 10, s.149-152
  137. Nauczyciel w sieci / Przemysław Bąbel, Magdalena Pitala.// Psychologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 97-104
  138. Nie bój się e-learningu / Krzysztof Wojewodzic, Andrzej Grzybowski.// Psychologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 54-58
  139. Nowa ewangelizacja i zdalne nauczanie / Ryszard Podpora. // Zeszyty Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. – 2006, nr 1, s. 35-45
  140. Nowe narzędzia komunikacji w społeczeństwie informacyjnym : charakterystyka i ocena efektywności projektu e-learning’owego / Adam Stecyk. // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – 2008, Nr 27, s. 215-29
  141. Nowe szanse e-ECONOMY / Katarzyna Mierzwa, Antoni Stasch. // Społeczeństwo i Rodzina. – 2007, nr 1, s. 88-105
  142. Nowoczesna forma kształcenia online w Bibliotece Pedagogicznej w Ciechanowie / Bożena Lewandowska.// Poradnik Bibliotekarza. – 2011, nr 9, s. 15-16
  143. Nowoczesne środki dydaktyczne w kształceniu akademickim. Z wykorzystaniem doświadczeń Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie / Józef Górniewicz.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2008, nr 1/2, s. 18-22
  144. Nowoczesne technologie w nauczaniu matematyki studentów architektury / Krystyna Romaniak.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 70-74
  145. Nowy zawód – dydaktyk medialny / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 9-17
  146. O kulisach międzynarodowej współpracy głogowskiego przedszkola / Ewa Kurzak.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, dod. Przed Szkołą, s. 16-20
  147. O potrzebie określenia kompetencji nauczycieli podejmujących kształcenie online / Maria Zając, Wiesław Zawisza. // E-Mentor. – 2006, nr 2, s. 24-28
  148. O programach wspierających szkołę w budowaniu przyszłości / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 4, wkładka Nowe technologie w szkole, s. 6-9
  149. Optima – środowisko uczenia się oparte na sieci / Katri Salonen, Anu Hiltunen, Sanna Merisalo.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 80-85
  150. Oprogramowanie typu Open Source w nauczaniu na odległość / Marcin Werdoni. // Zeszyty Naukowe Politechniki Białostockiej. Ekonomia i Zarządzanie. – 2008, Z. 13, s. 347-361
  151. Otwarte Zasoby Edukacyjne – ku wizji pedagogiki uczestniczącej / Małgorzata Kowalska. // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 9, s. 9-13
  152. Otwarte zasoby edukacyjne szansą dla edukacji ustawicznej / Sławomir Koziej.// Edukacja. – 2010, nr 4, s. 45-53
  153. Otwartość w e-learningu / Adam Pietrzykowski. // E-Mentor. – 2009, nr 3, s. 55-58
  154. Pamięć, wiedza, motywacja : jak wykorzystywana jest sztuczna inteligencja w systemach e-learningowych? / Krzysztof Wojewodzic.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 95-98
  155. Perspektywy dalszego rozwoju e-edukacji w świetle wyników badania korzystania z internetu przez studentów SGH / Agata Zadrożna, Anna Folbrier. // E-Mentor. – 2005, nr 4, s. 22-27
  156. Perspektywy rozwoju e-learningu w warunkach polskich / Stanisław Rudolf. // Zeszyty Naukowe / Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. – 2006, Nr 4, s. 249-261
  157. Platforma e-lerningowa Moodle w kształceniu informatycznie uzdolnionych dzieci / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka, Agnieszka Samulska.// Meritum. – 2007, nr 2/3, s. 28-30
  158. Platforma MOODLE / Dorota Karczewska.// Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 3, s. 61-64
  159. Platforma „Moodle”. Cz. 3 / Jacek Kulasa. // Kwartalnik Edukacyjny. – 2009, nr 2, s. 133-137
  160. Podstawy przygotowania kursu języka biznesu online / Zbigniew Meger, Maja Zawierzeniec. // E-Mentor. – 2006, nr 1, s. 30-33
  161. Pokolenie m-learningu – nowe wyzwanie dla szkoły / Lechosław Hojnacki. // E-Mentor. – 2006, nr 1, s. 23-27
  162. Polski e-learning w opiniach ekspertów. Cz. 1 / Grażyna Penkowska. // E-Mentor. – 2007, nr 3, s. 16-19
  163. Polski e-learning w opiniach ekspertów. Cz. 2 / Grażyna Penkowska. //  E-Mentor. – 2007, nr 4, s. 34-38
  164. Profesor Maciej Sysło rozpoczyna dyskusję o e-learningu w szkole… / Mariusz Malinowski.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 1, s.22-26
  165. Program e-kształcenie „Promowanie znajomości technologii cyfrowej wśród osób starszych zamieszkujących tereny wiejskie / Ludmiła Łopacińska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 62-67
  166. Program eTwinning w przedszkolu / Iwona Pietrucha. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 10, s. 55-56
  167. Projektowanie ćwiczeń i kursu blended-learningowego / Anna Dymel.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 5, s. 40-47
  168. Projektowanie ma sens / Piotr Peszko.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 5/6, s. 66-69
  169. Projektowanie procesów dydaktycznych : model ADDIE / Adam Stecyk.  // Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa. – 2007, nr 7, s. 61-66
  170. Projektowanie treści elearningowych – Model ADDIE / Adam Stecyk. // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – 2007, Nr 8, s. 277-283
  171. Projektowanie sekwencji nauczania kursów e-learningowych / Bartosz  Marcinkowski, Michał Kuciapski. // Prace  i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. – 2005, [z.] 3, s. 99-109
  172. Projekty językowe eTwinning / Elżbieta Gajek, Paweł Poszytek.// Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 4, s. 75-80
  173. Przedsiębiorczość w sieci – doświadczenia IW EQUAL / Henryk Bednarczyk, Dorota Koprowska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 2, s. 80-92
  174. Przekaz informacji w edukacji za pomocą dostępnych narzędzi informatycznych / Daniel Jachyra.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 29-34
  175. Przysposobienie biblioteczne: od tradycyjnych metod nauczania po e-learning / Hanna Długołęcka.// Przegląd Biblioteczny. – 2009, z. 3, s. 359-369
  176. Przyszłość edukacji a współczesne technologie / Ewa Augustyniak.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 24-28
  177. Quiz z importu / Marek Kotowski. // E-Mentor. – 2007, nr 4, s. 28-33
  178. Quo vadis I-edukacjo? / R. Robert Gajewski. // E-Mentor. – 2007, nr 3, s. 13-15
  179. Ramy prawne dla prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem internetu /Przemysław Polański. // E-Mentor. – 2007, nr 1, s. 35-38
  180. Realizacja projektu językowego w ramach Akcji eTwinning / Barbara Romanowska-Kruszyńska. // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 1, s. 85-88
  181. Rola edukacji w budowaniu społeczeństwa informacyjnego / Alona Plyaskina.// Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing. – 2010, Z. 17, nr 1, s. 317-325
  182. Rola emocji w procesie kształcenia na odległość / Ewa Lubina. // E-Mentor. – 2005, nr 3, s. 22-26
  183. Rola metadanych w procesie zarządzania treściami e – lerningowymi / Bożena Przyborowska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 4, s. 92-113
  184. Rola nauczyciela w tworzeniu społeczności studenckiej online / Marta Chomicz. // Matematyka Stosowana. – 2005, Nr 6, s. 89-93
  185. Rola standaryzacji platform w e-learningu / Kazimierz Waćkowski, Jacek M. Chmielewski. // E-Mentor. – 2007, nr 2, s. 25-32
  186. Rozbudowane struktury treści dydaktycznych i wirtualnych zajęć / Marcin Dąbrowski. // E-Mentor. – 2005, nr 3, s. 35-41
  187. Samodzielna praca autonomicznych uczniów – pod (zdalną) opieką nauczyciela / Przemysław Wolski.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 158-167
  188. Samorządowa platforma edukacyjna – e-learning w administracji publicznej / Maciej Ławrynowicz. // Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. – 2009, nr 3/4, s. 72-76
  189. Scenariusz e-kursu / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s.39-55
  190. Specjalne kursy e-learningowe stymulujące pracę grupową kursantów / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 113-121
  191. Specyfika procesu nauczania przez Internet a twórczy nauczyciel / Dorota Siemieniecka-Gogolin.// Pedagogika Mediów. – 2006, nr 1/2, s.  94-103
  192. Społeczeństwo informacyjne wymaga nowego podejścia do edukacji / Marcin Polak.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 5, s. 23-24
  193. Standardy w nauczaniu – SCORM – Sharable Content Object Reference Model / Agnieszka Borowiecka.// Meritum. – 2008, nr 4, s. 17-20
  194. Strategie motywacyjno-wolitywne w edukacji zdalnej / Zbigniew Meger.// E-Mentor. – 2008, nr 5, s. 32-42
  195. Stymulacja aktywności studentów wirtualnej edukacji / Małgorzata Pańkowska, Stanisław Stanek. // Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych. – 2006, Z. 16, s. 375-385
  196. System e-learning do wspomagania szkoleń normalizacyjnych / Kazimierz Waćkowski, Jacek M. Chmielewski. // Normalizacja. – 2007, nr 1, s. 23-34
  197. Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning / Zbigniew E. Zieliński.// Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych. – 2006, Z. 2, s. 313-324
  198. Systemy web teaching – przegląd rozwiązań stosowanych w różnych krajach / Grzegorz Kończak. // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica. – 2007, [Z.] 205, s. 195-204
  199. Systemy wideokonferencyjne jako efektywne narzędzia w edukacji na odległość / Dariusz Czekan. // E-Mentor. – 2005, nr 1, s. 34-37
  200. Sytuacja edukacyjna w nauczaniu online / Michał Ostrowicki.// Edukacja i Dialog. – 2011, nr 5/6, s. 26-31
  201. Szkolenia e-learningowe na Pomorskiej Akademii Regionalnej CISCO w ocenie  uczestników / Bartosz Marcinkowski, Stanisław Wrycza.  // Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. – 2005, [z.] 3, s. 111-118
  202. Szkolenia przygotowujące nauczycieli do kształcenia online / Wiesław Zawisza. // E-Mentor. – 2007, nr 4, s. 39-44
  203. Szkoła w pułapce Internetu / Janusz Morbitzer.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 9/10, s. 18-27
  204. Szybciej – krócej – dalej / Marek Hyla.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 34-35
  205. Środowisko tworzenia personalizowanych kursów online – repozytorium obiektów wiedzy / Maria Zając. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 32-39
  206. Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość – koncepcja i realizacja projektu / Zbigniew E. Zieliński. // E-Mentor. – 2006, nr 4, s. 28-32
  207. Tak pracuje dziś dydaktyk / Weronika Czarkowska.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 2, s. 64-66
  208. Technologia współpracy eksperta dziedzinowego z dydaktykiem medialnym / Małgorzata Rubin, Marcin Pawełczak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008. nr 3, s. 18-30
  209. TeleEdu – krok w kierunku sztucznej inteligencji (kapsuła edukacyjna: repozytorium i e-kurs ekspercki) / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 122-133
  210. Telepraca i zdalna edukacja osób niepełnosprawnych wzrokowo / Anna Sroczyńska, Zdzisław Sroczyński. // Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska. – 2006, Z. 35, s. 183-192
  211. Technologie e-learning w rozwoju kadr eksploatacyjnych / Zbigniew Kramek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2005, t. 3, s. 65-73
  212. Tunel aerodynamiczny online oraz wyprawy naukowe kół fizycznych – przykłady wykorzystania ICT w procesie dydaktycznym fizyki / Paweł Barczyński [et al.].// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 79-84
  213. Tutor i uczeń w e-nauczaniu / Józef Dobrowolski.// Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 2, s. 83 – 85
  214. Tworzenie materiałów dydaktycznych w nauczaniu zdalnym / Anna Szeląg.// Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji, nr 3, s. 3-8
  215. Uczyć się każdy może / Krystyna Strużyna.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2006, nr 4, s. 83-86
  216. Uninettuno – międzynarodowy uniwersytet na odległość / Maria Lamberti. // Biblioteka. – 2009, Nr 13, s. 203-210
  217. Ustawiczna edukacja zawodowa wobec europejskiego rynku pracy i kształcenia / Henryk Bednarczyk.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 3, s. 40-47
  218. Uwarunkowania rozwoju otwartych zasobów edukacyjnych / Anna Rokicka-Broniatowska. // E-Mentor. – 2009, nr 5, s. 38-45
  219. W edukacyjnej cyberprzestrzeni / Irena K. Hejduk. //Przedsiębiorstwo Przyszłości. – 2009, nr 1, s. 79-89 37
  220. W poszukiwaniu narzędzi tworzenia adaptacyjnego przekazu wiedzy na platformie Moodle / Marcin Pawełczak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 76-84
  221. W stronę otwartej edukacji : kształcenie na odległość w centrum zainteresowania pedagogów / Katarzyna Bocheńska-Włostowska. // Wiedza i Umiejętności. – 2008, T. 10, s. 75-92
  222. Wartość e-learningu dla kształcenia ustawicznego w kontekście przykładowych projektów europejskich / Katarzyna Witek. // E-Mentor. – 2009, nr 1, s. 77-81
  223. Wikipedia jako narzędzie edukacji? : możliwości i zagrożenia / Tomasz Ganicz.// Meritum. – 2008, nr 4, s. 6-9
  224. Wirtualna edukacja a pokolenie Y / Jan A. Fazlagić.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 6, s. 37
  225. Wirtualne campusy – modele i studium przypadków / Stanisław Wrycza, Michał Kuciapski.// Pieniądze i Więź. – 2005, nr 3, s. 142-159
  226. Wirtualny nauczyciel poszukiwany, czyli dlaczego warto korzystać z TeleEdu / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 85-96
  227. Wpływ globalnej gospodarki sieciowej na e-learning / Witold T. Bielecki. // E-Mentor. – 2007, nr 2, s. 4-6
  228. Wpływ informatycznych metod nauczania na jakość wiedzy inżynierskiej /Andrzej Filipkowski.// Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie. –      2008, z. 1, s. 201-210
  229. Wspomaganie elektroniczne doskonalenia nauczycieli / Ewa Lubina. // Journal of Modern Science. – 2008, t. 2, s. 195-204
  230. Wspomaganie procesu edukacji z wykorzystaniem e-learning – CAEC / Zbigniew Lis, Zbigniew Zieliński. // Rola Informatyki w Naukach   Ekonomicznych i Społecznych. – 2006, Z. 1, s. 41-49
  231. Wspomaganie procesu dydaktycznego przez „e-pogotowie matematyczne” / Dorota Krawczyk-Stańdo, Jacek Stańdo.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 115-119
  232. Wybrane aspekty konstruktywistyczne i kognitywistyczne edukacji na odległość / Stanisław Juszczyk.// Kognitywistyka i Media w Edukacji. – 2006, nr 1/2, s. 23-39
  233. Wybrane aspekty zastosowania e-learningu w bibliotece / Anna N. Gruca.// Poradnik Bibliotekarza. – 2010, nr 3, s. 10-13
  234. Wykorzystanie możliwości e-learningu w kształceniu i dokształcaniu inżynierów/ Sylwester Markusik, Aleksander Bułkowski. // E-Mentor. – 2005, nr 3, s. 29-32
  235. Wykorzystanie narzędzi informatycznych w kształceniu zdalnym i zarządzaniu wiedzą / Sergo Kuruliszwili.// Praca Socjalna. – 2009, nr 4, s. 112-121
  236. Wykorzystanie platformy Google AdWords w programie kształcenia na specjalności biznes elektroniczny / Artur Strzelecki. // E-Mentor. – 2009, nr 4, s. 80-86
  237. Wyzwanie XXI wieku : edukacja w systemie otwartym i na odległość / Jan Prusik.// Kurpie. – 2006, nr 2, s. 33-35
  238. Zagraniczne doświadczenia e-learningu / Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk. // Przedsiębiorstwo Przyszłości. – 2010, nr 2, s. 75-85
  239. Zajęcia internetowe w Centrum Europejskim / Ika Jarzyńska. // Studia Europejskie (Warszawa). – 2006, nr 3, s. 261-268
  240. Zasady wykorzystania nagrań lektorskich w elektronicznych kursach / Marcin Pawełczak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 104-112
  241. Zasoby edukacyjne w sieci : na ile otwarte? / Kamil Śliwowski.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 9, dod. Nowoczesne technologie w szkole, s. 15-17
  242. Zasoby informacyjne i narzędzia informatyczne wspomagające e-kształcenie w bibliotece akademickiej : doświadczenia Biblioteki Głównej i OINT Politechniki Wrocławskiej z różnych form pracy ze zdalnym użytkownikiem / Krzysztof Moskwa.// Przegląd Biblioteczny. – 2009, z. 4, s. 461-481
  243. Zastosowanie aplikacyjne e-learningu w edukacji / Tomasz Wiech. // Rocznik Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu. – 2005, T. 2, s. 105-117
  244. Zastosowanie nowoczesnego e-learningu i multimediów w edukacji / Jerzy Korczak, Dariusz Woźniak. // Zeszyty Naukowe / Politechnika Koszalińska. Instytut Ekonomii i Zarządzania. – 2008, Nr 12, s. 73-88
  245. Zastosowanie platformy e-learningowej w e-marketingu na przykładzie systemu LAMS (Learning Activity Management System) / Adam Stecyk. // Zeszyty Naukowe. Ekonomiczne Problemy Usług / Uniwersytet Szczeciński. – 2006, Nr 5, s. 501-505
  246. Zastosowanie platformy internetowej w edukacyjno-badawczym programie polskiej kadry menedżerskiej Talent Club / Anna Wilk. // E-Mentor. – 2008, nr 5, s. 45-51
  247. Zastosowanie technologii peer-to-peer do kooperatywnego e-learningu / Aleksander Bułkowski. // E-Mentor. – 2006, nr 5, s. 22-25
  248. Zawsze na kursie – platforma e-learning dla doradców zawodowych pracujących z młodzieżą / Arleta Zwolińska, Tomasz Sułkowski. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2005, t. 3, s. 109-112
  249. Zdajmy razem egzamin gimnazjalny / Danuta Kowalczyk.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 1, s. 46-49
  250. Zdalne nauczanie zawodu / Anna Barańska.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 3, s. 62-66
  251. Złożoność sytuacji edukacyjnej w kontekście idei e-learning / Marek Markowski, Jolanta Sala. // Pieniądze i Więź. – 2010, nr 2, s. 171-176
  252. Zmiany widoczności obiektów – podstawowa technika scenariuszowa w TeleEdu / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 68-75
  253. Znaczenie e-kursów w zdalnym uczeniu się / Elżbieta Jarosińska.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 62-66
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return