SCENARIUSZE ZAJĘĆ Z PRZYRODY I BIOLOGII

SCENARIUSZE ZAJĘĆ Z PRZYRODY I BIOLOGII 

zestawienie bibliograficzne artykułów z czasopism za lata 2000-2011


  1. 10 kroków ku ekologii / Aleksandra Lament.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 1, s. 32 – 38 Projekt w szkole podstawowej. Jego celem jest tworzenie trwałych nawyków ekologicznego stylu życia.
  2. Aby żyć, trzeba jeść / Jarosław Pytlak, Bożena Kośka, Piotr Ścieżka.// // Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 102-105 Lekcja przyrody nt. znaczenia substancji odżywczych.
  3. AIDS [Acquired Immune Deficiency Syndrome] – groźna współczesna choroba zakaźna : konspekt lekcji dla liceum ogólnokształcącego / Alicja Stańczyk. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 1, s. 69-79
  4. Aktywne poznawanie przyrody / Wioleta Pancerz.// Biologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 23-30 Scenariusze zajęć terenowych w szkole podstawowej.
  5. Aktywność bakterii nitryfikacyjnych / Ewa Kazanowska. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 238-239 Doświadczenie przeprowadzone podczas realizacji tematu „Krążenie materii różnych układach przyrodniczych”.
  6. Badania genetyczne – obawy i nadzieje. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 2 (2006), s. 53-58 Scenariusz w ramach projektu „Biologia XXI wieku – nowe scenariusze lekcyjne  i zajęcia w liceach z małych miejscowości”
  7. Badanie makrofauny nadmorskiej plaży / Mirosława Kozieł. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 4, s. 241-245 Zajęcia w terenie.
  8. Bezpieczne zachowanie się nad wodą / Alina Widelska.//  Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 40-42 Scenariusz lekcji przyrody.
  9. Białka – budowa i powstawanie : scenariusz lekcji integrującej wiedzę chemiczno-biologiczną w liceum / Joanna Ostrowska, Barbara Bujnicka. // Chemia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 163-165
  10. Biocenoza lasu : lekcja w Wigierskim Parku Narodowym / Wiesława Malinowska. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 39-40
  11. Bioetyka w szkole / Anna Karnkowska, Wojciech Grajkowski. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 2 (2006), s. 32-33 Projekt „Biologia XXI wieku – nowe scenariusze lekcyjne i zajęcia w liceach z małych miejscowości”.
  12. Biologia molekularna w kuchni : izolacja DNA z cebuli / Jarek Bryk, Anna Lorenc, Jakub Urbański. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 4 (2005), s. 31-33 Doświadczenie poświęcone genetyce, biologii i DNA.
  13. Biotechnologia – atuty, sukcesy i problemy / Beata Mokwa. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 108-111 Praca wyróżniona w konkursie na scenariusz lekcji z wykorzystaniem Internetu
  14. Bogactwa mineralne Polski / Wioleta Pancerz. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 2, s. 37-41 Scenariusz lekcji przyrody.
  15. Budowa i działanie układu dokrewnego człowieka / Elżbieta Marzena Jurgowiak. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 97-101 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  16. Budowa i funkcje korzenia roślin nasiennych / Małgorzata Łaszczyca. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 4, s. 203-205 Scenariusz lekcji w liceum.
  17. Cechy populacji / Krystyna Lis-Łubkowska. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 40-41 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  18. Charakterystyka populacji / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 5 (2006), s. 48-54 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  19. Choroby i higiena układu moczowego / Lidia Rogozińska. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 5 (2004), s. 35-38 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  20. Choroby układu pokarmowego człowieka : konspekt lekcji dla liceum ogólnokształcącego / Agnieszka Greń. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 1, s. 67-68
  21. Chromatografia bibułowa barwników asymilacyjnych / Urszula Chróścikowska. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 279 Doświadczenie przeprowadzone w liceum.
  22. Chromosomowa teoria dziedziczności / Marzena Gąsior. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 30-32 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  23. Ciekawe zabawy z wodą / Urszula Grygier.//  Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 28-30 Scenariusz lekcji przyrody.
  24. Co dzieje się z nasionami po wysiewie? : poziom: klasy I gimnazjum / Aleksandra Lament.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 63-65 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  25. Co to jest dźwięk? : uczymy przyrody / Katarzyna Zamorska.// Biologia w Szkole. – 2001, nr 4, s. 217-220 Scenariusz lekcji przyrody.
  26. Co to jest klimat? : uczymy przyrody / Anna Stelmaszczyk. Biologia w Szkole. – 2003, nr 5, s. 291-293 Scenariusz lekcji przyrody.
  27. Co to jest plan? Co to jest skala? / Wioleta Pancerz. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 44-45 Scenariusz lekcji przyrody.
  28. Co to jest przyroda? – poznajemy nauki przyrodnicze / Jarosław Pytlak, Bożena Koska, Piotr Ścieżka.//  Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 27-28 Scenariusz lekcji przyrody.
  29. Czy biosynteza białka może być „przyjazna uczniom”? / Magdalena Ankiewicz-Kopicka, Monika Kulesza-Cisiak. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 3 (2006), s. 42-44 Konspekt lekcji biologii w gimnazjum.
  30. Czy chorób szerzących się drogą płciową można uniknąć? : biologia w gimnazjum / Anna Suropek-Stala. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 226-228 scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  31. Czy jesteśmy w puszczy? / Dominik Marszał.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 5, s. 31-34 Scenariusz lekcji terenowej przyrody.
  32. Czy klonowanie organizmów stanowi rewolucję w biologii? : biologia w liceum / Piotr Tadeusz Kąkol. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 5, s. 299-304 Scenariusz lekcji w liceum.
  33. Czy małe banany są bardziej opłacalne? / Anna Malańska, Bogusław Malański.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 1, s. 30 – 31 Propozycja lekcji w klasie VI.
  34. Czy matematyka jest potrzebna w biologii? / Anna Malańska, Bogusław Malański. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 5 (2004), s. 20-25 Zawiera propozycję lekcji nt. zasad leczenia antybiotykami.
  35. Czy świat potrzebuje żywności zmodyfikowanej genetycznie? / Karol Budziński. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 46-48 Konspekt lekcji biologii w gimnazjum
  36. Czy światu wystarczy wody? : zajęcia na temat oszczędzania wody / Krzysztof Banaś i in.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 44-49 Scenariusz zajęć.
  37. Czy w limfocytach istnieje pozaneuronalny układ cholinergiczny? : fizjologiczna funkcja tlenku azotu (NO) – wykorzystanie artykułów w przygotowaniu uczniów do matury / Ilona Żeber-Dzikowska, Justyna Koziej. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 33-36
  38. Czy wiesz, że to, co nas różni, to zapis informacji w DNA? / Ewa Chwełatiuk, Alina Stankiewicz. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 33-35 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  39. Czy zawsze wierzyć informacjom z Internetu? / Izabela Kusion. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 88-89 Praca nagrodzona w konkursie na scenariusz lekcji z wykorzystaniem Internetu.
  40. Czy zwykły staw może być ciekawy? / Anna Malańska. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 3 (2004), s. 45-48 Projekt lekcji przyrody w klasie VI, ewentualnie w I kl. gimnazjum.
  41. Czym grożą wycieki ropy naftowej na morzu? : konspekt lekcji przyrody w klasie 6. (z elementami edukacji ekologicznej) / Agnieszka Puła.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 92-93
  42. Czynniki chorób sercowo-naczyniowych : lekcja z zastosowaniem multimediów / Roman Biłos. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 3, s. 171-173
  43. Dedukcja czy intuicja – czyli, w jaki sposób człowiek podejmuje decyzję lub elementy bioniki w szkole / Anna Malańska, Bogusław Malański. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 6 (2006), s. 36-38
  44. Dlaczego należy chronić płazy? / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 2 (2006), s. 40-44 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  45. Dlaczego należy chronić przyrodę? : praca wyróżniona w konkursie / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 6 (2005), s. 44-49 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  46. Dlaczego przyroda jest w niebezpieczeństwie? / Artur Becher.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 4, s. 192-194 Plan zajęć.
  47. Dlaczego warto poznać naturę wirusa HIV? / Joanna Baś. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 112-114 Scenariusz lekcji w liceum. Praca wyróżniona w konkursie na scenariusz lekcji z wykorzystaniem Internetu
  48. Dobór krewniaczy w świetle socjobiologii / Barbara Bukała. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 4, s. 236-238 Scenariusz lekcji w liceum.
  49. Dojrzewanie – czas wielkich zmian : uczymy przyrody / Elżbieta Szczecina.// Biologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 35-38 Scenariusz lekcji przyrody.
  50. Doskonalenie umiejętności poznawczych uczniów za pomocą komputera / Katarzyna Potyrała. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 1, s. 92-100 Lekcje biologii wspomagane komputerowo.
  51. Doświadczenia ilustrujące treści nauczania przyrody / Krystyna Łopata.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 4, s. 183-188 Szkoła podstawowa.
  52. Doświadczenia ilustrujące treści nauczania przyrody. Cz. 2 / Krystyna Łopata.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 257-260 Szkoła podstawowa.
  53. Doświadczenia z biotechnologii dla uczniów uzdolnionych i zainteresowanych / Anna Sternicka, Magdalena Szewczyk. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 51-53
  54. Doświadczenia z fizyki na lekcjach przyrody / Bogusław Malański.// Biologia w Szkole. – 2001, nr 3, s. 156-160
  55. Dryf genetyczny w populacjach : proste ćwiczenia na styku biologii, matematyki i statystyki / Michał Jasieński. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 22-29
  56. Dziedziczenie grup krwi / Krystyna Grygiel.// Biologia w Szkole. – 2008, nr 6, s. 43-44 Scenariusz lekcji.
  57. Dziedziczenie wielogenowe u człowieka – scenariusz lekcji / Anna Adamska, Zbigniew Adamski. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 3 (2006), s. 59-63 Scenariusz lekcji w liceum.
  58. Dziura ozonowa : scenariusz lekcji / Marlena Zielińska, Dawid Basak.// Biologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 35-43 Scenariusz lekcji w szkole podstawowej i gimnazjum.    
  59. Efekt cieplarniany : biologia w gimnazjum / Barbara Olak. // Biologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 50-52 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  60. Efekt cieplarniany : scenariusz lekcji / Marlena Zielińska, Dawid Basak.// Biologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 46-52 Scenariusz lekcji w szkole podstawowej i gimnazjum.
  61. Ekosystem miejscem życia / Aleksandra Lament.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 3, s. 31 – 35 Scenariusz zajęć przyrody w kl. IV.
  62. Eksperyment naukowy – teoria i praktyka / Wojciech Grajkowski, Anna Karnkowska. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 4 (2006), s. 25-26 Projekt „Biologia XXI wieku – nowe scenariusze lekcyjne i zajęcia w liceach z małych miejscowości”
  63. Elektroforeza w mydelniczce : biologia molekularna w kuchni / Jarek Bryk, Anna Lorenc, Joanna Lilpop. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 6 (2005), s. 57-59 Doświadczenie  w liceum.
  64. Fakty i mity o epidemii AIDS : biologia w liceum / Tomasz Otręba. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 229-231 Scenariusz lekcji w liceum.
  65. Gardło jako generator dźwięku / Dawid Basak, Karina Kubiak.// Biologia w Szkole. – 2009, nr 5, s. 48-52 Scenariusz lekcji.
  66. Ginące i zagrożone rośliny Warmii i Mazur : scenariusz lekcji muzealnej dla uczniów gimnazjum i szkół średnich / Beata Bonisławska. // Aura. – 2006, nr 3, dod. Dodatek Ekologiczny dla Szkół nr 138, s. 3
  67. Gramy w okręty : lekcja powtórzeniowa / Elżbieta Szczecina. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 1 (2005), s. 40-43
  68. Grzybowy ogródek : sposoby hodowli grzybów w szkole / Julia Budziszewska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2006, nr 2, s. 79-81
  69. Hałas – zjawisko niepożądane : biologia w gimnazjum / Ewa Krawczyk. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 5, s. 296-298 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  70. Hospitacja diagnozująca „Ewolucyjny rozwój układów krążenia i oddechowego kręgowców” / Anna Cieślicka. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 30-35
  71. Jak cię widzą, tak cię piszą : praca wyróżniona w konkursie / Joanna Baś. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 6 (2005), s. 50-56 Scenariusz lekcji w liceum.
  72. Jak dbać o układ krążenia? / Grażyna Jedynak, Agnieszka Włodarczyk-Salata. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 89 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  73. Jak działa mikroskop? : konspekt lekcji / Dawid Bosak.// Biologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 39-43 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  74. Jak działa nasze oko? / Jolanta Kudlak. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 3, s. 162-164 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  75. Jak działa układ nerwowy człowieka : uczymy przyrody / Bogusław Maliński.//  Biologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 31-34 Scenariusz lekcji przyrody.
  76. Jak oswoić uczniów z mapą? / Joanna Appelt. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 41-43 Scenariusz lekcji przyrody.
  77. Jak prawidłowo przeprowadzić eksperyment naukowy? // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 4 (2006), s. 43-50 Scenariusz w ramach projektu „Biologia XXI wieku – nowe scenariusze lekcyjne i zajęcia w liceach z małych miejscowości”.
  78. Jak realizować projekty w szkole : o czym szumią cisy w Wierzchlesie : projekt dla klasy VI / Jolanta Metkowska.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 46-49
  79. Jak się uczyć? – moje miejsce pracy / Jarosław Pytlak, Bożena Koska, Piotr Ścieżka.// Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 28-29 Scenariusz lekcji przyrody.
  80. Jak wykorzystujemy zasoby mórz i oceanów? : uczymy przyrody / Teresa Mnich.//  Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 216-218 Scenariusz lekcji przyrody.
  81. Jak zmierzyć rozmiar ślepej plamki oka, a może nawet naszkicować jej kształt? / Anna Malańska, Bogusław Malański.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 41-43 Doświadczenie może być przeprowadzone w gimnazjum i liceum.
  82. Klasyfikacja organizmów : konspekt lekcji biologii w gimnazjum / Renata Mazur. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 52-54
  83. Klucz do oznaczania roślin – rdestowate (Polygonaceae) / Urszula Chróścikowska. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 137-141 Ćwiczenia dla uczniów.
  84. Jesteś system mechanicznie doskonały : poziom: gimnazjum, II klasa / Elżbieta Nowicka-Różyczka.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 60-62 Scenariusz lekcji w gimnazjum. Zajęcia miały na celu powiązać funkcję i budowę szkieletu człowieka.
  85. Kapryśna i wrażliwa, czyli jak można pomóc swojej skórze? / Krystyna Biskup. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 4 (2005), s. 55-59 Scenariusz lekcji w liceum.
  86. Kiedy w Polsce rosły palmy : konspekt do zajęć muzealnych prowadzonych w Muzeum Ziemi PAN / Katarzyna Krajewska, Aleksandra Kohlman-Adamska. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 126-133
  87. Konspekt do tematu maturalnego „Woda i ląd” / Maria Borowiecka-Błachnio. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 4, s. 68-70
  88. Konspekt lekcji dla kl. III LO „Strefy klimatyczno-roślinne na Ziemi i towarzysząca im fauna” / Elżbieta Krzysztofik, Danuta Staciwa. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 65-70
  89. Konspekt lekcji dla klasy I LO „Odżywianie się organizmów” / Karolina Mroczkowska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 25-30
  90. Konspekt lekcji dla klasy I LO : wyjście roślin na ląd / Maria Borowiecka-Błachnio. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 61-64
  91. Konspekt lekcji dla liceum ogólnokształcącego „Inżynieria genetyczna – za i przeciw” / Ilona Żeber-Dzikowska, Elżbieta Buchcic. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 49-52
  92. Konspekt lekcji w gimnazjum: „Ucho jako narząd słuchu i równowagi” / Elżbieta Opulska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 1, s. 74-76
  93. Konspekt lekcji z biologii w gimnazjum „Struktura DNA, cechy kodu genetycznego” / Małgorzata Stańczak. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 37-40
  94. Koralowce – mieszkańcy podwodnego świata : konspekt lekcji dla klasy V lub VI / Dominika Mielczarek. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 148
  95. Kormoran : ptak morderca czy ofiara ekspansji człowieka? : biologia w gimnazjum / Bożena Gąsińska, Elżbieta Zalewska. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 109-111 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  96. Krajobraz tundry : materiał do lekcji przyrody w klasie VI w ramach cyklu lekcji ,,Krajobrazy Świata” / Dominik Marszał.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 36-43
  97. Krajobraz świata : scenariusz cyklu lekcji przyrody klasa VI (zgodny z podręcznikiem ,,Mój Świat”, Wyd. Różak) / Dominik Marszał.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 47-48
  98. Krajobrazy nadmorskie : konspekt lekcji / Beata Płachta.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 117-119 Scenariusz lekcji przyrody.
  99. Króliki, rośliny i liczby / Anna Malańska, Bogusław Malański. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 5 (2006), s. 46-47 Ciąg Fibonnacciego na lekcjach w szkole średniej.
  100. Krzyżówki – pomysł na lekcję powtórzeniową / Małgorzata Janowicz. // Biologia w Szkole. -2003, nr 4, s. 246-247
  101. Która bateria jest najlepsza? / Bogusław Malański.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 4, s. 226-227 Doświadczenie z elektryczności na lekcji przyrody.
  102. Kwaśne deszcze – kwaśny problem / Magdalena Toma.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 156-157 Scenariusz lekcji przyrody.
  103. Kwaśne deszcze : warsztaty ekologiczne : biologia w gimnazjum / Ewa Krawczyk. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 169-171
  104. Lasy i ich znaczenie w naszym życiu : scenariusz zajęć terenowych / Małgorzata Kokocka. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 78-80
  105. Lekcja powtórzeniowa z genetyki / Anna Krzeszowiak. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 53-58
  106. Lekcja z wykorzystaniem symulacji komputerowej „Antybiotyki” / Janusz Fiett. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 2 (2005), s. 54-57
  107. Liczebność i zagęszczenie jako cechy populacji : ćwiczenia w operowaniu informacją / Piotr Kamiński. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 3 (2006), s. 45-47 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  108. Lokalizacja chloroplastów w komórkach rzęsy trójrowkowej (Lemna trisulca L.) / Anna i Zbigniew Adamscy. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 2 (2007), s. 45-46 Scenariusz lekcji w liceum. Zastosowanie mikroskopu.    
  109. Łańcuchy pokarmowe w środowisku morskim : uczymy przyrody / Teresa Mnich.// Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 214-216 Scenariusz lekcji przyrody.
  110. Łowiectwo i rybołówstwo dawniej i dziś / Magdalena Anczykowska. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 3 (2005), s. 48-49 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  111. Magia świata roślin : scenariusz lekcji / Katarzyna Maleszak.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 3, s. 43-45 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  112. Mądre zakupy, czyli nasz wkład w ochronę środowiska / Renata Dzierzkiewicz-Hermann.// Biologia w Szkole. – 2005, nr 6, s. 39-42 Scenariusz lekcji przyrody.
  113. Mechanizm działania i regulacja wydzielania hormonów : (lekcja z wykorzystaniem technologii komputerowej) / Bożena Stopa. // Kwartalnik Edukacyjny. – 2007, nr 2, s. 88-95
  114. Metoda projektów / Urszula Grygier. // Aura. – 2001, nr 4, dod. s. 4-5 Propozycje zajęć z edukacji ekologicznej i biologii
  115. Mitoza i mejoza : symulacje z wykorzystaniem klocków Lego / Danuta Mądroszkiewicz. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 48-50 Scenariusz lekcji w liceum.
  116. Model odruchu cofania / Ewa Krysztofik. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 59 Propozycja lekcji w liceum.
  117. Mózg i metody jego badania : scenariusz lekcji w kl. I LO na 2 godziny lekcyjne / Małgorzata Gut.// Biologia w Szkole. – 2008, nr 5, s. 49-56
  118. Mszaki jako biowskaźniki zanieczyszczeń powietrza : propozycja zajęć w pracowni szkolnej / Joanna Kaliszczyk. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 142-143
  119. Na jakie niebezpieczeństwa są narażone kasztanowce? / Joanna Baś. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 3 (2004), s. 31-36 Scenariusz lekcji w liceum.
  120. Na Wyżynach / Jolanta Hausman.// Biologia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 32-38 Scenariusz lekcji przyrody.
  121. Najbardziej wystrzałowy scenariusz lekcji / Aleksandra Lament.// Biologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 46-55 Scenariusz lekcji w gimnazjum. Temat lekcji: Transport wody w roślinie.
  122. Nawyki dla przyszłości. Cz. 1 / Agata Głaz i in. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 4, s. 40-50 Kształtowanie nawyków zdrowego stylu życia. Projekt w szkole podstawowej na lekcji przyrody.
  123. Nawyki dla przyszłości. Cz. 2 / Marta Radwanska, Dorota Wolanin, Dorota Kochan // Biologia w Szkole. – 2005, nr 5, s. 34-41 Kształcenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Projekt w szkole podstawowej na lekcji przyrody.
  124. Nawyki dla przyszłości. Cz. 3 / Renata Magnuszewska, Wanda Parysz. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 6, s. 32-4138 Racjonalne odżywianie się. Segregacja odpadów. Projekt w szkole podstawowej na lekcji przyrody.
  125. Nie garb się – nie jesteś wielbłądem : III nagroda w konkursie / Hanna Synowiec-Rudawska. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 5 (2005), s. 52-58 Projekt edukacyjny profilaktyki schorzeń kręgosłupa.
  126. Nie pij Kubo do Jakuba : program profilaktyczny / Wioleta Pancerz, Urszula Bielejec-Omietańska.// Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 34-40 Szkoła podstawowa. Przeciwdziałanie uzależnieniom.
  127. O lesie inaczej / Antonina Batko.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 150-152 Scenariusz lekcji przyrody dla klas czwartych.
  128. O szkodliwości palenia papierosów / Halina Bożko-Lewczuk. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 3, s. 168-170 Scenariusz lekcji w liceum.
  129. Obieg siarki w przyrodzie : biologia w liceum / Elżbieta Łudczak. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 176-180 Scenariusz lekcji w liceum.
  130. Obszary chronione kraju : opracowanie trasy wycieczki rowerowej / Krystyna Biskup.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 82-85 Szkoła ponadgimnazjalna.
  131. Oceniamy nasze miasto / Urszula Tworek, Agnieszka Piorun. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 3 (2004), s. 49-52 Scenariusz lekcji w liceum. Integracja wiadomości z biologii i geografii.
  132. Oczka wodne a bioróżnorodność / Joanna Nadolska, Jerzy Nadolski. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 4 (2007), s. 38-43 Scenariusz lekcji w liceum.
  133. Od czego zależy nasze zdrowie? : projekt edukacyjny / Urszula Grygier. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 49-52
  134. Odpady – problem XXI wieku : praca wyróżniona w konkursie / Zenobia Kucz. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 5 (2005), s. 50-51 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  135. Odżywianie a zdrowie : konspekt lekcji dla klasy I liceum ogólnokształcącego / Małgorzata Jasińska, Jolanta Niedzielska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 1, s. 61-66
  136. „Odżywianie a zdrowie” – konspekt lekcji biologii w liceum ogólnokształcącym / Katarzyna Potyrała, Alicja Walosik. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 1, s. 67-73
  137. Oko jako układ optyczny : konspekt lekcji przygotowany dla szkoły ponadgimnazjalnej / Dawid Basak, Karina Kubiak.// Biologia w Szkole. – 2008, nr 5, s. 35-41
  138. Okolica jako ojczyzna; mała ojczyzna – miejsce magiczne : scenariusz terenowej lekcji przyrody / Wojciech Jeszka.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 5, s. 40-46
  139. Organy wegetatywne roślin nasiennych – korzeń : pakiet zadań / Grażyna Senderowska. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 116-120 Scenariusz lekcji w liceum.
  140. Orientacja w terenie z wykorzystaniem mapy topograficznej : zajęcia terenowe z przyrody w klasie IV / Andrzej Tarasiewicz.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 34-37
  141. Osiągnięcia współczesnej biologii i medycyny a problemy etyczne / Anna i Zbigniew Adamscy. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 3 (2005), s. 55-56 Scenariusz lekcji w liceum.
  142. Owady społeczne – lekcja z pomocami multimedialnymi / Urszula Kucia. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 35-38
  143. Owoce egzotyczne / Maciej Węsierski. // Biologia w Szkole. – 2004, nr 1, s. 46-48 Scenariusz lekcji w liceum.
  144. Oznaczanie krajowych gatunków roślin iglastych : propozycja zajęć terenowych / Elżbieta Ranoszek. // Aura. – 2002, nr 7, dod. s. 1-2
  145. Oznaczanie roślin nasiennych : lekcja w ogrodzie szkolnym / Danuta Paszylka. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 3, s. 162-164
  146. Oznaczanie roślin wodnych : biologia w gimnazjum / Elżbieta Ranoszek. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 43-48 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  147. Pakiet doświadczeń do realizacji zagadnień dotyczących procesu kiełkowania / Beata Krzysztofik, Wanda Malec. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 2, s. 58-72 I nagroda w konkursie „Wykorzystywanie prezentacji medialnej w nauczaniu przyrody, biologii i ochrony środowiska”
  148. Pierwsza pomoc przedmedyczna / Ewa Kurek. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 86-88 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  149. Plan i mapa : scenariusze lekcji w klasie IV / Andrzej Tarasiewicz.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 31-34 Scenariusz lekcji przyrody.
  150. Płazy – zwierzęta wodno-lądowe / Urszula Grygier. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 6 (2006), s. 53-57 Scenariusz lekcji przyrody w klasie integracyjnej.
  151. Pod kołderką : scenariusz lekcji przyrody / Dominik Marszał.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 50-56
  152. Podręczny informator o roślinach leczniczych / Monika Jędryczka. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 2 (2005), s. 58-60 Scenariusz lekcji w liceum.
  153. Podróż po Komórkolandii / Jadwiga Radulska-Kostro. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 4 (2006), s. 39-42 Poznawanie komórki. Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  154. Podróż wokół Ziemi / Bogusław Malański.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 94-95 Scenariusz lekcji przyrody.
  155. Podwójna natura wirusów – scenariusz lekcji biologii w szkole ponadgimnazjalnej / Renata Rabczyńska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2006, nr 1, s. 100-102
  156. Podziękuje nam za to las / Halina Maciaszek, Barbara Przybylska. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 6 (2006), s. 39-52 Projekt dla koła przyrodniczego dla klas IV-VI szkoły podstawowej.
  157. Pogoda i jej przewidywanie : scenariusz lekcji dla klasy 4 / Elżbieta Sajak.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 111-112
  158. Pole uprawne – ekosystem sztuczny : lekcja-wycieczka prowadzona na polach uprawnych / Anna Maria Wójcik. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 134-137
  159. Powtórzenie wiadomości z genetyki / Zyta Sendecka. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 36-38 Lekcja powtórzeniowa w gimnazjum.
  160. Poznajemy kategorie zagrożeń gatunków zwierząt : biologia w gimnazjum / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 39-42 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  161. Poznajemy kręgowce : wycieczka do muzeum przyrodniczego / Wojciech Jeszka.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 1, s. 57 – 58 Scenariusz lekcji w liceum.
  162. Poznajemy tajemnicę podziałów komórkowych / Marlena Zielińska. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 3 (2006), s. 48-58 Scenariusz lekcji w liceum. I nagroda w konkursie „Trudne? Nie takie trudne…?”
  163. Poznajemy warunki życia na polu, łące i w lesie / Magdalena Kasza.// Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 5 (2004), s. 26-30 Scenariusz lekcji przyrody.
  164. Prąd elektryczny – porażenie prądem i jego skutki : konspekt lekcji / Dawid Basak, Marek Szablewski.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 5, s. 37-40 Scenariusz lekcji.
  165. Prezentacja hodowli szkolnych / Katarzyna Kudela. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 43-44 Wykorzystanie hodowli na lekcjach w gimnazjum.
  166. Profilaktyka chorób / Elżbieta Szczecina. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 2 (2006), s. 47-52 Lekcja podsumowująca. Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  167. Projekt „Bociany i boćki” / Justyna Nizgorska. // Aura. – 2004, nr 7, dod. Dodatek Ekologiczny dla Szkół nr 118, s. 10 Zajęcia Klubu Miłośników Przyrody przy Gimnazjum w Brzoziu
  168. Projekt uczniowski dla gimnazjum „Stan środowiska życia człowieka w naszym regionie” / Elżbieta Jakoniuk, Joanna Karpowicz, Małgorzata Klimowicz. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 1, s. 53-57
  169. Propozycja realizacji działu „Różnorodność organizmów” / Stanisław Makara. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 4, s. 225-232 Scenariusz lekcji w gimnazjum.1. Poznajemy bezkręgowce wodne. Poznajemy owady wodne w ich środowisku życia.
  170. Propozycje ćwiczeń z palinologii / Krzysztof Bińka. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 114-115 Doświadczenie w liceum. Badanie opadu pyłkowego.
  171. Propozycja zajęć dydaktycznych na terenie ogrodu dendrologicznego / Beata Wlizło, Andrzej Kusztelak.// Biologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 47-54 Zawiera scenariusz lekcji w szkole podstawowej.
  172. Przegląd krajowych gatunków ssaków : konspekt lekcji dla klasy VI / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 51-55
  173. Przegląd krajowych roślin iglastych : wykorzystanie różnych źródeł informacji / Barbara Latoszek, Alicja Wilanek. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 109-110 Scenariusz lekcji w liceum.
  174. Przykłady konspektów z poradnika dla nauczyciela / Janina Grzegorek, Krzysztof Spalik, Krzysztof Staroń. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, dod. s. 26-27
  175. Przyroda – człowiekowi, człowiek – przyrodzie / Alina Jakubowska.//  Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 29-33 Scenariusz lekcji przyrody.
  176. Przyroda i jej poznawanie / Aleksandra Lament.// Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 3 (2004), s. 23-30 Scenariusz lekcji przyrody.
  177. Przyroda polskiej wsi / Wojciech Jeszka.// Biologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 41-44 Scenariusz lekcji.
  178. Przystosowania zwierząt do życia w morzach i oceanach / Teresa Mnich. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 32-35 Scenariusz lekcji przyrody.
  179. Przystosowanie ptaków i ssaków do określonych środowisk : konspekt lekcji dla klasy VI / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 56-57
  180. Przystosowanie ryb w budowie zewnętrznej do życia w wodzie / Ewa Stojak-Ślęczek. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 30-31 Scenariusz lekcji przyrody.
  181. Realizacja ścieżek edukacyjnych na czwartym etapie kształcenia – scenariusz / Sławomir Dzikowski, Marta Sater. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 2, s. 59-66 Biologia i przysposobienie obronne.
  182. Rodzaje odruchów nerwowych / Violetta Nowak. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 50-51 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  183. Rola racjonalnego trybu życia w zachowaniu zdrowia : biologia w gimnazjum / Elżbieta Ranoszek. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 221-225 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  184. „Rozumiemy zwierzęta” : projekt edukacyjny / Wioletta zasada.// Biologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 55-57
  185. Różnorodność grzybów w przyrodzie / Hanna Schmidt.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 153-157 Scenariusz lekcji przyrody.
  186. Różnorodność świata ryb / Elżbieta Szczecina, Dorota Zaborniak-Kaszyca.// Biologia w Szkole. – 2004, nr 1, s. 25-26 Scenariusz lekcji przyrody.
  187. Sąd nad papierosem / Agnieszka Jabłońska, Paulina Soszyńska, Joanna Żak.// Biologia w Szkole. – 2005, nr 5, s. 43-46 Scenariusz lekcji przyrody.
  188. Scenariusz dla uczniów gimnazjum „Barwniki fotosyntezy i ich wpływ na rozmieszczenie fotoautotrofów w wodzie” / Joanna Zakrzewska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 46-50
  189. Scenariusz edukacyjny dla liceum ogólnokształcącego „Zastosowanie roślinnych preparatów w profilaktyce i chorobach nowotworowych” / Iwona Stanisławska, Justyna Marwicka, Ilona Żeber-Dzikowska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 61-64
  190. Scenariusz lekcji biologii dla kl. I gimnazjum „Budowa i funkcje tkanek roślinnych” / Renata Rabczyńska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 36-37
  191. Scenariusz lekcji dla klasy III LO „Wykrywanie produktów fotosyntezy” / Krystyna Mac, Małgorzata Białek. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 31-35
  192. Scenariusz lekcji dla liceum ogólnokształcącego: „Wybrane cechy populacji” / Agnieszka Greń. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 2, s. 54-56
  193. Scenariusz lekcji w gimnazjum : budowa i rola układu nerwowego zwierząt / Małgorzata Kłyś. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2002, nr 1, s. 52-54
  194. Scenariusz lekcji w klasie IV: „Kilka obrazków z życia na łące” / Renata Warmuz. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 2, s. 57-58
  195. Scenariusz lekcji w terenie / Marek Guzik. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 76-81 Obserwacja zwierząt wodnych
  196. Scenariusz zajęć dla szkoły ponadgimnazjalnej : „Sporządzanie preparatów bakteryjnych – różne techniki barwienia” / Ilona Żeber-Dzikowska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 38-45
  197. Scenariusz zajęć edukacyjnych „Biegaczowate – chrząszcze pożyteczne i chronione” / Urszula Orkisz-Wiącek. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2006, nr 3, s. 67-71
  198. Scenariusz zajęć edukacyjnych dla klasy I LO o rozszerzonym programie „Wakuole jako wielofunkcyjne organelle komórek roślinnych” / Marta Sater, Ilona Żeber-Dzikowska, Elżbieta Buchcic. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 53-59
  199. Scenariusz zajęć edukacyjnych dla liceum ogólnokształcącego „Pobudliwość i przewodnictwo w neuronach” / Justyna Marwicka, Iwona Stanisławska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 59-61
  200. Scenariusz zajęć edukacyjnych dla liceum ogólnokształcącego „Zmiany wydzielania tlenku azotu w chorobach układu krążenia” / / Iwona Stanisławska, Justyna Marwicka, Ilona Żeber-Dzikowska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 64-68
  201. Scenariusz zajęć edukacyjnych dla szkoły ponadgimnazjalnej „Rodzaje mutacji i przyczyny ich powstawania” / Artur Szumielewicz. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 44-49
  202. Scenariusz zajęć edukacyjnych w gimnazjum „Podstawowe wiadomości z genetyki -powtórzenie” / Urszula Orkisz-Wiącek. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 41-44
  203. Scenariusz zajęć „Rośliny o właściwościach leczniczych” / Artur Szumielewicz. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 1, s. 64-68
  204. Scenariusz zajęć terenowych w szkole podstawowej „Poznajemy ekosystem łąki” / Elżbieta Buchcic, Danuta Rozpara. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 3, s. 74-80
  205. Scenariusz zajęć terenowych w szkole podstawowej „Poznajemy ekosystem pola” / Elżbieta Buchcic, Danuta Rozpara. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 3, s. 81-88
  206. Scenariusze lekcji biologii z wykorzystaniem tablicy interaktywnej SchoolBoard będącej częścią zestawu GTCO CalComp / Dorota Fiett.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 1, s. 27-30
  207. Scenariusze lekcji chemii dla gimnazjum / Ewa Kowalczewska. // Aura. – 2002, nr 5, dod. s. 3-8 Konkurs „Jak integruję problematykę ekologiczną z moim przedmiotem?”
  208. Serce – żywa pompa organizmu / Jolanta Kudlak. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 1 (2005), s. 48-49 Scenariusz lekcji w liceum. Temat: Utrzymanie równowagi wodno-mineralnej i wydalniczej.
  209. „Serdeczne lekcje” w ramach ogólnopolskiej akcji „Servier dla Serca” / Marlena Zielińska, Dawid Basak, Maria Magdalena Dąbrowska.// Biologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 48-55 Scenariusz lekcji dla klas IV-VI.
  210. Skład i rola krwi : scenariusz lekcji przeprowadzonej w Stacji Krwiodawstwa w Kaliszu / Krystyna Kucińska. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 84-85
  211. Spacer nad Niemnem – przyroda okiem pisarki i przyrodnika / Wojciech Jeszka.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 56-60 Scenariusz lekcji w liceum.
  212. Spotkanie z lasem / Małgorzata Wiśniowska, Justyna Jędrzejczyk. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 1 (2005), s. 37-39 Scenariusz lekcji przyrody.
  213. Sprawdzam stan środowiska przyrodniczego w moim miejscu zamieszkania / Elżbieta Stępnik, Anna Jastrzębska. // Edukacja Przyrodnicza w Szkole Podstawowej. – 2005, z. 3/4, s. 167-177
  214. Stop paleniu papierosów / Danuta Mądroszkiewicz. // Aura. – 2000, nr 10, dod. s. 7-8
  215. Struktura ekosystemu leśnego : konspekt zajęć terenowych : biologia w gimnazjum / Beata Żelwetro. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 160-164
  216. Sudety jakich nie znacie / Joanna Appelt. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 4 (2007), s. 55-64 Propozycja szlaków wycieczek szkolnych w Sudetach.
  217. Szlakiem mazurskich jezior / Jarosław Haładuda. Biologia w Szkole. – 2003, nr 4, s. 223-225 Scenariusz lekcji przyrody.
  218. Ścieżka prozdrowotna na lekcjach informatyki / Dorota Adamska. // Biologia w Szkole. – 2004, nr 1, s. 39-41 Scenariusze lekcji w gimnazjum. Tworzenie prezentacji multimedialnych.
  219. Ślimak winniczek na zajęciach terenowych / Krystyna Szybiak, Małgorzata Leśniewska. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 90-94 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  220. Śmieci mniej – Ziemi lżej : praca wyróżniona w konkursie / Lucyna Krysta, Teresa Niemeczek. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 5 (2005), s. 47-49 Konkurs dla gimnazjum.
  221. Środowisko wodne – zajęcia terenowe / Małgorzata Kokocka.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 22-24 Scenariusz lekcji przyrody.
  222. Świat dźwięków : biologia w liceum / Anna Stopyra, Marianna Urbańska. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 5, s. 305-308 Scenariusz lekcji w liceum.
  223. Termoregulacja – uwarunkowania, mechanizmy i znaczenie : scenariusz zajęć do szkoły ponadgimnazjalnej / Justyna Kukułka. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 70-75
  224. Trochę inaczej o profilaktyce STI / Wiesław Sokoluk, Grażyna Skirmuntt. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 3 (2006), s. 18-22 Propozycja lekcji w liceum. Opracowanie metryki zdrowia dla dziewcząt i chłopców.
  225. Tropem bobra / Małgorzata Góźdź.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 25-27 Scenariusz lekcji przyrody.
  226. Tropem maków i bławatków / Alina Głowacka. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 46-4 Scenariusz lekcji przyrody.
  227. Tydzień dla środowiska : projekt edukacyjny / Danuta Jaszek. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 4, s. 237-240
  228. Ucho jako narząd słuchu i równowagi : biologia w gimnazjum / Iwona Wicińska. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 5, s. 294-295 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  229. Ucho jako odbiornik dźwięku / Dawid Basak, Karina Kubiak.// Biologia w Szkole. – 2009, nr 6, s. 52-60 Scenariusz lekcji.
  230. Układ pokarmowy – realizacja działu / Jolanta Metkowska. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 260-268 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  231. Układ słoneczny ; Potęgi : połączona lekcja przyrody i matematyki / Ewa Rutkowska, Urszula Nosal.// Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 106-108 Scenariusz lekcji przyrody.
  232. Uwarunkowania procesu fotosyntezy : propozycje ćwiczeń / Maria Banasińska. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 276-278
  233. W jaki sposób organizmy pola zapewniają sobie przetrwanie? / Alicja Muller.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 35 – 38 Scenariusz zajęć przyrody.
  234. „W sady pojedziemy” : wycieczka edukacyjna / Dominik Marszał. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 1 (2007), s. 42-45
  235. Wątroba jako centrum metaboliczne organizmu człowieka / Joanna Baś. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 4 (2006), s. 52-58 Scenariusz lekcji w liceum.
  236. Wędrówka pokarmu / Magdalena Kasza.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 30 – 32 Scenariusz lekcji przyrody w kl. IV.
  237. Wierzba energetyczna – odnawialne źródło energii nowej generacji / Alicja Porada. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 2 (2005), s. 45-49 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  238. Wkraczamy w tajemniczy świat przyrody : konspekt lekcji – wycieczki dla klasy IV / Barbara Kreto.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 39
  239. Właściwości ciał fizycznych : propozycja scenariusza lekcji  / Joanna Appelt. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 1 (2007), s. 40-41 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  240. Właściwości ciał stałych / Izabela Kusion.// Biologia w Szkole. –  2004, nr 1, s. 27-29 Scenariusz lekcji przyrody.
  241. Woda – niezwykła substancja : projekt edukacyjny / Jolanta Hausman.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 2, s. 34 – 39 Szkoła podstawowa.
  242. Woda w trzech stanach skupienia / Urszula Grygier.// Biologia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 39-40 Scenariusz lekcji przyrody.
  243. Wpływ czynników środowiska na proces fotosyntezy : poziom: gimnazjum, klasy I, II lub III / Lucyna Pruchnik.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 58-60 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  244. Wpływ dwutlenku siarki na drzewa iglaste / Małgorzata Jacewicz. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 97-98 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  245. Wpływ palenia papierosów na zdrowie / Urszula Gryniuk. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 101-104  Wyróżnienie w konkursie na scenariusz lekcji z wykorzystaniem Internetu.
  246. Wpływ warunków zewnętrznych na intensywność fotosyntezy : poziom: gimnazjum, I klasa / Marzanna Solarska.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 57-58 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  247. Wpływ zanieczyszczeń komunikacyjnych na różnorodność gatunkową flory : scenariusz lekcji biologii w klasie I LO / Agnieszka Woźnicka. // Edukacja Przyrodnicza w Szkole Podstawowej. – 2006, z. 3/4, s. 193-194
  248. Wprowadzenie do systematyki protistów / Jacek Balerstet. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 4 (2005), s. 51-54 Scenariusz lekcji w liceum.
  249. Współczesne zagrożenia zdrowia : lekcja z wykorzystaniem technologii informacyjnej / Bożena Ewa Szczepankiewicz, Anna Wieteska. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 3, s. 168-170
  250. Wszystkie strony świata, wyznaczanie kierunków geograficznych – lekcja na boisku szkolnym : scenariusz lekcji przyrody klasa IV (zgodny z podręcznikiem ,,Mój Świat”, Wyd. Rożak) / Dominik Marszał.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 49-50
  251. Wycieczka jako sprawdzian wiadomości i umiejętności / Jan Kądziołka.//  Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 99-101 Scenariusz wycieczki na lekcji przyrody.
  252. Wyjście roślin na ląd / Marta Borowiecka-Błachnio. // Biologia w Szkole. – 2004, nr 1, s. 42-45 Scenariusz lekcji w liceum.
  253. Wyróżnianie populacji / Iwona Dzikiewicz. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 52-53 Scenariusz lekcji w liceum.
  254. Zadania do powtórzenia materiału / Joanna Jedynak-Dąbek. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 1 (2005), s. 44-47 Scenariusz lekcji na temat układów krwionośnego, limfatycznego i oddechowego w gimnazjum
  255. Zadrzewienia śródpolne w mojej okolicy / Anna Welter. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 3 (2004), s. 17-22 Scenariusz lekcji w gimnazjum i liceum.
  256. Zagrożenia środowiska Białowieskiego Parku Narodowego : biologia w gimnazjum / Hanna Schmidt, Grażyna Kowalczyk. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 165-168 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  257. Zajęcia o AIDS/HIV / Bożena Bartnik. // Szkoła Specjalna. – 2001, nr 4, s. 235-239
  258. Zajęcia terenowe prowadzone na lekcji biologii lub na zajęciach koła biologicznego / Mariola Kobylska, Joanna Niewiadoma. // Aura. – 2002, nr 9, dod. s. 1-3
  259. Zajęcia terenowe w nauczaniu biologii w LO / Halina Mika. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2002, nr 3/4, s. 118-121
  260. Zajęcia terenowe w Lesie Kabackim / Joanna Appelt.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 51-55 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  261. Zajęcia terenowe w rezerwacie „Mewia Łacha” / Mirosława Kochańska. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 4, s. 233-236
  262. Zajęcia w kole biologicznym uczniów klas pierwszych liceum ogólnokształcącego / Alicja Walosik. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 4, s. 54-60
  263. Zajęcia w ogrodzie botanicznym / Anna Ośmiałowska. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 172-175
  264. Zakłócenia obiegu siarki : biologia w liceum / Elżbieta Łudczak. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 180-184 Scenariusz lekcji w liceum.
  265. Zakłócona równowaga / Joanna Baś. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 106-108 Scenariusz lekcji w liceum.
  266. Ziemia jest planetą Układu Słonecznego : uczymy przyrody / Barbara Setkiewicz.// Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 219-220 Scenariusz lekcji przyrody.
  267. Znaczenie ochrony siedlisk dla ochrony gatunkowej ptaków : konspekt lekcji dla gimnazjum / Beata Góralczyk. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 146-147
  268. Znaleziono pewną czaszkę… : biologia w liceum / Krystyna Biskup. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 54-57 Scenariusz lekcji w liceum.
  269. Zwierzęta latające / Dominik Marszał. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 1 (2007), s. 38-39 Scenariusz lekcji przyrody w kl. IV.
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return