MARKETING W SZKOLNICTWIE

MARKETING W SZKOLNICTWIE

Zestawienie bibliograficzne za lata 2000-2010

I. Książki


  1. Marketing w szkolnictwie / Hanna Hall. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska , 2007. – 236 s. : il. ; 22 cm
  2. Marketingowe zarządzanie szkołą / Amir Jan Fazlagić. – Warszawa : CODN, cop. 2003. – 164 s. : rys. ; 24 cm
  3. Promocja placówki edukacyjnej : konteksty ekonomiczne i pedagogiczne / Lechosław Gawrecki. – Poznań : Oficyna Ekonomiczna Wydawnictwa eMPi2 , 2008. – 116, [1] s. : il. ; 24 cm
  4. Promocja szkoły w środowisku lokalnym / Paweł Zeller ; [aut. podrozdz. „Kształtowanie wizerunku szkoły” Marcin Chłodnicki]. – Warszawa : Wydawnictwa CODN , cop. 2006. – 172 s. : il. ; 24 cm

II. Artykuły z czasopism


  1. Badanie (rozumienie) szkoły w perspektywie hermeneutycznej / Marzena Baryluk. // Dydaktyka Literatury. – T. 21, (2001), s. 131-140
  2. Budowanie wizerunku przedszkola w aspekcie marketingowym / Sławomira Królikowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 7, dod. Poradnik Dyrektora, s. 10-11
  3. Charakterystyka rynku usług edukacyjnych / Sylwia Gibadło-Słomian. // Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie. – Nr 47 (2007), s. 65-74
  4. „Dni otwarte” – okazja do promocji szkoły / Krystyna Buchta, Waldemar Buchta.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 3, s. 67-69
  5. Działania promocyjne szkół i uczelni / Monika Krzyżak. // Marketing i Rynek. – 2000, nr 12, s. 17-21
  6. Jak budować opinię szkoły? / Anita Talik Orłowska. // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 2, s. 19-21
  7. Jak budować wizerunek szkoły XXI wieku? / Beata Bryś. // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 3, s. 16-19
  8. Jak promować szkołę w środowisku lokalnym? / Elżbieta Trojan. // Nowa Szkoła. – R. 63, nr 8 (2007), s. 59-61 Zawiera rec. książki: Promocja szkoły w środowisku lokalnym / Paweł Zeller. – Warszawa, 2006
  9. Jak promuję moją szkołę? / Stanisław Turowski // Nowa Szkoła. – 1997, nr 6, s. 4-6
  10. Jak skutecznie promować szkołę? / Katarzyna Maj. // Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 10, s. 10-12
  11. Jak zapromować swoją szkołę / Grażyna Kamionka.// Język Polski w Gimnazjum. – 2006/2007, nr 2, s. 101-110
  12. Kompetencje dyrektorów a marketingowe zarządzanie placówkami edukacyjnymi / Mirosława Żurawska.// Nowa Szkoła. – 2008, nr 9, s. 21-28
  13. Koncepcja marketingu usług edukacyjnych / Marian Huczek. // Finanse, Zarządzanie, Inżynieria. – 1997, nr 4, s. 38-43
  14. Marka szkoły, czyli jak „prawie” robi wielką różnicę / Jan Fazlagić. // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 140-143 Skrót wykładu plenarnego przygotowanego na VI Forum Dyrektorów Kielce 2009.
  15. Marketing na terenie szkoły – jak rynek „wychowuje” młodego klienta? / Danuta Uryga.// Edukacja. – 2006, nr 2, s. 36-43
  16. Marketing – nowe spojrzenie na oświatę : teoria i praktyczne rozwiązania / Iwona Tyrna-Łoj. // Dyrektor Szkoły. – 2000, nr 9, s. 19-20, 22-23
  17. Marketing placówki oświatowej – teoria i praktyka / Barbara Antczak // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 1, s. 13-14
  18. Marketing usług edukacyjnych : wybrane aspekty / Aleksandra Grzesiuk. // Firma i Rynek. – Nr 13, (1999), s. 33-36
  19. Marketing w działalności szkoły jako organizacji niedochodowej / Justyna R. Baczewska // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN. – 2004, nr 2, s. 89-94
  20. Marketingowa koncepcja szkoły / Jolanta Ratyńska // Nowe w Szkole. – 2000/2001, dod. Kierowanie Szkołą, nr 3, s. 4-6
  21. Marketingowe zarządzanie szkołą – szansa na reformę polskiej oświaty? / Jan Fazlagić.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 8, s. 14-15
  22. Miejsce badań marketingowych w oświacie / Marek Jastrzębski, Jan Fazlagić.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 9, s. 32-34
  23. promocji szkoły w środowisku / Jadwiga Włodarczyk // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 1, s. 15-17
  24. Pomiar jakości szkoły w ujęciu marketingowym : skrót / Jan Fazlagić. // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 143-145
  25. Program promocji szkoły w środowisku / Jan Musiał. // Kwartalnik Edukacyjny. – 2002, nr 2, s. 51-61
  26. Promocja naszej szkoły / Barbara Fonrobert // Dyrektor Szkoły. – 2003, nr 4, s. 12
  27. Promowanie szkoły jako instytucji świadczącej usługi edukacyjne / Lechosław Gawrecki.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 6, s. 9-11
  28. Promowanie wizerunku szkoły. Cz. 1 / Mariusz Kąkolewicz // Edukacja Medialna. – 2001, nr 1, s. 7-11
  29. Promowanie wizerunku szkoły : wyniki badań. Cz. 2 / Mariusz Kąkolewicz // Edukacja Medialna. – 2001, nr 4, s. 15-19
  30. Public relations – nowość w szkole? / Anita Talik Orłowska. // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 10, s. 60-62
  31. Public relations w zarządzaniu oświatą / Zdzisław Dacko // Dyrektor Szkoły. – 2001, nr 9, s. 3-6
  32. Public relations zaczyna się w domu… / Magdalena Zaborska-Skorupa.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 12, s. 16-18
  33. Specyfika marketingu usług edukacyjnych / Monika Boguszewicz-Kreft, Anna Fischer. // Pieniądze i Więź. – 2001, nr 4, s. 51-57
  34. Sponsoring – forma public relations : wybrane zagadnienia / Lidia Pokrzycka //Nowa Szkoła. – 2010, nr 5, s. 53-59
  35. Strach przed klientem / Anita Talik Orłowska. // Dyrektor Szkoły. – 2003, nr 10, s. 22-25 Zasady ekonomii w szkolnictwie.
  36. Strategia marketingowa Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 w Nowym Sączu / Monika Poręba // Dyrektor Szkoły. – 2001, nr 9, s. 10-14
  37. Strategia marketingowa w niekomercyjnych instytucjach edukacyjnych – teoria i doświadczenia / Hanna Hall. // Zeszyty Naukowe Katedry Marketingu Politechniki Gdańskiej. – Nr 3 (2004), s. 105-111
  38. Szkolne public relations / Edmund Juśko.// Edukacja i Dialog. – 2006, nr 10, s. 45-48
  39. Szkolne public-relations / Anita Talik-Orłowska. // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 7/8, s. 56-58
  40. Szkoła i misja / Anita Talik-Orłowska. // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 3, s. 31-33
  41. Wiedza krzepi. Działalność Koła Promocji Szkoły w Zespole Szkół Łączności w Krakowie / Marta Stefańczyk.// Biblioteka w Szkole. – 2010, nr 5, Dodatek: Biblioteka – Centrum Informacji s. 18-20
  42. Wizerunek szkoły / Anita Talik Orłowska. // Dyrektor Szkoły. – 2003, nr 7/8, s. 8-10
  43. Wykorzystanie marketingu przez placówki oświatowe w warunkach konkurencyjnego rynku usług edukacyjnych / Anna Sobczyk-Kolbuch. // Zeszyty Naukowe / Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach. – Z. 13, (2002), s. 142-174
  44. Zarządzanie promocją usług edukacyjnych w warunkach narastającej konkurencji na rynku lokalnym / Andrzej Osiński. // Rozprawy Naukowe i Zawodowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu. – Z. 5 (2008), s. 21-38
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót