SCENARIUSZE ZAJĘĆ Z PRZYRODY I BIOLOGII

SCENARIUSZE ZAJĘĆ Z PRZYRODY I BIOLOGII 

zestawienie bibliograficzne artykułów z czasopism za lata 2000-2011


  1. 10 kroków ku ekologii / Aleksandra Lament.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 1, s. 32 – 38 Projekt w szkole podstawowej. Jego celem jest tworzenie trwałych nawyków ekologicznego stylu życia.
  2. Aby żyć, trzeba jeść / Jarosław Pytlak, Bożena Kośka, Piotr Ścieżka.// // Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 102-105 Lekcja przyrody nt. znaczenia substancji odżywczych.
  3. AIDS [Acquired Immune Deficiency Syndrome] – groźna współczesna choroba zakaźna : konspekt lekcji dla liceum ogólnokształcącego / Alicja Stańczyk. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 1, s. 69-79
  4. Aktywne poznawanie przyrody / Wioleta Pancerz.// Biologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 23-30 Scenariusze zajęć terenowych w szkole podstawowej.
  5. Aktywność bakterii nitryfikacyjnych / Ewa Kazanowska. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 238-239 Doświadczenie przeprowadzone podczas realizacji tematu „Krążenie materii różnych układach przyrodniczych”.
  6. Badania genetyczne – obawy i nadzieje. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 2 (2006), s. 53-58 Scenariusz w ramach projektu „Biologia XXI wieku – nowe scenariusze lekcyjne  i zajęcia w liceach z małych miejscowości”
  7. Badanie makrofauny nadmorskiej plaży / Mirosława Kozieł. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 4, s. 241-245 Zajęcia w terenie.
  8. Bezpieczne zachowanie się nad wodą / Alina Widelska.//  Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 40-42 Scenariusz lekcji przyrody.
  9. Białka – budowa i powstawanie : scenariusz lekcji integrującej wiedzę chemiczno-biologiczną w liceum / Joanna Ostrowska, Barbara Bujnicka. // Chemia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 163-165
  10. Biocenoza lasu : lekcja w Wigierskim Parku Narodowym / Wiesława Malinowska. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 39-40
  11. Bioetyka w szkole / Anna Karnkowska, Wojciech Grajkowski. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 2 (2006), s. 32-33 Projekt „Biologia XXI wieku – nowe scenariusze lekcyjne i zajęcia w liceach z małych miejscowości”.
  12. Biologia molekularna w kuchni : izolacja DNA z cebuli / Jarek Bryk, Anna Lorenc, Jakub Urbański. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 4 (2005), s. 31-33 Doświadczenie poświęcone genetyce, biologii i DNA.
  13. Biotechnologia – atuty, sukcesy i problemy / Beata Mokwa. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 108-111 Praca wyróżniona w konkursie na scenariusz lekcji z wykorzystaniem Internetu
  14. Bogactwa mineralne Polski / Wioleta Pancerz. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 2, s. 37-41 Scenariusz lekcji przyrody.
  15. Budowa i działanie układu dokrewnego człowieka / Elżbieta Marzena Jurgowiak. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 97-101 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  16. Budowa i funkcje korzenia roślin nasiennych / Małgorzata Łaszczyca. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 4, s. 203-205 Scenariusz lekcji w liceum.
  17. Cechy populacji / Krystyna Lis-Łubkowska. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 40-41 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  18. Charakterystyka populacji / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 5 (2006), s. 48-54 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  19. Choroby i higiena układu moczowego / Lidia Rogozińska. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 5 (2004), s. 35-38 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  20. Choroby układu pokarmowego człowieka : konspekt lekcji dla liceum ogólnokształcącego / Agnieszka Greń. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 1, s. 67-68
  21. Chromatografia bibułowa barwników asymilacyjnych / Urszula Chróścikowska. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 279 Doświadczenie przeprowadzone w liceum.
  22. Chromosomowa teoria dziedziczności / Marzena Gąsior. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 30-32 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  23. Ciekawe zabawy z wodą / Urszula Grygier.//  Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 28-30 Scenariusz lekcji przyrody.
  24. Co dzieje się z nasionami po wysiewie? : poziom: klasy I gimnazjum / Aleksandra Lament.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 63-65 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  25. Co to jest dźwięk? : uczymy przyrody / Katarzyna Zamorska.// Biologia w Szkole. – 2001, nr 4, s. 217-220 Scenariusz lekcji przyrody.
  26. Co to jest klimat? : uczymy przyrody / Anna Stelmaszczyk. Biologia w Szkole. – 2003, nr 5, s. 291-293 Scenariusz lekcji przyrody.
  27. Co to jest plan? Co to jest skala? / Wioleta Pancerz. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 44-45 Scenariusz lekcji przyrody.
  28. Co to jest przyroda? – poznajemy nauki przyrodnicze / Jarosław Pytlak, Bożena Koska, Piotr Ścieżka.//  Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 27-28 Scenariusz lekcji przyrody.
  29. Czy biosynteza białka może być „przyjazna uczniom”? / Magdalena Ankiewicz-Kopicka, Monika Kulesza-Cisiak. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 3 (2006), s. 42-44 Konspekt lekcji biologii w gimnazjum.
  30. Czy chorób szerzących się drogą płciową można uniknąć? : biologia w gimnazjum / Anna Suropek-Stala. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 226-228 scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  31. Czy jesteśmy w puszczy? / Dominik Marszał.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 5, s. 31-34 Scenariusz lekcji terenowej przyrody.
  32. Czy klonowanie organizmów stanowi rewolucję w biologii? : biologia w liceum / Piotr Tadeusz Kąkol. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 5, s. 299-304 Scenariusz lekcji w liceum.
  33. Czy małe banany są bardziej opłacalne? / Anna Malańska, Bogusław Malański.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 1, s. 30 – 31 Propozycja lekcji w klasie VI.
  34. Czy matematyka jest potrzebna w biologii? / Anna Malańska, Bogusław Malański. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 5 (2004), s. 20-25 Zawiera propozycję lekcji nt. zasad leczenia antybiotykami.
  35. Czy świat potrzebuje żywności zmodyfikowanej genetycznie? / Karol Budziński. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 46-48 Konspekt lekcji biologii w gimnazjum
  36. Czy światu wystarczy wody? : zajęcia na temat oszczędzania wody / Krzysztof Banaś i in.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 44-49 Scenariusz zajęć.
  37. Czy w limfocytach istnieje pozaneuronalny układ cholinergiczny? : fizjologiczna funkcja tlenku azotu (NO) – wykorzystanie artykułów w przygotowaniu uczniów do matury / Ilona Żeber-Dzikowska, Justyna Koziej. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 33-36
  38. Czy wiesz, że to, co nas różni, to zapis informacji w DNA? / Ewa Chwełatiuk, Alina Stankiewicz. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 33-35 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  39. Czy zawsze wierzyć informacjom z Internetu? / Izabela Kusion. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 88-89 Praca nagrodzona w konkursie na scenariusz lekcji z wykorzystaniem Internetu.
  40. Czy zwykły staw może być ciekawy? / Anna Malańska. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 3 (2004), s. 45-48 Projekt lekcji przyrody w klasie VI, ewentualnie w I kl. gimnazjum.
  41. Czym grożą wycieki ropy naftowej na morzu? : konspekt lekcji przyrody w klasie 6. (z elementami edukacji ekologicznej) / Agnieszka Puła.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 92-93
  42. Czynniki chorób sercowo-naczyniowych : lekcja z zastosowaniem multimediów / Roman Biłos. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 3, s. 171-173
  43. Dedukcja czy intuicja – czyli, w jaki sposób człowiek podejmuje decyzję lub elementy bioniki w szkole / Anna Malańska, Bogusław Malański. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 6 (2006), s. 36-38
  44. Dlaczego należy chronić płazy? / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 2 (2006), s. 40-44 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  45. Dlaczego należy chronić przyrodę? : praca wyróżniona w konkursie / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 6 (2005), s. 44-49 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  46. Dlaczego przyroda jest w niebezpieczeństwie? / Artur Becher.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 4, s. 192-194 Plan zajęć.
  47. Dlaczego warto poznać naturę wirusa HIV? / Joanna Baś. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 112-114 Scenariusz lekcji w liceum. Praca wyróżniona w konkursie na scenariusz lekcji z wykorzystaniem Internetu
  48. Dobór krewniaczy w świetle socjobiologii / Barbara Bukała. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 4, s. 236-238 Scenariusz lekcji w liceum.
  49. Dojrzewanie – czas wielkich zmian : uczymy przyrody / Elżbieta Szczecina.// Biologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 35-38 Scenariusz lekcji przyrody.
  50. Doskonalenie umiejętności poznawczych uczniów za pomocą komputera / Katarzyna Potyrała. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 1, s. 92-100 Lekcje biologii wspomagane komputerowo.
  51. Doświadczenia ilustrujące treści nauczania przyrody / Krystyna Łopata.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 4, s. 183-188 Szkoła podstawowa.
  52. Doświadczenia ilustrujące treści nauczania przyrody. Cz. 2 / Krystyna Łopata.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 257-260 Szkoła podstawowa.
  53. Doświadczenia z biotechnologii dla uczniów uzdolnionych i zainteresowanych / Anna Sternicka, Magdalena Szewczyk. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 51-53
  54. Doświadczenia z fizyki na lekcjach przyrody / Bogusław Malański.// Biologia w Szkole. – 2001, nr 3, s. 156-160
  55. Dryf genetyczny w populacjach : proste ćwiczenia na styku biologii, matematyki i statystyki / Michał Jasieński. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 22-29
  56. Dziedziczenie grup krwi / Krystyna Grygiel.// Biologia w Szkole. – 2008, nr 6, s. 43-44 Scenariusz lekcji.
  57. Dziedziczenie wielogenowe u człowieka – scenariusz lekcji / Anna Adamska, Zbigniew Adamski. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 3 (2006), s. 59-63 Scenariusz lekcji w liceum.
  58. Dziura ozonowa : scenariusz lekcji / Marlena Zielińska, Dawid Basak.// Biologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 35-43 Scenariusz lekcji w szkole podstawowej i gimnazjum.    
  59. Efekt cieplarniany : biologia w gimnazjum / Barbara Olak. // Biologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 50-52 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  60. Efekt cieplarniany : scenariusz lekcji / Marlena Zielińska, Dawid Basak.// Biologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 46-52 Scenariusz lekcji w szkole podstawowej i gimnazjum.
  61. Ekosystem miejscem życia / Aleksandra Lament.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 3, s. 31 – 35 Scenariusz zajęć przyrody w kl. IV.
  62. Eksperyment naukowy – teoria i praktyka / Wojciech Grajkowski, Anna Karnkowska. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 4 (2006), s. 25-26 Projekt „Biologia XXI wieku – nowe scenariusze lekcyjne i zajęcia w liceach z małych miejscowości”
  63. Elektroforeza w mydelniczce : biologia molekularna w kuchni / Jarek Bryk, Anna Lorenc, Joanna Lilpop. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 6 (2005), s. 57-59 Doświadczenie  w liceum.
  64. Fakty i mity o epidemii AIDS : biologia w liceum / Tomasz Otręba. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 229-231 Scenariusz lekcji w liceum.
  65. Gardło jako generator dźwięku / Dawid Basak, Karina Kubiak.// Biologia w Szkole. – 2009, nr 5, s. 48-52 Scenariusz lekcji.
  66. Ginące i zagrożone rośliny Warmii i Mazur : scenariusz lekcji muzealnej dla uczniów gimnazjum i szkół średnich / Beata Bonisławska. // Aura. – 2006, nr 3, dod. Dodatek Ekologiczny dla Szkół nr 138, s. 3
  67. Gramy w okręty : lekcja powtórzeniowa / Elżbieta Szczecina. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 1 (2005), s. 40-43
  68. Grzybowy ogródek : sposoby hodowli grzybów w szkole / Julia Budziszewska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2006, nr 2, s. 79-81
  69. Hałas – zjawisko niepożądane : biologia w gimnazjum / Ewa Krawczyk. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 5, s. 296-298 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  70. Hospitacja diagnozująca „Ewolucyjny rozwój układów krążenia i oddechowego kręgowców” / Anna Cieślicka. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 30-35
  71. Jak cię widzą, tak cię piszą : praca wyróżniona w konkursie / Joanna Baś. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 6 (2005), s. 50-56 Scenariusz lekcji w liceum.
  72. Jak dbać o układ krążenia? / Grażyna Jedynak, Agnieszka Włodarczyk-Salata. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 89 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  73. Jak działa mikroskop? : konspekt lekcji / Dawid Bosak.// Biologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 39-43 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  74. Jak działa nasze oko? / Jolanta Kudlak. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 3, s. 162-164 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  75. Jak działa układ nerwowy człowieka : uczymy przyrody / Bogusław Maliński.//  Biologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 31-34 Scenariusz lekcji przyrody.
  76. Jak oswoić uczniów z mapą? / Joanna Appelt. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 41-43 Scenariusz lekcji przyrody.
  77. Jak prawidłowo przeprowadzić eksperyment naukowy? // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 4 (2006), s. 43-50 Scenariusz w ramach projektu „Biologia XXI wieku – nowe scenariusze lekcyjne i zajęcia w liceach z małych miejscowości”.
  78. Jak realizować projekty w szkole : o czym szumią cisy w Wierzchlesie : projekt dla klasy VI / Jolanta Metkowska.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 46-49
  79. Jak się uczyć? – moje miejsce pracy / Jarosław Pytlak, Bożena Koska, Piotr Ścieżka.// Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 28-29 Scenariusz lekcji przyrody.
  80. Jak wykorzystujemy zasoby mórz i oceanów? : uczymy przyrody / Teresa Mnich.//  Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 216-218 Scenariusz lekcji przyrody.
  81. Jak zmierzyć rozmiar ślepej plamki oka, a może nawet naszkicować jej kształt? / Anna Malańska, Bogusław Malański.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 41-43 Doświadczenie może być przeprowadzone w gimnazjum i liceum.
  82. Klasyfikacja organizmów : konspekt lekcji biologii w gimnazjum / Renata Mazur. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 52-54
  83. Klucz do oznaczania roślin – rdestowate (Polygonaceae) / Urszula Chróścikowska. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 137-141 Ćwiczenia dla uczniów.
  84. Jesteś system mechanicznie doskonały : poziom: gimnazjum, II klasa / Elżbieta Nowicka-Różyczka.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 60-62 Scenariusz lekcji w gimnazjum. Zajęcia miały na celu powiązać funkcję i budowę szkieletu człowieka.
  85. Kapryśna i wrażliwa, czyli jak można pomóc swojej skórze? / Krystyna Biskup. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 4 (2005), s. 55-59 Scenariusz lekcji w liceum.
  86. Kiedy w Polsce rosły palmy : konspekt do zajęć muzealnych prowadzonych w Muzeum Ziemi PAN / Katarzyna Krajewska, Aleksandra Kohlman-Adamska. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 126-133
  87. Konspekt do tematu maturalnego „Woda i ląd” / Maria Borowiecka-Błachnio. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 4, s. 68-70
  88. Konspekt lekcji dla kl. III LO „Strefy klimatyczno-roślinne na Ziemi i towarzysząca im fauna” / Elżbieta Krzysztofik, Danuta Staciwa. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 65-70
  89. Konspekt lekcji dla klasy I LO „Odżywianie się organizmów” / Karolina Mroczkowska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 25-30
  90. Konspekt lekcji dla klasy I LO : wyjście roślin na ląd / Maria Borowiecka-Błachnio. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 61-64
  91. Konspekt lekcji dla liceum ogólnokształcącego „Inżynieria genetyczna – za i przeciw” / Ilona Żeber-Dzikowska, Elżbieta Buchcic. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 49-52
  92. Konspekt lekcji w gimnazjum: „Ucho jako narząd słuchu i równowagi” / Elżbieta Opulska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 1, s. 74-76
  93. Konspekt lekcji z biologii w gimnazjum „Struktura DNA, cechy kodu genetycznego” / Małgorzata Stańczak. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 37-40
  94. Koralowce – mieszkańcy podwodnego świata : konspekt lekcji dla klasy V lub VI / Dominika Mielczarek. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 148
  95. Kormoran : ptak morderca czy ofiara ekspansji człowieka? : biologia w gimnazjum / Bożena Gąsińska, Elżbieta Zalewska. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 109-111 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  96. Krajobraz tundry : materiał do lekcji przyrody w klasie VI w ramach cyklu lekcji ,,Krajobrazy Świata” / Dominik Marszał.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 36-43
  97. Krajobraz świata : scenariusz cyklu lekcji przyrody klasa VI (zgodny z podręcznikiem ,,Mój Świat”, Wyd. Różak) / Dominik Marszał.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 47-48
  98. Krajobrazy nadmorskie : konspekt lekcji / Beata Płachta.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 117-119 Scenariusz lekcji przyrody.
  99. Króliki, rośliny i liczby / Anna Malańska, Bogusław Malański. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 5 (2006), s. 46-47 Ciąg Fibonnacciego na lekcjach w szkole średniej.
  100. Krzyżówki – pomysł na lekcję powtórzeniową / Małgorzata Janowicz. // Biologia w Szkole. -2003, nr 4, s. 246-247
  101. Która bateria jest najlepsza? / Bogusław Malański.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 4, s. 226-227 Doświadczenie z elektryczności na lekcji przyrody.
  102. Kwaśne deszcze – kwaśny problem / Magdalena Toma.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 156-157 Scenariusz lekcji przyrody.
  103. Kwaśne deszcze : warsztaty ekologiczne : biologia w gimnazjum / Ewa Krawczyk. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 169-171
  104. Lasy i ich znaczenie w naszym życiu : scenariusz zajęć terenowych / Małgorzata Kokocka. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 78-80
  105. Lekcja powtórzeniowa z genetyki / Anna Krzeszowiak. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 53-58
  106. Lekcja z wykorzystaniem symulacji komputerowej „Antybiotyki” / Janusz Fiett. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 2 (2005), s. 54-57
  107. Liczebność i zagęszczenie jako cechy populacji : ćwiczenia w operowaniu informacją / Piotr Kamiński. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 3 (2006), s. 45-47 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  108. Lokalizacja chloroplastów w komórkach rzęsy trójrowkowej (Lemna trisulca L.) / Anna i Zbigniew Adamscy. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 2 (2007), s. 45-46 Scenariusz lekcji w liceum. Zastosowanie mikroskopu.    
  109. Łańcuchy pokarmowe w środowisku morskim : uczymy przyrody / Teresa Mnich.// Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 214-216 Scenariusz lekcji przyrody.
  110. Łowiectwo i rybołówstwo dawniej i dziś / Magdalena Anczykowska. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 3 (2005), s. 48-49 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  111. Magia świata roślin : scenariusz lekcji / Katarzyna Maleszak.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 3, s. 43-45 Scenariusz lekcji w gimnazjum.    
  112. Mądre zakupy, czyli nasz wkład w ochronę środowiska / Renata Dzierzkiewicz-Hermann.// Biologia w Szkole. – 2005, nr 6, s. 39-42 Scenariusz lekcji przyrody.
  113. Mechanizm działania i regulacja wydzielania hormonów : (lekcja z wykorzystaniem technologii komputerowej) / Bożena Stopa. // Kwartalnik Edukacyjny. – 2007, nr 2, s. 88-95
  114. Metoda projektów / Urszula Grygier. // Aura. – 2001, nr 4, dod. s. 4-5 Propozycje zajęć z edukacji ekologicznej i biologii
  115. Mitoza i mejoza : symulacje z wykorzystaniem klocków Lego / Danuta Mądroszkiewicz. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 48-50 Scenariusz lekcji w liceum.
  116. Model odruchu cofania / Ewa Krysztofik. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 59 Propozycja lekcji w liceum.
  117. Mózg i metody jego badania : scenariusz lekcji w kl. I LO na 2 godziny lekcyjne / Małgorzata Gut.// Biologia w Szkole. – 2008, nr 5, s. 49-56
  118. Mszaki jako biowskaźniki zanieczyszczeń powietrza : propozycja zajęć w pracowni szkolnej / Joanna Kaliszczyk. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 142-143
  119. Na jakie niebezpieczeństwa są narażone kasztanowce? / Joanna Baś. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 3 (2004), s. 31-36 Scenariusz lekcji w liceum.
  120. Na Wyżynach / Jolanta Hausman.// Biologia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 32-38 Scenariusz lekcji przyrody.
  121. Najbardziej wystrzałowy scenariusz lekcji / Aleksandra Lament.// Biologia w Szkole. – 2009, nr 1, s. 46-55 Scenariusz lekcji w gimnazjum. Temat lekcji: Transport wody w roślinie.
  122. Nawyki dla przyszłości. Cz. 1 / Agata Głaz i in. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 4, s. 40-50 Kształtowanie nawyków zdrowego stylu życia. Projekt w szkole podstawowej na lekcji przyrody.
  123. Nawyki dla przyszłości. Cz. 2 / Marta Radwanska, Dorota Wolanin, Dorota Kochan // Biologia w Szkole. – 2005, nr 5, s. 34-41 Kształcenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Projekt w szkole podstawowej na lekcji przyrody.
  124. Nawyki dla przyszłości. Cz. 3 / Renata Magnuszewska, Wanda Parysz. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 6, s. 32-4138 Racjonalne odżywianie się. Segregacja odpadów. Projekt w szkole podstawowej na lekcji przyrody.
  125. Nie garb się – nie jesteś wielbłądem : III nagroda w konkursie / Hanna Synowiec-Rudawska. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 5 (2005), s. 52-58 Projekt edukacyjny profilaktyki schorzeń kręgosłupa.
  126. Nie pij Kubo do Jakuba : program profilaktyczny / Wioleta Pancerz, Urszula Bielejec-Omietańska.// Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 34-40 Szkoła podstawowa. Przeciwdziałanie uzależnieniom.
  127. O lesie inaczej / Antonina Batko.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 150-152 Scenariusz lekcji przyrody dla klas czwartych.
  128. O szkodliwości palenia papierosów / Halina Bożko-Lewczuk. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 3, s. 168-170 Scenariusz lekcji w liceum.
  129. Obieg siarki w przyrodzie : biologia w liceum / Elżbieta Łudczak. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 176-180 Scenariusz lekcji w liceum.
  130. Obszary chronione kraju : opracowanie trasy wycieczki rowerowej / Krystyna Biskup.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 82-85 Szkoła ponadgimnazjalna.
  131. Oceniamy nasze miasto / Urszula Tworek, Agnieszka Piorun. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 3 (2004), s. 49-52 Scenariusz lekcji w liceum. Integracja wiadomości z biologii i geografii.
  132. Oczka wodne a bioróżnorodność / Joanna Nadolska, Jerzy Nadolski. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 4 (2007), s. 38-43 Scenariusz lekcji w liceum.
  133. Od czego zależy nasze zdrowie? : projekt edukacyjny / Urszula Grygier. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 49-52
  134. Odpady – problem XXI wieku : praca wyróżniona w konkursie / Zenobia Kucz. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 5 (2005), s. 50-51 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  135. Odżywianie a zdrowie : konspekt lekcji dla klasy I liceum ogólnokształcącego / Małgorzata Jasińska, Jolanta Niedzielska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 1, s. 61-66
  136. „Odżywianie a zdrowie” – konspekt lekcji biologii w liceum ogólnokształcącym / Katarzyna Potyrała, Alicja Walosik. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 1, s. 67-73
  137. Oko jako układ optyczny : konspekt lekcji przygotowany dla szkoły ponadgimnazjalnej / Dawid Basak, Karina Kubiak.// Biologia w Szkole. – 2008, nr 5, s. 35-41
  138. Okolica jako ojczyzna; mała ojczyzna – miejsce magiczne : scenariusz terenowej lekcji przyrody / Wojciech Jeszka.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 5, s. 40-46
  139. Organy wegetatywne roślin nasiennych – korzeń : pakiet zadań / Grażyna Senderowska. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 116-120 Scenariusz lekcji w liceum.
  140. Orientacja w terenie z wykorzystaniem mapy topograficznej : zajęcia terenowe z przyrody w klasie IV / Andrzej Tarasiewicz.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 34-37
  141. Osiągnięcia współczesnej biologii i medycyny a problemy etyczne / Anna i Zbigniew Adamscy. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 3 (2005), s. 55-56 Scenariusz lekcji w liceum.
  142. Owady społeczne – lekcja z pomocami multimedialnymi / Urszula Kucia. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 35-38
  143. Owoce egzotyczne / Maciej Węsierski. // Biologia w Szkole. – 2004, nr 1, s. 46-48 Scenariusz lekcji w liceum.
  144. Oznaczanie krajowych gatunków roślin iglastych : propozycja zajęć terenowych / Elżbieta Ranoszek. // Aura. – 2002, nr 7, dod. s. 1-2
  145. Oznaczanie roślin nasiennych : lekcja w ogrodzie szkolnym / Danuta Paszylka. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 3, s. 162-164
  146. Oznaczanie roślin wodnych : biologia w gimnazjum / Elżbieta Ranoszek. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 43-48 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  147. Pakiet doświadczeń do realizacji zagadnień dotyczących procesu kiełkowania / Beata Krzysztofik, Wanda Malec. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 2, s. 58-72 I nagroda w konkursie „Wykorzystywanie prezentacji medialnej w nauczaniu przyrody, biologii i ochrony środowiska”
  148. Pierwsza pomoc przedmedyczna / Ewa Kurek. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 86-88 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  149. Plan i mapa : scenariusze lekcji w klasie IV / Andrzej Tarasiewicz.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 31-34 Scenariusz lekcji przyrody.
  150. Płazy – zwierzęta wodno-lądowe / Urszula Grygier. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 6 (2006), s. 53-57 Scenariusz lekcji przyrody w klasie integracyjnej.
  151. Pod kołderką : scenariusz lekcji przyrody / Dominik Marszał.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 50-56
  152. Podręczny informator o roślinach leczniczych / Monika Jędryczka. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 2 (2005), s. 58-60 Scenariusz lekcji w liceum.
  153. Podróż po Komórkolandii / Jadwiga Radulska-Kostro. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 4 (2006), s. 39-42 Poznawanie komórki. Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  154. Podróż wokół Ziemi / Bogusław Malański.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 94-95 Scenariusz lekcji przyrody.
  155. Podwójna natura wirusów – scenariusz lekcji biologii w szkole ponadgimnazjalnej / Renata Rabczyńska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2006, nr 1, s. 100-102
  156. Podziękuje nam za to las / Halina Maciaszek, Barbara Przybylska. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 6 (2006), s. 39-52 Projekt dla koła przyrodniczego dla klas IV-VI szkoły podstawowej.
  157. Pogoda i jej przewidywanie : scenariusz lekcji dla klasy 4 / Elżbieta Sajak.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 111-112
  158. Pole uprawne – ekosystem sztuczny : lekcja-wycieczka prowadzona na polach uprawnych / Anna Maria Wójcik. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 134-137
  159. Powtórzenie wiadomości z genetyki / Zyta Sendecka. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 36-38 Lekcja powtórzeniowa w gimnazjum.
  160. Poznajemy kategorie zagrożeń gatunków zwierząt : biologia w gimnazjum / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 39-42 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  161. Poznajemy kręgowce : wycieczka do muzeum przyrodniczego / Wojciech Jeszka.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 1, s. 57 – 58 Scenariusz lekcji w liceum.
  162. Poznajemy tajemnicę podziałów komórkowych / Marlena Zielińska. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 3 (2006), s. 48-58 Scenariusz lekcji w liceum. I nagroda w konkursie „Trudne? Nie takie trudne…?”
  163. Poznajemy warunki życia na polu, łące i w lesie / Magdalena Kasza.// Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 5 (2004), s. 26-30 Scenariusz lekcji przyrody.
  164. Prąd elektryczny – porażenie prądem i jego skutki : konspekt lekcji / Dawid Basak, Marek Szablewski.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 5, s. 37-40 Scenariusz lekcji.
  165. Prezentacja hodowli szkolnych / Katarzyna Kudela. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 43-44 Wykorzystanie hodowli na lekcjach w gimnazjum.
  166. Profilaktyka chorób / Elżbieta Szczecina. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 2 (2006), s. 47-52 Lekcja podsumowująca. Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  167. Projekt „Bociany i boćki” / Justyna Nizgorska. // Aura. – 2004, nr 7, dod. Dodatek Ekologiczny dla Szkół nr 118, s. 10 Zajęcia Klubu Miłośników Przyrody przy Gimnazjum w Brzoziu
  168. Projekt uczniowski dla gimnazjum „Stan środowiska życia człowieka w naszym regionie” / Elżbieta Jakoniuk, Joanna Karpowicz, Małgorzata Klimowicz. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 1, s. 53-57
  169. Propozycja realizacji działu „Różnorodność organizmów” / Stanisław Makara. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 4, s. 225-232 Scenariusz lekcji w gimnazjum.1. Poznajemy bezkręgowce wodne. Poznajemy owady wodne w ich środowisku życia.
  170. Propozycje ćwiczeń z palinologii / Krzysztof Bińka. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 114-115 Doświadczenie w liceum. Badanie opadu pyłkowego.
  171. Propozycja zajęć dydaktycznych na terenie ogrodu dendrologicznego / Beata Wlizło, Andrzej Kusztelak.// Biologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 47-54 Zawiera scenariusz lekcji w szkole podstawowej.
  172. Przegląd krajowych gatunków ssaków : konspekt lekcji dla klasy VI / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 51-55
  173. Przegląd krajowych roślin iglastych : wykorzystanie różnych źródeł informacji / Barbara Latoszek, Alicja Wilanek. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 109-110 Scenariusz lekcji w liceum.
  174. Przykłady konspektów z poradnika dla nauczyciela / Janina Grzegorek, Krzysztof Spalik, Krzysztof Staroń. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, dod. s. 26-27
  175. Przyroda – człowiekowi, człowiek – przyrodzie / Alina Jakubowska.//  Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 4 (2004), s. 29-33 Scenariusz lekcji przyrody.
  176. Przyroda i jej poznawanie / Aleksandra Lament.// Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 3 (2004), s. 23-30 Scenariusz lekcji przyrody.
  177. Przyroda polskiej wsi / Wojciech Jeszka.// Biologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 41-44 Scenariusz lekcji.
  178. Przystosowania zwierząt do życia w morzach i oceanach / Teresa Mnich. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 32-35 Scenariusz lekcji przyrody.
  179. Przystosowanie ptaków i ssaków do określonych środowisk : konspekt lekcji dla klasy VI / Hanna Schmidt. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 56-57
  180. Przystosowanie ryb w budowie zewnętrznej do życia w wodzie / Ewa Stojak-Ślęczek. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 30-31 Scenariusz lekcji przyrody.
  181. Realizacja ścieżek edukacyjnych na czwartym etapie kształcenia – scenariusz / Sławomir Dzikowski, Marta Sater. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 2, s. 59-66 Biologia i przysposobienie obronne.
  182. Rodzaje odruchów nerwowych / Violetta Nowak. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 50-51 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  183. Rola racjonalnego trybu życia w zachowaniu zdrowia : biologia w gimnazjum / Elżbieta Ranoszek. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 221-225 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  184. „Rozumiemy zwierzęta” : projekt edukacyjny / Wioletta zasada.// Biologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 55-57
  185. Różnorodność grzybów w przyrodzie / Hanna Schmidt.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 153-157 Scenariusz lekcji przyrody.
  186. Różnorodność świata ryb / Elżbieta Szczecina, Dorota Zaborniak-Kaszyca.// Biologia w Szkole. – 2004, nr 1, s. 25-26 Scenariusz lekcji przyrody.
  187. Sąd nad papierosem / Agnieszka Jabłońska, Paulina Soszyńska, Joanna Żak.// Biologia w Szkole. – 2005, nr 5, s. 43-46 Scenariusz lekcji przyrody.
  188. Scenariusz dla uczniów gimnazjum „Barwniki fotosyntezy i ich wpływ na rozmieszczenie fotoautotrofów w wodzie” / Joanna Zakrzewska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 46-50
  189. Scenariusz edukacyjny dla liceum ogólnokształcącego „Zastosowanie roślinnych preparatów w profilaktyce i chorobach nowotworowych” / Iwona Stanisławska, Justyna Marwicka, Ilona Żeber-Dzikowska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 61-64
  190. Scenariusz lekcji biologii dla kl. I gimnazjum „Budowa i funkcje tkanek roślinnych” / Renata Rabczyńska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 36-37
  191. Scenariusz lekcji dla klasy III LO „Wykrywanie produktów fotosyntezy” / Krystyna Mac, Małgorzata Białek. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 31-35
  192. Scenariusz lekcji dla liceum ogólnokształcącego: „Wybrane cechy populacji” / Agnieszka Greń. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 2, s. 54-56
  193. Scenariusz lekcji w gimnazjum : budowa i rola układu nerwowego zwierząt / Małgorzata Kłyś. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2002, nr 1, s. 52-54
  194. Scenariusz lekcji w klasie IV: „Kilka obrazków z życia na łące” / Renata Warmuz. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 2, s. 57-58
  195. Scenariusz lekcji w terenie / Marek Guzik. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 76-81 Obserwacja zwierząt wodnych
  196. Scenariusz zajęć dla szkoły ponadgimnazjalnej : „Sporządzanie preparatów bakteryjnych – różne techniki barwienia” / Ilona Żeber-Dzikowska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2004, nr 1, s. 38-45
  197. Scenariusz zajęć edukacyjnych „Biegaczowate – chrząszcze pożyteczne i chronione” / Urszula Orkisz-Wiącek. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2006, nr 3, s. 67-71
  198. Scenariusz zajęć edukacyjnych dla klasy I LO o rozszerzonym programie „Wakuole jako wielofunkcyjne organelle komórek roślinnych” / Marta Sater, Ilona Żeber-Dzikowska, Elżbieta Buchcic. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 53-59
  199. Scenariusz zajęć edukacyjnych dla liceum ogólnokształcącego „Pobudliwość i przewodnictwo w neuronach” / Justyna Marwicka, Iwona Stanisławska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 59-61
  200. Scenariusz zajęć edukacyjnych dla liceum ogólnokształcącego „Zmiany wydzielania tlenku azotu w chorobach układu krążenia” / / Iwona Stanisławska, Justyna Marwicka, Ilona Żeber-Dzikowska. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 64-68
  201. Scenariusz zajęć edukacyjnych dla szkoły ponadgimnazjalnej „Rodzaje mutacji i przyczyny ich powstawania” / Artur Szumielewicz. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 44-49
  202. Scenariusz zajęć edukacyjnych w gimnazjum „Podstawowe wiadomości z genetyki -powtórzenie” / Urszula Orkisz-Wiącek. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2007, nr 2, s. 41-44
  203. Scenariusz zajęć „Rośliny o właściwościach leczniczych” / Artur Szumielewicz. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 1, s. 64-68
  204. Scenariusz zajęć terenowych w szkole podstawowej „Poznajemy ekosystem łąki” / Elżbieta Buchcic, Danuta Rozpara. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 3, s. 74-80
  205. Scenariusz zajęć terenowych w szkole podstawowej „Poznajemy ekosystem pola” / Elżbieta Buchcic, Danuta Rozpara. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2005, nr 3, s. 81-88
  206. Scenariusze lekcji biologii z wykorzystaniem tablicy interaktywnej SchoolBoard będącej częścią zestawu GTCO CalComp / Dorota Fiett.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 1, s. 27-30
  207. Scenariusze lekcji chemii dla gimnazjum / Ewa Kowalczewska. // Aura. – 2002, nr 5, dod. s. 3-8 Konkurs „Jak integruję problematykę ekologiczną z moim przedmiotem?”
  208. Serce – żywa pompa organizmu / Jolanta Kudlak. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 1 (2005), s. 48-49 Scenariusz lekcji w liceum. Temat: Utrzymanie równowagi wodno-mineralnej i wydalniczej.
  209. „Serdeczne lekcje” w ramach ogólnopolskiej akcji „Servier dla Serca” / Marlena Zielińska, Dawid Basak, Maria Magdalena Dąbrowska.// Biologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 48-55 Scenariusz lekcji dla klas IV-VI.
  210. Skład i rola krwi : scenariusz lekcji przeprowadzonej w Stacji Krwiodawstwa w Kaliszu / Krystyna Kucińska. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 84-85
  211. Spacer nad Niemnem – przyroda okiem pisarki i przyrodnika / Wojciech Jeszka.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 56-60 Scenariusz lekcji w liceum.
  212. Spotkanie z lasem / Małgorzata Wiśniowska, Justyna Jędrzejczyk. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 1 (2005), s. 37-39 Scenariusz lekcji przyrody.
  213. Sprawdzam stan środowiska przyrodniczego w moim miejscu zamieszkania / Elżbieta Stępnik, Anna Jastrzębska. // Edukacja Przyrodnicza w Szkole Podstawowej. – 2005, z. 3/4, s. 167-177
  214. Stop paleniu papierosów / Danuta Mądroszkiewicz. // Aura. – 2000, nr 10, dod. s. 7-8
  215. Struktura ekosystemu leśnego : konspekt zajęć terenowych : biologia w gimnazjum / Beata Żelwetro. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 160-164
  216. Sudety jakich nie znacie / Joanna Appelt. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 4 (2007), s. 55-64 Propozycja szlaków wycieczek szkolnych w Sudetach.
  217. Szlakiem mazurskich jezior / Jarosław Haładuda. Biologia w Szkole. – 2003, nr 4, s. 223-225 Scenariusz lekcji przyrody.
  218. Ścieżka prozdrowotna na lekcjach informatyki / Dorota Adamska. // Biologia w Szkole. – 2004, nr 1, s. 39-41 Scenariusze lekcji w gimnazjum. Tworzenie prezentacji multimedialnych.
  219. Ślimak winniczek na zajęciach terenowych / Krystyna Szybiak, Małgorzata Leśniewska. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 90-94 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  220. Śmieci mniej – Ziemi lżej : praca wyróżniona w konkursie / Lucyna Krysta, Teresa Niemeczek. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 5 (2005), s. 47-49 Konkurs dla gimnazjum.
  221. Środowisko wodne – zajęcia terenowe / Małgorzata Kokocka.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 22-24 Scenariusz lekcji przyrody.
  222. Świat dźwięków : biologia w liceum / Anna Stopyra, Marianna Urbańska. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 5, s. 305-308 Scenariusz lekcji w liceum.
  223. Termoregulacja – uwarunkowania, mechanizmy i znaczenie : scenariusz zajęć do szkoły ponadgimnazjalnej / Justyna Kukułka. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 3, s. 70-75
  224. Trochę inaczej o profilaktyce STI / Wiesław Sokoluk, Grażyna Skirmuntt. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 3 (2006), s. 18-22 Propozycja lekcji w liceum. Opracowanie metryki zdrowia dla dziewcząt i chłopców.
  225. Tropem bobra / Małgorzata Góźdź.// Biologia w Szkole. – 2003, nr 1, s. 25-27 Scenariusz lekcji przyrody.
  226. Tropem maków i bławatków / Alina Głowacka. // Biologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 46-4 Scenariusz lekcji przyrody.
  227. Tydzień dla środowiska : projekt edukacyjny / Danuta Jaszek. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 4, s. 237-240
  228. Ucho jako narząd słuchu i równowagi : biologia w gimnazjum / Iwona Wicińska. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 5, s. 294-295 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  229. Ucho jako odbiornik dźwięku / Dawid Basak, Karina Kubiak.// Biologia w Szkole. – 2009, nr 6, s. 52-60 Scenariusz lekcji.
  230. Układ pokarmowy – realizacja działu / Jolanta Metkowska. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 260-268 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  231. Układ słoneczny ; Potęgi : połączona lekcja przyrody i matematyki / Ewa Rutkowska, Urszula Nosal.// Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 106-108 Scenariusz lekcji przyrody.
  232. Uwarunkowania procesu fotosyntezy : propozycje ćwiczeń / Maria Banasińska. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 276-278
  233. W jaki sposób organizmy pola zapewniają sobie przetrwanie? / Alicja Muller.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 35 – 38 Scenariusz zajęć przyrody.
  234. „W sady pojedziemy” : wycieczka edukacyjna / Dominik Marszał. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 1 (2007), s. 42-45
  235. Wątroba jako centrum metaboliczne organizmu człowieka / Joanna Baś. // Biologia w Szkole. – [R.] 59, nr 4 (2006), s. 52-58 Scenariusz lekcji w liceum.
  236. Wędrówka pokarmu / Magdalena Kasza.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 30 – 32 Scenariusz lekcji przyrody w kl. IV.
  237. Wierzba energetyczna – odnawialne źródło energii nowej generacji / Alicja Porada. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 2 (2005), s. 45-49 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  238. Wkraczamy w tajemniczy świat przyrody : konspekt lekcji – wycieczki dla klasy IV / Barbara Kreto.// Biologia w Szkole. – 2000, nr 1, s. 39
  239. Właściwości ciał fizycznych : propozycja scenariusza lekcji  / Joanna Appelt. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 1 (2007), s. 40-41 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  240. Właściwości ciał stałych / Izabela Kusion.// Biologia w Szkole. –  2004, nr 1, s. 27-29 Scenariusz lekcji przyrody.
  241. Woda – niezwykła substancja : projekt edukacyjny / Jolanta Hausman.// Biologia w Szkole. – 2006, nr 2, s. 34 – 39 Szkoła podstawowa.
  242. Woda w trzech stanach skupienia / Urszula Grygier.// Biologia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 39-40 Scenariusz lekcji przyrody.
  243. Wpływ czynników środowiska na proces fotosyntezy : poziom: gimnazjum, klasy I, II lub III / Lucyna Pruchnik.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 58-60 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  244. Wpływ dwutlenku siarki na drzewa iglaste / Małgorzata Jacewicz. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 97-98 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  245. Wpływ palenia papierosów na zdrowie / Urszula Gryniuk. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 2, s. 101-104  Wyróżnienie w konkursie na scenariusz lekcji z wykorzystaniem Internetu.
  246. Wpływ warunków zewnętrznych na intensywność fotosyntezy : poziom: gimnazjum, I klasa / Marzanna Solarska.// Biologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 57-58 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  247. Wpływ zanieczyszczeń komunikacyjnych na różnorodność gatunkową flory : scenariusz lekcji biologii w klasie I LO / Agnieszka Woźnicka. // Edukacja Przyrodnicza w Szkole Podstawowej. – 2006, z. 3/4, s. 193-194
  248. Wprowadzenie do systematyki protistów / Jacek Balerstet. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 4 (2005), s. 51-54 Scenariusz lekcji w liceum.
  249. Współczesne zagrożenia zdrowia : lekcja z wykorzystaniem technologii informacyjnej / Bożena Ewa Szczepankiewicz, Anna Wieteska. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 3, s. 168-170
  250. Wszystkie strony świata, wyznaczanie kierunków geograficznych – lekcja na boisku szkolnym : scenariusz lekcji przyrody klasa IV (zgodny z podręcznikiem ,,Mój Świat”, Wyd. Rożak) / Dominik Marszał.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 49-50
  251. Wycieczka jako sprawdzian wiadomości i umiejętności / Jan Kądziołka.//  Biologia w Szkole. – 2001, nr 2, s. 99-101 Scenariusz wycieczki na lekcji przyrody.
  252. Wyjście roślin na ląd / Marta Borowiecka-Błachnio. // Biologia w Szkole. – 2004, nr 1, s. 42-45 Scenariusz lekcji w liceum.
  253. Wyróżnianie populacji / Iwona Dzikiewicz. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 52-53 Scenariusz lekcji w liceum.
  254. Zadania do powtórzenia materiału / Joanna Jedynak-Dąbek. // Biologia w Szkole. – [R.] 58, nr 1 (2005), s. 44-47 Scenariusz lekcji na temat układów krwionośnego, limfatycznego i oddechowego w gimnazjum
  255. Zadrzewienia śródpolne w mojej okolicy / Anna Welter. // Biologia w Szkole. – [R.] 57, nr 3 (2004), s. 17-22 Scenariusz lekcji w gimnazjum i liceum.
  256. Zagrożenia środowiska Białowieskiego Parku Narodowego : biologia w gimnazjum / Hanna Schmidt, Grażyna Kowalczyk. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 165-168 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  257. Zajęcia o AIDS/HIV / Bożena Bartnik. // Szkoła Specjalna. – 2001, nr 4, s. 235-239
  258. Zajęcia terenowe prowadzone na lekcji biologii lub na zajęciach koła biologicznego / Mariola Kobylska, Joanna Niewiadoma. // Aura. – 2002, nr 9, dod. s. 1-3
  259. Zajęcia terenowe w nauczaniu biologii w LO / Halina Mika. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2002, nr 3/4, s. 118-121
  260. Zajęcia terenowe w Lesie Kabackim / Joanna Appelt.// Biologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 51-55 Scenariusz lekcji w gimnazjum.
  261. Zajęcia terenowe w rezerwacie „Mewia Łacha” / Mirosława Kochańska. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 4, s. 233-236
  262. Zajęcia w kole biologicznym uczniów klas pierwszych liceum ogólnokształcącego / Alicja Walosik. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2003, nr 4, s. 54-60
  263. Zajęcia w ogrodzie botanicznym / Anna Ośmiałowska. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 172-175
  264. Zakłócenia obiegu siarki : biologia w liceum / Elżbieta Łudczak. // Biologia w Szkole. – 2003, nr 3, s. 180-184 Scenariusz lekcji w liceum.
  265. Zakłócona równowaga / Joanna Baś. // Biologia w Szkole. – 2002, nr 2, s. 106-108 Scenariusz lekcji w liceum.
  266. Ziemia jest planetą Układu Słonecznego : uczymy przyrody / Barbara Setkiewicz.// Biologia w Szkole. – 2002, nr 4, s. 219-220 Scenariusz lekcji przyrody.
  267. Znaczenie ochrony siedlisk dla ochrony gatunkowej ptaków : konspekt lekcji dla gimnazjum / Beata Góralczyk. // Biologia w Szkole. – 2000, nr 2/3, s. 146-147
  268. Znaleziono pewną czaszkę… : biologia w liceum / Krystyna Biskup. // Biologia w Szkole. – 2001, nr 1, s. 54-57 Scenariusz lekcji w liceum.
  269. Zwierzęta latające / Dominik Marszał. // Biologia w Szkole. – [R.] 60, nr 1 (2007), s. 38-39 Scenariusz lekcji przyrody w kl. IV.
Файлы cookie и политика конфиденциальности

Сайт использует файлы cookie (так называемые "куки") в целях, необходимых для надлежащего функционирования сайта, адаптации сайта к индивидуальным предпочтениям пользователя и статистики. В настройках каждого веб-браузера можно отключить хранение файлов cookie, чтобы информация не собиралась. Если вы не согласны с сохранением информации в файлах cookie, вам следует покинуть сайт.

Отметьте файлы cookie, которые вы принимаете:
Возвращение