KSZTAŁCENIE UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH W SZKOŁACH OGÓLNODODSTĘPNYCH

KSZTAŁCENIE UCZNIÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH W SZKOŁACH OGÓLNODOSTĘPNYCH
Wykaz artykułów z czasopism za lata 2000 – 2013  dostępnych
w Czytelni Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce

  1. Biblioteka szkolna a integracja społeczna uczniów niepełnosprawnych w szkołach masowych / Urszula Zięba.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 4, s. 286-292
  2. Być sobą wśród innych – rola świetlicy szkolnej w procesie dziecięcej integracji / Agata Sijer.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.71-78
  3. Co nowego w edukacji włączającej / Anna Firkowska-Mankiewicz.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 16-23
  4. Co z tą integracją? / Laura Jurga.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 9, s. 32-33
  5. Czy społeczna integracja dzieci głuchych i słyszących jest możliwa? : pedagogiczne aspekty interakcji rówieśniczych / Agata Łukaszewicz-Orzechowska.// Kwartalnik Pedagogiczny 2008, nr 3, s. 101-112
  6. Dbajmy o integrację / Gabriela Chmielewska.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 1, s. 17-19
  7. Dobrze nam razem / Mirella Nikolussi-Malicka.// Życie Szkoły. – 2006, nr 7, s. 19-21
  8. Dokształcanie nauczycieli do realizacji integracji w edukacji / Ewa Szadzińska.// Chowanna. – 2006, T. 1 (26), s.132-142
  9. Dylematy nauczycieli : o skutkach wspólnej nauki dzieci niepełnosprawnych z dziećmi sprawnymi / Janusz Erenc.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 5, s. 346-359
  10. Dzieci autystyczne w klasach integracyjnych.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 14 -15
  11. Dzieci niepełnosprawne w klasach integracyjnych / Jolanta Lipińska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 7, s. 39-41
  12. Dziecko chore i niepełnosprawne w szkole / Joanna Szymanowska.// Edukacja. – 2009, nr 2, s. 38-49
  13. Dziecko niedosłyszące w mojej klasie / Ewa Kowalska.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.51-58
  14. Dziecko niepełnosprawne fizycznie w szkole / Kinga Rusin.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2013, nr 2 (30), s. 54-57
  15. Dziecko słabo widzące w szkole integracyjnej na etapie edukacji wczesnoszkolnej : z doświadczeń nauczyciela wspierającego / Ewa Cecka.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.32-36
  16. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.30-36
  17. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na wycieczce – pytania i odpowiedzi / Aneta Jałowiecka.// Nauczanie Początkowe. –  2009/2010, nr 4, s.49-56
  18. Dzień niepełnosprawnych w szkole / Beata Mytyś, Dorota Bizukojć.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 4. s. 49-50
  19. Edukacja inkluzyjna – geneza, istota, perspektywy / Grzegorz Szumski.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2006, nr 1, s. 93-114
  20. Edukacja integracyjna / Elżbieta Trojan.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 29-30
  21. Edukacja niepełnosprawnych – tacy sami, a jednak… / Agnieszka Jachowicz.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 4, s. 16-19
  22. Edukacja włączająca – wyzwanie dla polskiej szkoły? / Violetta Pulwarska.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 2-4
  23. Edukacja włączająca / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 4, s. 42-43
  24. Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów / Tamara Zacharuk.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 2-7
  25. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych / Ewa Materka.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 7-13
  26. Edukacja włączająca w szkole w Łajskach / Marek Tarwacki.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 50-52
  27. Folia bąbelkowa : praca w grupie integracyjnej / Maria Raszewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 5, s. 45-48
  28. Formy kształcenia integracyjnego / Laura Jurga.// Edukacja i Dialog. – 2006, nr 8, s. 15-18
  29. Idea integracji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych we współczesnej polskiej szkole podstawowej / Mirosław Rutkowski.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.7-16
  30. Inny, obcy w klasie : refleksje na temat nauczania integracyjnego / Matylda Pachowicz.// Rocznik Pedagogiczny. – 2008, t. 31, s. 151-166
  31. Integracja dzieci o specjalnych potrzebach w kształceniu zintegrowanym / Anna Tomaszewska.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.30-31
  32. Integracja dziecka autystycznego z rówieśnikami / Jolanta Narewska, Elżbieta Woźniak.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 4, s. 43-44
  33. Integrowanie dusz i ciał / Dorota Nowicka.// Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 2, s. 47-49
  34. Jak funkcjonuje dziecko z uszkodzonym narządem słuchu w szkole? / Anna Czyż.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2011, nr 3, s. 15-27
  35. Jak organizować pracę na zajęciach w klasie integracyjnej / Joanna Detka, Beata Wabia.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.59-70
  36. Jak wspierać ucznia słabo widzącego w szkole ogólnodostępnej / Urszula Nadolna.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 51-54
  37. Jaka integracja? / Joanna Maciejewska.// Edukacja i Dialog. – 2006, nr 8, s. 7-11
  38. Jest taka grupa… / Elżbieta Szmaglińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 9, s. 542-543
  39. Klasa integracyjna w szkole zawodowej / Anna Więckowska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 9, s. 45-46
  40. Klasy integracyjne : z doświadczeń szkoły w Łęcznej / Wioletta Tchórzewska.// Życie Szkoły. – 2006, nr 9, s. 35-40
  41. Klasy integracyjne szansą rozwoju dzieci niepełnosprawnych / Beata Kulik.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 9, s. 38-40
  42. Klasy integrujące – dobrym rozwiązaniem / Elżbieta Bocheńska, Elżbieta Zborowska.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 58-63
  43. Klasy terapeutyczne – obserwacje i uwagi praktyka / Ewa Gürtler-Wójcik.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 53-57
  44. Kształcenie dzieci z wadą słuchu w systemie integracyjnym jako wyzwanie dla surdopedagogiki / Małgorzata Kupisiewicz.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 330-337
  45. Kształcenie integracyjne – i co dalej? / Wojciech Książek.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 10, s. 40-41
  46. Kształcenie integracyjne – korzyści i bariery / Anna Zamkowska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.5-10
  47. Kształcenie integracyjne – perspektywa nauczyciela / Ewa Materka.// Nowa Szkoła. – 2005, nr 9, s. 37-43
  48. Kształcenie integracyjne w opinii nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego / Irena Stańczak.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.22-29
  49. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych z pełnosprawnymi – korzyści / Kornelia Hubscher.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 6, s. 39-41
  50. Kultura fizyczna jako obszar edukacji inkluzyjnej niepełnosprawnych / Tadeusz Maszczak.// Lider. – 2009, nr 12, s. 15-17
  51. Międzyszkolny program integracyjny „Iskierka Przyjaźni” / Teresa Brych, Marzena Gołębiowska.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 303-305
  52. Narzędzia TOC w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi / Agnieszka Dłużniewska.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 44-47
  53. Nauczanie ucznia z zaburzeniami słuchu w klasie integracyjnej : (historia przypadku opisana na bazie 6-letnich doświadczeń) / Barbara  Bojar. // Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 81-84
  54. Nauczanie w klasie integracyjnej / Elżbieta Siudak.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.37-43
  55. Niepełnosprawni, czyli cudowne zdolności polskiej szkoły… / Maciej Osuch.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 12, s. 42-46
  56. Normalizacja, integracja i inkluzja społeczna w życiu osób niepełnosprawnych : możliwości i ograniczenia. Cz.1, Edukacja / Marta Doroba.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 5-19
  57. O integracji – czyli miłość odmieniana przez przypadki / Magdalena Teresa Reczulska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.22-29
  58. O integracji i współpracy nauczycieli w klasach integracyjnych / Katarzyna Smolińska.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 6, s. 14-16
  59. O nauczaniu integracyjnym / oprac. Małgorzata Kummant.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 5, dod. Niezbędnik Dyrektora, s. 15-16
  60. O pokonywaniu barier nie do pokonania.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2008, nr 2, s. 105-122
  61. O społecznych kontekstach edukacji włączającej / Anna Rękawek.// Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 3, s. 49-50
  62. Odkrywać siebie i innych : integracja na lekcjach plastyki / Anna Niziołek.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 12-13
  63. Organizacja klas integracyjnych : podstawy prawne / Lidia Mierzwa.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 9
  64. Pedagogika społeczna i pedagogika specjalna wobec edukacji osób niepełnosprawnych / Adam Stankowski. Natalia Stankowska.// Chowanna. – 2012, T. 2, s. 325-333
  65. Podstawowe założenia edukacji inkluzyjnej / Tamara Zacharuk.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2011, nr 3/4, s. 5-10
  66. Polski system edukacyjny / Katarzyna Chrąściel.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2010. nr 2, s. 47-54
  67. Pomoc dziecku w klasie integracyjnej / Urszula Grygier.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 3, s. 43-44
  68. Praca dydaktyczno-wychowawcza w klasach integracyjnych / Anna Fietko.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.44-50
  69. Praca nauczyciela wspomagającego w klasach integracyjnych : wywiad z mgr Anną Gałan – nauczycielką wspomagającą w szkole podstawowej z oddziałem integracyjnym / Magdalena Bysyngier.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.38-39
  70. Praca oddziału integracyjnego w klasie VI / Wiesława Myszura.// Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 6, s. 13-14
  71. Praca w grupie integracyjnej : kolorowy świat / Krystyna Szoć.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 8, s. 482-483
  72. Praca w grupie integracyjnej : uczymy się żyć razem / Teresa Gibas, Bożena Letkiewicz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 7, s. 429-430
  73. Praca z dzieckiem autystycznym / Ramona Klama.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 9, s. 554-555
  74. Praca z uczniami dysfunkcyjnymi w szkole ogólnodostępnej / Marek Misztal.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 50-51
  75. Procedura organizacji kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny – 2012, nr 11 (43), s. 30-31
  76. PROM – system pomyślnej adaptacji, system wspierania dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i jego nauczyciela / Anna Florek.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 95-100
  77. Przede wszystkim dobra wola / Paweł Kubicki ; rozm. przepr. Anna Przybył.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2013, nr 1 (29), s. 12-17
  78. Przegląd literatury na temat wychowania i nauczania integracyjnego / Anna Klimaszewska.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.99-108
  79. Przestrzeń w procesie integracyjnego kształcenia uczniów niepełnosprawnych / Zenon Gajdzica.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 5, s. 333-341
  80. Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki w szkole masowej / Jadwiga Smoleńska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 6, s. 47-48
  81. Przykłady „dobrej praktyki” : czyli co jeszcze można zmienić w polskiej szkole / Laura Jurga.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 7/8, s. 88-90
  82. Razem w naszej szkole / Anna Pobożny.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 1, s. 20-22
  83. Realizacja potrzeby kontaktu dziecka niepełnosprawnego z dzieckiem zdrowym w warunkach szkoły integracyjnej / Ewa Wiśniewska.// Chowanna. – 2009, T. 1, s. 155-167
  84. Relacje między uczniami pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi intelektualnie – warunek i efekt integracji / Mirosław Rutkowski.// Nauczanie Początkowe. – 2007/2008, nr 3, s. 56-62
  85. Rodzice i nauczyciele o klasach integracyjnych / Karolina Zima, Agnieszka Jankowicz-Szymańska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2010, nr 1, s. 64-75
  86. Rozważania o integracji / Wanda Agnieszka Jabłońska.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 8-11
  87. Rzeczywistość szkolna dziecka z głęboko uszkodzonym słuchem w integracji / Małgorzata Gulip.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 47-51
  88. Scenariusz pozalekcyjnych zajęć świetlicowych w szkole integracyjnej / Agata Sijer.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 2, s.91-94
  89. Scenariusz zajęć dla uczniów klasy II szkoły integracyjnej / Iwona Kuraś, Edyta Chojna-Leśniak.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.92-93
  90. Scenariusz zajęć słuchowo-ruchowych dla klas integracyjnych z uczniem niesłyszącym / Marzena Czrnowska.// Nauczanie Początkowe. – 2008/2009, nr 4, s. 67-73
  91. Scenariusz zajęć w klasie drugiej obejmujący edukację polonistyczną i przyrodniczą z uwzględnieniem dziecka słabo widzącego / Ewa Kowalska, Ewa Cecka.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s.93-96
  92. Scenariusz zajęć w klasie I integracyjnej / Krystyna Pławska, Magdalena Kiełpińska.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.85-91
  93. Segregacja w integracji edukacyjnej / Agnieszka Sakowicz-Boboryko.// Edukacja. – 2009, nr 3, s. 109-114
  94. Stres uczniów klas integracyjnych : (raport z badania) / Renata Sikora.// Nowa Szkoła. – 2010, nr 7, s. 45-48
  95. System wartości młodzieży szkół integracyjnych / Justyna Fiedorczuk, Irena Fiedorczuk.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 17-25
  96. Szanse edukacji włączającej w szkołach ogólnodostępnych / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 173-183
  97. Szkolne grupy wsparcia / Ludmiła Prusko, Ewa Arkuszewska.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 1, s. 26-31
  98. Szkoła integracyjna i szkoła specjalna w Danii / Bożena Foder, Barbara Trochimiak.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 312-315
  99. Szkoła integracyjna, ale powszechna / Dorota Nowicka.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 1, s. 43-45
  100. Szkoła jest dla wszystkich / Joanna Czubak, Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 7-10
  101. Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera : z perspektywy doświadczeń nauczyciela – terapeuty / Edyta Kosior.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 204-217
  102. Ścieżka edukacyjna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim – aspekty trajektorii społecznej / Sławomira Sadowska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 344-352
  103. Tacy sami, a ściana między nami… : praca z uczniem ze SPE / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny – 2012, nr 11 (43), s. 16-18
  104. Teatr Integracyjny Małachowianki / Renata Kutyło-Utzig.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 65-67
  105. Terapia zabawowa w klasie integracyjnej / Beata Bielska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2006, nr 7/8, dod. Wkładka Metodyczna nr 7/8, s. VIII
  106. Uczenie się przez obserwację w grupach integracyjnych / Przemysław Bąbel.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 1, s.17-21
  107. Uczeń z dyspraksją w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 2, s. 11-16
  108. Uczeń z wadą słuchu / Aleksandra Kubala.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 4, s. 58-60
  109. Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej : wskazówki dla nauczyciela / Izabela Krasiejko.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 2, s. 28-34
  110. Uczeń ze sprzężoną niepełnosprawnością w przedszkolu i w szkole ogólnodostępnej / Ilona Nitychoruk-Piekarz.// Rewalidacja. – 2011, nr 2, s. 59-69
  111. Uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności w szkole ogólnodostępnej / Ewa Domagała-Zyśk.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 33-37
  112. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – integracja edukacyjna procesem złożonym i trudnym / Joanna Głodkowska.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 5-16
  113. Uwarunkowania integracji społecznej uczniów niewidomych w grupie rówieśniczej / Zdzisław Kazanowski.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 20-33
  114. W świetlicy integracyjnej / Barbara Brzozowiec.// Świetlica w Szkole. – 2009, nr 3, s. 28
  115. Warunki dla słabo widzących w klasie / Beata Błachut.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 15-18
  116. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci / Joanna Berdzik, Marek Pleśniar.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 4, s. 46-48
  117. Wideotrening komunikacji : praca z uczniem wymagającym kształcenia specjalnego / Małgorzata Perzanowska.// Wychowawca. – 2011, nr 9, s. 26-27
  118. Wrażliwość empatyczna dzieci z oddziałów integracyjnych / Ewa Koza.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 9, s. 519-522
  119. Wskazania metodyczne do pracy z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem w warunkach szkoły ogólnodostępnej / Milena Nazarczuk.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 3, s. 214-224
  120. Wsparcie osób wysoko funkcjonujących z autyzmem i zespołem Aspergera w edukacji masowej i integracyjnej / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. – 2012, nr 2, s. 26-65
  121. Współpraca gimnazjalistów w grupach zadaniowych / Jarosław Bąbka.// Edukacja. – 2011, nr 1, s. 84-92
  122. Współpraca nauczyciela wf z rodzicami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Maria Brudnik.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 10, s. 13-15
  123. Współpraca nauczycieli z rodzicami w klasie integracyjnej / Joanna Detka, Beata Wabia.// Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 2, s.65-68
  124. Wzór wniosku rodziców do dyrektora szkoły o organizację kształcenia specjalnego dla dziecka.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 4, s. 40
Файлы cookie и политика конфиденциальности

Сайт использует файлы cookie (так называемые "куки") в целях, необходимых для надлежащего функционирования сайта, адаптации сайта к индивидуальным предпочтениям пользователя и статистики. В настройках каждого веб-браузера можно отключить хранение файлов cookie, чтобы информация не собиралась. Если вы не согласны с сохранением информации в файлах cookie, вам следует покинуть сайт.

Отметьте файлы cookie, которые вы принимаете:
Возвращение